Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
KRCHOVÁ, Ladislava
Problém ochrany spotřebitele je stále aktuální a týká se většiny z nás. Ochrana spotřebitele by neměla být prioritou pouze pro spotřebitele, ale i pro celou společnost. Článkem ochrany spotřebitele je existence dostačujících právních norem, dozorových orgánů, ale i spotřebitelských organizací. Úkolem těchto organizací je poskytování informací, poradenství a výchova a vzdělávání spotřebitelů. Ve své práci se věnuji zejména reklamacím a odpovědnosti za vady v oblasti města Tábor. Cílem této práce je zjištění povědomí respondentů o znalostech, uplatňování spotřebitelských práv, dále o využívání služeb spotřebitelských organizací. K naplnění těchto cílů byl proveden marketingový výzkum a při zpracovávání výsledků bylo spolupracováno se sdružením obrany spotřebitelů SOS, o.s. Z jeho výsledků je patrné, že spotřebitelé z Táborska vědí, kde informace o ochraně spotřebitele najít, ve většině oblastech ochrany spotřebitele znají svá práva a vědí jak se v případě nedodržování zákonů bránit.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
KRCHOVÁ, Ladislava
Cílem mé diplomové práce bylo provést analýzu systémů varování před nebezpečnými výrobky, analyzovat znalosti a postoje spotřebitelů v oblasti ochrany před nebezpečnými výrobky. Práce se zabývá analýzou výstražných systémů RAPEX a RASSF za rok 2009. Dále je proveden výzkum trhu, který se zabývá znalostí respondentů týkající se oblasti nebezpečných výrobků a jeho vyhodnocením. V závěrečné části je uveden návrh na zlepšení a jeho ekonomické zhodnocení. Analýzou marketingového výzkumu jsem dospěla k tomuto názoru: respondenti se při rozhodování o koupi výrobku zajímají o jeho bezpečnost, vědí, kde si tyto informace najít (internet, TV), respondenti ve větší míře neznají varovné systémy pro zajištění bezpečnosti v rámci EU, pomoc u dozorových orgánů respondenti vyhledávají jen zřídka. Znepokojujícím zjištěním byl způsob chování respondentů v případě vlastnění nebezpečných výrobků (velká část z nich výrobek přestane používat). Z tohoto důvodu navrhuji pro zlepšení situace změnu chování spotřebitelů. Změnu chování bych chtěla dosáhnout formou informační kampaně v televizním vysílání, kde by bylo ukazováno správné chování a přínosy, které plynou ze správného chování, např. snižování a zamezením výskytu nebezpečných výrobků na trhu. Kampaň by byla i v souladu s cíli spotřebitelské politiky EU pro roky 2011-2014, kde je bezpečnost výrobků a služeb, ochrana zdraví, života i majetku spotřebitelů nadále zásadní prioritou.

Viz též: podobná jména autorů
4 Krchová, Lenka
2 Krchová, Lucia
2 Krchová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.