Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity žáků ve 3. až 5. ročníku základní školy a jejich vztah k alkoholu a tabáku
Vopěnková, Tereza ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Bakalářská práce jejímž cílem bylo zmapování volnočasových aktivit žáků 3. až 5. třídy základní školy je rozdělena na část praktickou a teoretickou. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou a psychologií dětí tohoto věku a rizikovými situacemi spojenými s závislostí na alkoholu a kouření. Dále obsahuje vymezení pojmu volný čas a jeho trávení u dětí. A v poslední řadě jsem se zde zajímala o alkohol a kouření, včetně závislosti na nich. V praktické části jsem zpracovala výsledky mého zkoumání, kdy výzkumný vzorek činilo 120 dětí ze 3. až 5. třídy ve dvou základních školách v malém a větším městě.
Volnočasové aktivity žáků ve 3. až 5. ročníku základní školy a jejich vztah k alkoholu a tabáku
Vopěnková, Tereza ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Bakalářská práce jejímž cílem bylo zmapování volnočasových aktivit žáků 3. až 5. třídy základní školy je rozdělena na část praktickou a teoretickou. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou a psychologií dětí tohoto věku a rizikovými situacemi spojenými s závislostí na alkoholu a kouření. Dále obsahuje vymezení pojmu volný čas a jeho trávení u dětí. A v poslední řadě jsem se zde zajímala o alkohol a kouření, včetně závislosti na nich. V praktické části jsem zpracovala výsledky mého zkoumání, kdy výzkumný vzorek činilo 120 dětí ze 3. až 5. třídy ve dvou základních školách v malém a větším městě.
Spolupráce kurátora pro mládež se školskými zařízeními.
ŠROUBOVÁ, Jitka
Autorka diplomové práce se věnuje problematice spolupráce kurátora pro děti a mládež se školskými zařízeními (zejména školami). Cílem práce bylo popsat podoby možnosti této spolupráce a její následné interpretace je zpracování vícečetné případové studie vybraných žáků, jejichž problémy si spolupráci s kurátorem pro mládež vyžádaly. Teoretická část práce je především zaměřena na problémové chování žáků, které při svém řešení překračuje možnosti běžných pedagogických postupů realizovatelných školou. V této souvislosti je popsán systém institucionální pomoci, který je v takovýchto případech školám k dispozici, zejména s důrazem na funkci kurátora pro mládež. V praktické části je zpracována vícečetná případová studie několika žáků, jejichž problémy v chování si svou závažností vyžádaly spolupráci školy s kurátorem pro mládež. Pro vypracování studie byl použit kvalitativní výzkum, výsledky byly získány na základě provedených polostrukturovaných rozhovorů s žáky samotnými, jejich rodiči, učiteli a pracovníky specializovaných pedagogických center.
Volnočasové aktivity romských dětí na Prachaticku.
PETRŮ, Libuše
Romská populace je v současnosti silně znevýhodněná. Romské děti často provozují činnosti živelně a propadají patologickým závislostem. Úkolem současné společnosti je těmto je{$\neg$}vům zamezit, nabídnout dětem kvalitní využívaní volného času. Efektivní využívání volného času by mělo být nezbytnou součástí života všech dětí. Projekty volnočasových aktivit pozitivně působí na integraci romských dětí. Současně jsou nástrojem prevence sociálně-patologických jevů ve společnosti. Cílem práce je zmapovat na Prachaticku docházku romských dětí v projektech volnočasových aktivit pro děti většinové společnosti a v projektech určených pro romské děti. U organizátorů zájmových útvarů zjistit náplň volnočasových aktivit dětí většinové společnosti a aktivit určených pro romské děti. Z výsledků vyplývá, že romské děti dochází do kroužků pro děti většinové společnosti pravidelně. Romské děti využívají i nabídky volnočasových aktivit určených výhradně pro ně. Ze srovnání vyplývá, že náplň odpovídá svým zaměřením potřebám skupin, kterým je určena. Náplň kroužků pro romské děti je vhodně zaměřena na zájmy tohoto etnika. Zástupci romského etnika spolupracují při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených romským dětem. Nicméně existují rezervy v této spolupráci. Organizátoři by uvítali větší aktivitu romských rodičů. Dále neexistuje konkrétní zástupce romského etnika ochotný tuto problematiku s organizátory řešit. Závěry této práce lze využít při komunitním plánování daného regionu. Výsledky výzkumu mohou být přínosné organizacím poskytujícím služby Romům. Na zjištěné poznatky lze navázat v dalším výzkumu problematiky romských dětí, které se neúčastní žádných volnočasových aktivit a výzkumu rezerv spolupráce romských rodin při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených přímo romským dětem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.