Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody rozkrývání digitální manipulace v kontextu ČR
Janeček, Richard ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
V této práci se zaměřuji na postprodukční techniky v žurnalistické fotografii a na forensní metody, kterými je možné tyto zásahy rozkrýt. Pomocí rozhovorů hledám význam pojmu autentický v digitální éře a způsoby, jakými média, porotci fotografických soutěží a soudní znalci ověřují pravost digitálních fotografií. Příklady z minulosti jsou zde zastoupeny jako předzvěst úprav v digitální éře. Tato éra je pak zastoupena jednotlivými případy, které zároveň slouží jako kategorie pro nejtypičtější druhy manipulací fotografie v oblasti zpravodajství, fotografických soutěží a vědecké fotografie.
Manipulace fotografie: Techniky manipulace a jejich rozklíčování
Liprtová, Anna ; Černý, Vladimír (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii, a to zejména žurnalistické. Aby uvedla čtenáře do kontextu, věnuje se nejprve vzniku a historií fotografie, raným příkladům manipulace v analogové fotografii a jejím technikám. Hlavní část se zaměřuje na specifika a charakteristiku digitální éry v souvislosti s fotografií, manipulační techniky v digitální fotografii i jejich možnosti odhalování. Zajímá ji také manipulování s fotografiemi na sociálních sítích a v prestižních fotografických soutěžích a otázka objektivity. Zvažuje, jak je to na pozadí manipulačních úprav s důvěrou ve fotografii a zda je možné upravené fotografie odhalit a účinně se proti nim bránit. Předpokládá, že pravdivost jako objektivní kvalita, už není ve své podstatě možná. Díky povaze digitální společnosti a množství všech faktorů, které vznik a publikování fotografie doprovází, musíme o fotografii uvažovat kriticky a chápat její pravdivostní hodnotu jako intersubjektivní.
Manipulace fotografie: Techniky manipulace a jejich rozklíčování
Liprtová, Anna ; Černý, Vladimír (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou manipulace ve fotografii. V první části je vytvořen teoretický rámec, který je v následných kapitolách použit při analýze vybraných příkladů, především reflektuje pojmy jako je autenticita, objektivita, pravdivostní hodnota či manipulace. Mimo teoretický rámec je v úvodních částech zmíněn historický vývoj analogové fotografie, který plynule přechází k historii fotografie digitální. V analytické části studie pracujeme s vybranými manipulačními technikami (aranž, retuš, fotomontáž, digitální klonování, výměna hlav, manipulace s doprovodným textem nebo fotografie bez referentu), které jsou aplikovány na jednotlivé příklady pomocí teoretického rámce z první části práce. Studie odpovídá na vlastní výzkumné otázky, totiž je možné stále chápat fotografii jako objektivní a důvěryhodné vizuální médium a je možné se proti vizuální manipulaci bránit? Z analýzy vyplývá, že v kontextu manipulačních praktik ve fotografii a jejich dostupnosti již pravdivostní hodnota fotografie, jakožto její objektivní kvalita, není ze své podstaty možná, přičemž výzkum a metody v oblasti odhalování manipulace jsou stěžejní, ovšem v množství obrazového materiálu je stále ještě základní obranou proti manipulaci kritické smýšlení. Klíčová slova Manipulace, digitální fotografie,...
Nástroje, možnosti a využití fotomanipulace
Antalová, Blanka ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na komplexní zachycení problematiky fotografické manipulace. Jsou v ní nejprve představeny produkční a postprodukční nástroje, které se k manipulaci s fotografiemi používají - konkrétně fotomontáž, retuš a techniky vytvoření určité iluze již při samotném fotografování. Poté budou zhodnoceny možnosti, kterých lze pomocí těchto postupů v očích diváka dosáhnout. Pozornost je následně věnována konkrétním případům zmanipulovaných fotografií napříč dvacátým a jednadvacátým stoletím, které vyvolaly ohlas ve společnosti, a to nejprve v éře analogové a poté digitální fotografie. Na závěr autorka na několika praktických příkladech demonstruje některé postprodukční možnosti úprav digitálních fotografií.
Digital photography post-production and its purpose in commercial sphere
Polcíková, Michaela ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je vymezit pojem fotografická postprodukce a názorně čtenáři představit vybrané techniky úprav komerčních fotografií. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu fotografická postprodukce, její chápání v minulosti a především současné využití. Praktická část práce se věnuje samotnému zhotovení digitální montáže. V jednotlivých krocích jsou popsány použité postupy a důvody jejich aplikace. Součástí této části jsou také praktické ukázky v podobě fotografií a videí, ktoré doplňují výklad jednotlivých technik. Práce předpokládá, že čtenář má základní znalost používaných programů, konkrétně Adobe Lightroom a Adobe Photoshop.
Postprocessing a retuš digitální fotografie
Hadamčík, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této práce je analyzovat dnešní moţnosti úpravy digitálních fotografií. V první části práce je stručně popsán princip zachycení digitální fotografie a obrazu. Poté je představeno několik aplikací, které umoţňují zásahy do fotografií. Je zde představen formát RAW, včetně výhod, jeţ přináší pro úpravu nejčastějších chyb v digitální fotografii. Další část práce se zabývá podrobnějším popisem specializovaného grafického editoru -- Adobe Photoshop CS5, včetně analýzy jeho nástrojů pro tonální úpravy, tvorbu selekcí, masek a retuš, které jsou dále zobrazeny na praktických příkladech.
Vybrané techniky pro úpravu a retuš portrétní a figurální fotografie
Pavlová, Petra ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce je zaměřena na oblast zpracování digitálních fotografií pro marketingové účely. Konkrétně vymezuje, definuje a popisuje vybrané techniky úprav portrétních a figurálních fotografií. V první části práce je stručně popsána historie úpravy fotografie. Popisem situace od počátku vzniku fotografie až po digitální rekonstrukci obrazu práce nastiňuje průběh a změny ve filozofii úpravy fotografie. V práci jsou popsány tři techniky úprav fotografie, a to retušování, stylistická úprava, konstrukce, resp. rekonstrukce obrazu. K jednotlivým technikám je vytvořen popisný manuál s ukázkou kompletní úpravy fotografie a přidána ukázka práce profesionálů. Ve všech manuálech se vychází z běžně používaných postupů práce s fotografií. Manuály také slouží k identifikaci častých chyb vyskytujících se ve fotografii a ukazuje jeden z možných způsobů, jak lze tyto chyby odstranit. Veškeré úpravy fotografií jsou provedeny pomocí programu Adobe Photoshop CS4.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.