Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovativní postupy v pedagogice Eduarda Štorcha
KUNEŠOVÁ, Nikola
Práce se věnuje Eduardu Štorchovi a jeho pedagogickému působení v Československu v první polovině 20. století, přičemž poukazuje na vztahy mezi Štorchem a pedagogy z minulosti i jeho současníky. Analyzuje Štorchovy pedagogické metody a postupy a srovnává je s tehdejším školstvím, dále vysvětluje pojem eubiotiky a popisuje inovativní projekt Dětské farmy. Práce se zaměřuje na jeho edukativní přínos v oblasti výuky dějepisu na základních školách a srovnává toto působení s dnešním školstvím. Bakalářská práce je čistě teoretická a je zpracována na základě dobové literatury vydané E. Štorchem, stejně jako na literatuře zaměřené na pedagogiku, pedagogické metody a historii pedagogiky. Také čerpá z dostupných dokumentů, článků a webových příspěvků o Eduardu Štorchovi.
Teaching profession in the French educational system
Škeříková, Michaela ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat různé aspekty povolání učitele ve francouzském vzdělávacím systému. Zároveň je přiblížena probíhající zásadní reforma francouzského systému školství, která od roku 2013 mění určité oblasti tohoto povolání. Za tímto účelem je nejdříve ukázán historický vývoj, během kterého vznikaly kořeny a principy tohoto povolání již od dob Galů až po konec 20. století. Poté je ukázána aktuální podoba francouzského vzdělávacího systému, ve kterém se vyskytuje mnoho podob učitelské profese. Další kapitola se pak věnuje vzdělávání učitelů a vývoji instituce, která byla pro to vytvořena, od IUFM až po aktuální ESPE. Následně jsou uvedena určitá práva, která učitelům přináší jejich povolání a jejich statut státních zaměstnanců. Poté je vysvětleno, jakým způsobem mohou učitelé změnit školu, kde učí. Poslední kapitola se zabývá vybranými aktuálními tématy, která se dotýkají učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA francouzští učitelé, povolání učitele, francouzský vzdělávací systém, reforma školství, ESPE
French lycées of general education
Škeříková, Michaela ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Hlavním cílem této práce je popsat francouzská lycea všeobecného zaměření. První část této práce je věnována rozdílům a podobnostem mezi tímto specifickým typem lyceí a ostatními typy lyceí. Nejdříve jsou lycea situována mezi ostatní vzdělávací stupně, poté je zmíněn vývoj francouzského školského systému a nakonec jsou porovnány různé typy lyceí. Poté, v druhé části, je popsána struktura těchto lyceí, stejně tak je popsán pedagogický sbor a je uvedeno několik aktuálních problémů. Také je zde začleněna nová reforma školství. Poslední část této práce je zaměřena na známkování a na závěrečnou zkoušku "baccalauréat", která ukončuje středoškolské vzdělání a umožňuje pokračovat ve studiu na vysoké škole.
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
Studentské hnutí v Chile: Původ, vývoj a vliv
Beranová, Marie ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent)
Latinskou Ameriku si nelze představit bez přítomnosti sociálních hnutí, která jsou často hnacím motorem sociálních změn v této oblasti. Chile bylo až donedávna zemí se společenským řádem, který byl v kontextu politicky nestabilních sousedních zemí a vlastní historie státu vnímán jako jeden z nejstabilnějších. Studentské hnutí z roku 2011, které je zároveň nejvýznamnějším sociálním hnutím během posledních dvaceti let Chilské historie, může být zcela pochopeno jen pomocí širšího pohledu 20. století. Diplomová práce studuje fenomén Chilského studentského hnutí, včetně jeho původu, vývoje a vlivu s úmyslem porozumět nedávným změnám, kterými hnutí prošlo. Cílem diplomové práce je prozkoumat kontinuity a změny studentského hnutí a odpovědět na otázku proč jsou protesty započaté v roce 2011 vnímány jako oddělené kolektivní akce nenavazující na předchozí protestní cykly zaznamenané ve 20. století.
Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku (na příkladu komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii)
KOVAŘÍKOVÁ, Vlasta
Výstupem diplomové práce jsou náměty pro globální rozvojové vzdělávání (GRV) žáků mladšího školního věku v podobě metodické příručky pro učitele a výukového materiálu pro žáky. Náměty jsou podloženy teoretickými poznatky vycházející z komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii. Teoretická část práce představuje proces vzniku myšlenky globálního vzdělávání. Poukazuje na mezinárodní východiska českého konceptu, který je v současné době znám pod zkratkou GRV. Diplomová práce dále rozpracovává teoretická východiska konceptu GRV, na jejichž základě hledá kritéria pro zpracování vhodného GRV materiálu. Zároveň reflektuje současné postavení GRV v kontextu primárního vzdělávání českého školství a možnosti k efektivnější implementaci do vzdělávacího systému ČR.
Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století
HANDŠUHOVÁ, Lenka
Práce se zabývá reakcemi na pragmatickou pedagogiku a filosofii v první polovině 20. století na území Československa. Mapuje vývoj a začleňování myšlenek do reformy školství. Dále se zabývá reakcemi jednotlivých významných českých pedagogů na pragmatickou pedagogiku. Na základě studia pedagogů této doby (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk) a srovnání jejich zaujetí a postojů k pragmatické pedagogice se práce snaţí ozřejmit celkový přístup k reformnímu školství na území tehdejšího Československa. Práce nehodnotí pragmatickou pedagogiku jako takovou, snaţí se zmapovat její vývoj a postoj k ní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.