Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost dívek z výchovného ústavu na samostatný život
RANDLOVÁ, Alžběta
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat prostředí výchovného ústavu ve vztahu k dostatečnosti přípravy dívek. Mým vedlejším cílem je vyhodnotit domněnky a názory dívek na dostatečnost přípravy na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Jedná se o kvalitativní výzkum a jako postup v dosažení cíle jsem zvolila polostrukturované rozhovory se sedmi dívkami ve výchovném ústavu. Ku pomoci mi byl diktafon, který zaznamenával rozhovory s dívkami. Přepsané rozhovory jsou součástí příloh. Práce lépe pomáhá pochopit pocity dívek ve výchovném ústavu vzhledem k přípravě na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Obsahuje také domněnky a názory dívek na dostatečnost či nedostatečnost přípravy ze strany výchovného ústavu. Téma této bakalářské práce mi přijde přínosné pro širokou veřejnost, která může stále brát ústavní péči jako nedostatečnou a neadekvátní pro děti a mladistvé. Přínos ale může mít i pro konkrétní výchovný ústav, pro který bude bakalářská práce určitou reflexí ze strany dívek, které měly jak slova pochvaly, tak podněty pro zlepšení. V závěru bakalářské práce po vyhodnocení rozhovorů vychází, že dívky jsou si pomoci ze strany výchovného ústavu vědomy, znají také podmínky, za kterých jim je pomoci a vědí, že mohou o pomoc vždy zažádat. Dále v bakalářské práci mám, že dívky jsou v rozsahu svých možností teoreticky připravené na vedení samostatného života a své domácnosti.
Integrace dětí z institucionální péče do samostatného života
KREJČOVÁ, Kateřina
Opuštění ústavní výchovy je pro mladé dospělé významným milníkem. Po opuštění ústavu se mohou ocitnout úplně sami na okraji společnosti. Proto se tato práce zabývám právě životem mladých dospělých po skončení ústavní výchovy. Mapuje jejich kroky po několika letech samostatného života. Práce se zabývá problematikou ukončení ústavní výchovy a následným samostatným životem mladých dospělých. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak jsou mladí dospělí připravováni na přechod do samostatného života. Práce dále zjišťuje, jak se proces integrace daří a jaké nástroje jsou používány pro jeho usnadnění. Rozdělena je práce na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy. Prvním pojmem je sociální pracovník. Ten je zde uváděn ve všech podobách, se kterými se mladý dospělý může setkat při opouštění ústavní péče. Dále je zde definována ústavní výchova. Její jednotlivé typy a rozdělení. Práce definuje cílovou skupinu, tedy mladé dospělé. V samostatné kapitole se práce věnuje dětskému domovu a fázi odchodu ze zařízení s ohledem na cíl práce. Jsou zde zmapovány některé projekty zaměřené na podporu integrace dětí z institucionální péče do samostatného života. V rámci výzkumu byla zvolena kvalitativní metoda sekundární analýzy dokumentů mladých dospělých, kteří zařízení ústavní výchovy opustili. Tato analýza má ukázat úspěšnost mladých dospělých v samostatném životě. V práci je uvedena současná podoba jejich života. Výzkumné výsledky ukazují zapojení do projektu. Součástí je i vyhodnocení znalostí po absolvování projektu, který má se samostatným životem pomoci. Z výzkumu vyplývá, že i přes rovnost šancí, kterou se dětský domov snažil dětem během let strávených v ústavní péči připravit, se samostatného života každý chopil jinak. Je zde patrné, že záleží nejen na možnostech a šancích, ale také na osobním postoji každého mladého dospělého, jeho návycích a zázemí, ze kterého do ústavní výchovy přichází. Přes individuální přístup a respektování potřeb jednotlivých mladých dospělých zařízením i pracovníky speciálních programů, se ne každému mladému dospělému podaří po opuštění dětského domova začít žít úspěšný a spokojený život.
Postavení osob se zdravotním postižením v sociálním zabezpečení
Dvořáková, Inka ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Tomšej, Jakub (oponent)
Postavení osob se zdravotním postižení v sociálním zabezpečení Abstrakt Diplomová práce se zabývá tématem postavení osob se zdravotním postižením v sociálním zabezpečení. Poskytuje vhled do historických souvislostí a přibližuje současné postavení osob se zdravotním postižením ve společnosti. Diplomová práce pojímá problematiku po stránce teoretické, kdy podává rozbor vývoje právní úpravy, i po stránce praktické, kdy konfrontuje teorii legislativy s dopady do praxe postavení osob se zdravotním postižením. Práce se člení na čtyři stěžejní kapitoly, které na sebe logicky navazují. První kapitola je věnována periodizaci dějin, tedy historickým souvislostem, minulým legislativám a tehdejším postojům k osobám se zdravotním postižením. Tato kapitola je podstatná pro pochopení kontextů. Druhá kapitola upravuje koherenci pojmů a definuje základní pojmy, jako - osoba se zdravotním postižením, sociální zabezpečení či integrace, inkluze a bariéry. Třetí kapitola pojednává o ucelených službách a pomůckách, je zde zdůrazněna ucelená rehabilitace, která je dle studia dokumentů základem pro inkluzi osob se zdravotním postižením do společenského života a rovněž kapitola definuje kompenzační a zvláštní pomůcky, jejichž podstatou je kompenzovat soběstačnost. Čtvrtá kapitola hovoří o independent living, příspěvku na péči a o...
Následná péče po ukončení ústavní výchovy
SYNKOVÁ GROESLOVÁ, Gabriela
Diplomová práce se zabývá následnou péčí po propuštění z ústavní výchovy a souvislostmi mezi absencí vazebné osoby a začleněním mladého dospělého končícího ústavní výchovu do společnosti. Zmiňuje problematiku ústavní výchovy s důrazem na její ukončení, nabízí doporučení ke změnám a příklad dobré praxe z Německa. Uvádí největší problémy dětí po ukončení ústavní výchovy a podrobně se věnuje důsledkům nedostatečné emocionální podpory. Výzkumná část zjišťuje s použitím případových studií, zda si mohou děti žijící v dětském domově najít vazebnou osobu a jak její přítomnost nebo absence ovlivňuje jejich budoucí život.
Úloha edukace při ukončování ústavní výchovy v přípravě na samostatný život
Novotná, Mariana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se věnuje vzdělávání a přípravou dětí z ústavní výchovy na samostatný život. V teoretické části najdeme především okolnosti a příčiny pobytu dětí v ústavních zařízeních, funkce jednotlivých zařízení a také, jak se této přípravě jednotlivé organizace pro děti s nařízenou ústavní výchovou věnují. Nedílnou součástí je analýza jednotlivých nevládních organizací na území hlavního města Prahy, které děti v tomto směru vzdělávají a pomáhají jim s přechodem do samostatného života. Praktická část se zaměřuje na jeden ze střednědobých vzdělávacích projektů, který umožňuje svým klientům vyzkoušet si úkoly patřící k samostatnému životu v bezpečném prostředí, ještě než ústavní zařízení opustí. Praktickou část tvoří především kvalitativní výzkum provedený metodou rozhovoru, které vycházejí z cílů projektu. Výzkum zjišťuje znalosti a dovednosti klientů, které si během kurzu osvojili. Annotation: This diploma thesis is dedicated to education and training of children in institutional care to independent life. In the theoretical part we can find especially the circumstances and causes why children have to stay in institutions, the functions of individual institutions, as well as the preparation of individual organizations for children in the institutional education pay. An integral part is an...
Začleňování jedince do sociální skupiny v různých životních situacích ve vybraném regionu
Šámalová, Zuzana ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začleňování jedince do sociální skupiny v různých životních situacích v Plzeňském kraji. Především se věnuje formám pomoci, která je dětem při odchodu z dětského domova poskytována krajem, resp. dětským domovem zřizovaným Plzeňským krajem. Diplomová práce analyzuje názory veřejnosti na problematiku začleňování dětí z dětského domova do společnosti, zjišťuje postoje samotných dospívajících jedinců, vedoucích pracovníků a zaměstnanců sociálních zařízení. Dále analyzuje problematiku v rámci rozvoje Plzeňského kraje. Cílem práce je navrhnout možnosti jak začlenit jedince bez rodiny do sociálních skupin v různých etapách života v Plzeňském kraji. Teoretická část diplomové práce pojednává o období socializace dítěte a absence rodiny, jakožto hlavního činitele socializace. Popisuje systém náhradní výchovy v České republice, život dětí v dětském domově a programy týkající se problematiky odchodu z dětského domova. Terénní šetření je provedeno s účelem dosáhnout cíle, dílčích cílů práce a následně interpretovat jejich výsledky. V závěru práce jsou shrnuty výsledky získané při zpracování této práce a následné doporučení pro zřizovatele dětských domovů, tedy pro Plzeňský kraj. Pro splnění hlavního cíle je navržena možnost jak začleňovat jedince do sociálních skupin a to formou nové pracovní pozice sociální průvodce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.