Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diferenciace v heterogenní třídě na 1. stupni ZŠ
Zápotocká, Eva ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu diferenciace na prvním stupni a vychází z myšlenek inkluzivní pedagogiky a rovného přístupu ke vzdělání. Teoretická část se věnuje shodným a odlišným rysům osobností žáků mladšího školního věku. Na základě toho pojmenovává nejdůležitější faktory diferenciace, které jsou nezbytnou součástí práce učitele v heterogenní třídě. Značná část teoretické práce je věnována výukovým metodám a strategiím, které podporují inkluzivní přístup k vyučování. Praktická část zpracovává formou hloubkových rozhovorů zkušenosti pedagogů s dlouholetou praxí a porovnává je s teoretickými východisky. Cílem této práce je představit základní a funkční principy diferenciace, které mohou sloužit jako zdroj inspirace pro studenty učitelství a začínající i zkušené učitele. Klíčová slova: diferenciace, diverzita, heterogenní třída, rovný přístup ke vzdělání, výukové strategie
Rovný přístup ke vzdělání, jeho zajišťování a ochrana
Frýbová, Alice ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Rovný přístup ke vzdělání, jeho zajišťování a ochrana Klíčová slova: rovný přístup ke vzdělání, základní škola, inkluzivní vzdělání, diskriminace Právo na rovný přístup ke vzdělání je tématem diplomové práce autorky. Za cíl si klade analyzovat některé problémy rovného přístupu ke vzdělání ve vztahu k základním školám. Diplomová práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je úvodní a popisuje vybrané problematiky základního vzdělání v České republice. Druhá kapitola definuje pojmy rovnosti a diskriminace, včetně jejich pojetí. Třetí kapitola se zabývá úpravou základního školství v České republice. V ní se autorka pokouší o kritickou analýzu českého základního školství, zejména rozebírá klady a zápory výstavby základního školství. Dále popisuje posun vzhledem k nové úpravě účinné od 1.9.2016. Ve čtvrté kapitole autorka popisuje některé aspekty přijímacího řízení do základních škol, zaměřuje se především na přijímací kritéria. Pátá kapitola je věnována možnému postupu žáka ve správním řízení, soudnictví a civilním soudnictví. Zejména je poukázáno na některé procesní aspekty, které mohou v praxi činit potíže. V poslední kapitole se autorka věnuje shrnutí svých závěrů. Dá se shrnout, že české základní školství naplňuje v základních rysech požadavek rovného přístupu ke vzdělání, nicméně procesní...
Systém vysokých škol v USA, možná inspirace pro ČR?
Zemanová, Iva ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především systémem finanční pomoci poskytované studentům vysokých škol v USA. Na základě provedené analýzy předkládá hlavní pozitiva tohoto systému, kterými by se Česká republika mohla inspirovat během připravované reformy terciárního vzdělávání u nás. Zároveň také upozorňuje na nedostatky amerického systému, ze kterých by se Česká republika mohla poučit. Zaměřuje se především na otázku rovného přístupu k vysokému vzdělávání a prezentuje nástroje a mechanismy, za jejichž pomocí se snaží tento přístup zajistit Spojené státy americké.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.