|
Alternativní školy v Jihočeském kraji.
VISTOŘÍNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma Alternativní školy v Jihočeském kraji je postavena na odborné literární rešerši, která popisuje rozdělení a druhy školských zařízení v České republice. Pro potřeby získání cenných informací pro výzkum byly vybrány alternativní školy v Jižních Čechách. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na rozdíly mezi klasickou školní výchovou a alternativní formou výuky, rozdílné struktury výukového plánu a celkově odlišného pojetí formy výuky. Pro praktickou část práce bylo použito kvalitativního výzkumu a získaných informací z tohoto výzkumu. Získaná potřebná data byla pro lepší přehlednost systematicky uspořádána do tabulek, grafů a myšlenkových map. V závěrečné části práce nalezneme diskusi o problematice a závěr vědeckého výzkumu. Závěr obsahuje celkové shrnutí celé práce a hlavní výhody a nevýhody alternativního školského systému.
|
| |
| |
|
Rizikové chování dívek umístěných ve výchovném ústavu.
HANDLÍŘOVÁ, Zdeňka
Předmětem bakalářské práce je rizikové chování dívek umístěných ve výchovném ústavu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké rizikové chování vedlo k umístění dívek do Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky a jak dívky vnímají svoji budoucnost po odchodu z výchovného ústavu. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů adolescence, rizikové chování a výchovné instituce. Praktická část je zaměřena na vlastní kvalitativní výzkum. Výzkumný soubor tvoří čtyři dívky umístěné ve Výchovném ústavu a dětském domově se školou Počátky, třídní učitelka a skupinový vychovatel dívek. V práci jsou také zpracovány kazuistiky dívek umístěných ve výchovném ústavu. Při zpracování výzkumných cílů byly položeny výzkumné otázky: Jaké rizikové chování vedlo k umístění dívek do Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky. Jak dívky hodnotí svůj pobyt ve Výchovném ústavu a dětském domově se školou Počátky. Jak dívky vnímají svoji budoucnost po odchodu z Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky. Při zpracování bakalářské práce bylo vycházeno z odborné literatury, zákonů, z kazuistik dívek a z osobních rozhovorů s dívkami a zaměstnanci Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky.
|
| |