Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Vondroušová, Věra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky): Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. V teoretické části předkládá čtenáři základní témata týkající se dvou nejvýznamnějších subjektů edukace, učitele a žáka. Hlavním cílem praktické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda a do jaké míry dochází k identifikaci žáka s učitelem a jakých podob nabývá role učitele v životě žáka.
Specifika výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori
HÁKOVÁ, Lada
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka na druhém stupni základních škol s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká jsou specifika ve výuce anglického jazyka. Teoretická část představuje Marii Montessori, zakladatelku Montessori pedagogiky, její metody, principy a specifika. Dále se zabývá rolí učitele a dítěte v tomto vzdělávacím systému. Velká pozornost je věnována jazykové výchově, způsobu osvojení mateřského a cizího jazyka. Celou teoretickou část uzavírá rámcový vzdělávací program, jeho principy a cíle ve výuce anglického jazyka. V praktické části bylo pomocí pozorování a rozhovoru s učitelem a se žáky zjištěno, jakým způsobem probíhá výuka anglického jazyka na ZŠ a MŠ Na Beránku vzhledem k rámcovému vzdělávacímu programu.
Učitel a možnosti rozvoje žákovy seberealizace ve výchovně vzdělávacím procesu
Smetanová, Zuzana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Text diplomové práce je zaměřen na téma možností rozvoje žákovy seberealizace využíváním humanistických principů ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky, psychodidakticky zpracovaný materiál, umožňující aplikaci humanistických zřetelů ve vyučování, a empirické šetření, ověřující praktickou účinnost teoretických poznatků a zpracovaného psychodidaktického materiálu. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy seberealizace a humanistické psychologie, souvislost mezi těmito pojmy a odůvodnění významnosti těchto pojmů ve výchovně vzdělávacím procesu pro podporu celostního rozvoje žáka a pro pomoc žákovi využít své možnosti a dispozice v dalším životě. Dále jsou v této části práce zmíněny z teoretického pohledu možnosti transformace prvků humanistické psychologie, podporujících rozvoj seberealizace, do vyučování. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají poznatky o vývoji osobnosti, filozofickým pojetím člověka v historii, vznikem humanistické psychologie na základě filozofických směrů, souvislostí humanistické psychologie a seberealizace a odůvodněním a možnostmi využití humanistických principů ve vyučování. Druhá, psychodidaktická část, obsahuje aplikaci humanistických zřetelů rozpracováním kognitivní a psychologické dimenze do modelové úkolové...
Očekávání rodičů od učitele MŠ a realita
ŠÍMOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá rolemi a kompetencemi učitelů mateřské školy. Primárním zájmem této práce je porovnat pohled rodičů na kompetence a role učitele s názory učitelů v praxi. Teoretická část prezentuje některé definice kompetencí a rolí učitele a dítěte předškolního věku. Dále se věnuje popisu a srovnání pohledů jednotlivých autorů na role a kompetence učitele mateřské školy. Zabývá se též kompetencemi dětí předškolního věku v souvislosti se snahou učitele o jejich maximální rozvoj. Okrajově se též věnuje problematice vytvoření profesního standardu učitele v mateřské škole a v návaznosti na to i návrhu kariérního systému učitele. Praktická část uvádí výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém bylo nejprve pomocí dotazníků mezi rodiči zjištěno očekávání rodičů na kompetence a role učitele mateřské školy. V další části výzkumu byly provedeny rozhovory s učiteli mateřské školy, při kterých byly diskutovány výsledky dotazníkového šetření a byly zjišťovány názory a postoje učitelů k těmto výsledkům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.