Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj dětí a mladistvých z azylového domu k návykovým látkám. Anylýza výskytu rizikového chování a rizikových/protektivních faktorů
Krtková, Petra ; Matoušek, Petr (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá zjištěním názorů a zkušeností dětí z azylového domu k návykovým látkám a zmapováním výskytu dalších rizikových forem chování. Dalším cílem v této práci bylo prozkoumání a popsání rizikových a protektivních faktorů podílející se na vzniku rizikového chování . Východiskem pro tuto práci je, že mnohé výzkumy upozorňují na výskyt rizikové chovaní mezi dětmi a mladistvými a zároveň na vzrůstající počet dětí s jedním rodičem, kteří často končí v azylových domech. Teoretická část se věnuje popisem užíváním návykových látek a výskytem rizikového chování ve školní populaci, dále vysvětlením pojmů jako je rizikové chování a rizikové a protektivní faktory. Dále jsou jednotlivé kapitoly v teorii věnovány rodině, škole, vrstevníkům, sociálnímu vyloučení a azylovým domům. Praktická část popisuje proces samotného průzkumu. Výzkumný soubor tvořily tři děti ve věku 9 až 11 let v jednom azylovém domě, jedná se tedy o případovou studii. Výzkumný soubor byl vybrán metodou záměrného institucionálního výběru. Ve výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory, kde následně došlo k rozboru pomocí kódování, segmentace a kategorizace dat. Došlo k vytvoření osmi kategorií, které vyplynuly z rozhovorů s dětmi: zkušenost dětí s návykovými látky, vztah dětí k rodičům, rodinné prostředí a výchova, společně...
Reflexe zkušeností se školou u chlapců z diagnostického ústavu pro mládež
Mašková, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce využívá analytických metod zakotvené teorie, aby prozkoumala téma "reflexe zkušeností se školou u chlapců z diagnostického ústavu pro mládež". Klade si za cíl porozumět souvislostem subjektivních významů adolescentních chlapců. Výsledkem analýzy je popis dynamické proměny vztahu ke škole, za pomoci popisu vnějších a vnitřních činitelů, ovlivňující tento jev. Mezi hlavní objevená témata patří role autority vychovávajícího, užití nástrojů kontroly a jejich vnímaná účinnost z pohledu vychovávaného. Dále je popsána proměna vnitřních motivačních dispozic jedince (potřeby, zájmy, postoje a hodnoty). Obě hlavní témata syntetizují v pojetí proměny vztahu ke škole. Práce je kvalitativní sondou do vnitřního světa adolescentních jedinců, kteří na prahu dospělosti balancují na hraně rizikového chování a společensky přijatelného experimentování, které k tomuto vývojovému období přirozeně patří. Práce vyúsťuje ve formulaci teorie, která je svou povahou platná právě pro tento konkrétní kontext. Výzkumná data byla získána rozhovory vedenými v souladu se zásadami zakotvené teorie. KLÍČOVÁ SLOVA rizikové chování, vztah ke škole, autorita, motivace, rizikové a protektivní faktory

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.