Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova k herectví jako proces objevování a obnovování
Kozak, Marianna ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; RAISOVÁ, Michaela (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila sledovat a pojmenovat svou cestu k autentickému, autorskému hereckému projevu. A to skrze reflexi určitých přístupů, disciplín a škol se kterými jsem se na této cestě setkala.
Handicap jako dar
Beran, Radek ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
Ve své disertační práci zkoumám potenciál technických nedokonalostí a různých mechanických omezení loutky jako takové. V souvislosti s tím odhaluji i jiná omezení samotného žánru loutkového divadla, dokonce dramatické tvorby jako takové. Nacházím i překvapivé analogie se světem lidí s handicapem. Znevýhodnění se tedy stává základním úhlem pohledu a demonstrace mé dosavadní tvorby. V první části se zabývám prameny a pojmy souvisejícími s handicapem proč a co vzbudilo zájem o tento jev. Konkrétní projekt mne podvědomě upozornil na mou zvýšenou citlivost vůči různým formám znevýhodnění jak v životě, tak v umělecké činnosti. Ve druhé části jsem reflektoval svou režijní práci, dominujícím kritériem reflexe je právě pojem handicap, ať už technický, produkční, lidský, jak se může obtisknout do samotného výsledku práce, zda musí být později hodnocen jako skutečný handicap nebo zda se z něho časem nestává přednost, či například pramen sil pozitivně ovlivňující výsledek. Dokonce se může stát stylotvorným segmentem
Hlas volajícího na pouti
Zajíček, Pavel ; RUT, Přemysl (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce Hlas volajícího na poušti prozkoumává možnosti začátků, jejich pokračování a reflexi.
Vzájemné propojování dramatické a výtvarné výchovy
Blažková, Veronika ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
V diplomové práci se věnuji tématice propojování výtvarné a dramatické výchovy. Toto zaměření orientuji na praktické ověřování funkčnosti propojení obou oborů v přípravném výtvarném ročníku na ZUŠ, který jsem realizovala během dvou let. V úvodní teoretické části přibližuji obor výtvarné výchovy a jeho principy, pojmenovávám jeho limity a vymezuji vzájemný vztah oboru výtvarného s oborem dramatickým. V praktické části popisuji průběh výtvarně-dramatických lekcí inspirovaný třemi literárními předlohami. Cílem diplomové práce je poskytnout ukázku cesty, kterou lze pomoci dramatické výchovy řešit hendikepy výtvarného oboru.
Pohyb zevnitř a zvenku
Tůmová, Michaela ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Popisuji a reflektuji svojí zkušenost práce s představou v pohybu, jak jsem jí zažila během řady workshopů a dílen pro herce a tanečníky a v rámci některých předmětů na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Reflexe zahrnuje konfrontaci se zkušenostmi několika dalších účastníků dílen a se záměry vybraných pedagogů. Kladu si otázky, co může přinést pohybu práce s představou, jak může obohatit pohybový a celkově výrazový rejstřík a co může přinést naší zkušenosti s tělem. Zároveň se ptám, jak takový druh zkušenosti působí na celou naši psychosomatickou jednotu. První část práce se zabývá teoretickými souvislostmi tématu. Druhou část tvoří podrobný popis jednotlivých cvičení s představou v pohybu doprovázený reflexemi a odkazy na další souvislosti. Třetí část popisuje využití práce s představou v pohybu při tvorbě jevištního tvaru.
Prvky performativity ve vlastní tvorbě
Hutečková, Klára ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje prvky performativity, které autorka nachází ve čtyřech inscenacích, představujících výsledek její dosavadní režijní praxe. Na základě rozboru daných prací a jejich komparace s jinými inscenacemi, performancemi či konceptuálními díly, odhaluje autorka mechanismy fungování vlastních projektů a zařazuje je do uměleckých kategorií. Nakonec se pokouší formulovat, co ji v její tvorbě vede k opakovanému používání těchto prvků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.