Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a optimalizace ojnice motoru závodního automobilu
Ulman, Jaroslav ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací ojnice motoru závodního automobilu. Na začátku celé práce je vytvořen 3D-model ojnice, ze kterého se pak v průběhu celé práce vychází. Potom je provedena analýza napjatosti stávajícího modelu a na základě získaných výsledků jsou provedeny konstrukční změny v řešení ojnice. Nově upravená ojnice je opět zanalyzována s užitím MKP a nově získané výsledky jsou porovnány s výsledky původního modelu ojnice. Závěr práce se zabývá citlivostní analýzou vybraných parametrů ojnice a jejich míru vlivu změny na výslednou pevnost ojnice.Potom je provedeno zhodnocení všech výsledků.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.
Blok vznětového motoru 2.0L
Kudlík, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje problematiku bloku motoru a klikových skříní. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu bloku motoru a určení namáhání bloku motoru. Simulace a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu Ansys. Závěrem je proveden konstrukční návrh pro zvýšení tuhosti bloku.
Srovnávací analýza napětí součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a MKP
Bittner, Jiří ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnávací napjatostní analýzou součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a metody konečných prvků (MKP). V rámci měření bylo provedeno srovnání u třech modelů: háku, J-tvaru a trámku s vrubem. Předmětem srovnávání byly směry vektorů hlavních napětí a velikosti redukovaných napětí. V práci je podrobněji popsán princip fotoelasticimetrie a je na ni také kladen větší důraz. MKP byla aplikována prostřednictvím software ANSYS 11. Součástí této práce byla také příprava polariskopu v laboratoři Ústavu konstruování tak, aby jej bylo možno využívat při cvičeních zaměřených na analýzu napětí experimentální metodou - fotoelasticimetrií.
Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.
Zatloukal, Lukáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.
Blok vznětového motoru 2.0L
Kudlík, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje problematiku bloku motoru a klikových skříní. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu bloku motoru a určení namáhání bloku motoru. Simulace a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu Ansys. Závěrem je proveden konstrukční návrh pro zvýšení tuhosti bloku.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.
Návrh a optimalizace ojnice motoru závodního automobilu
Ulman, Jaroslav ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací ojnice motoru závodního automobilu. Na začátku celé práce je vytvořen 3D-model ojnice, ze kterého se pak v průběhu celé práce vychází. Potom je provedena analýza napjatosti stávajícího modelu a na základě získaných výsledků jsou provedeny konstrukční změny v řešení ojnice. Nově upravená ojnice je opět zanalyzována s užitím MKP a nově získané výsledky jsou porovnány s výsledky původního modelu ojnice. Závěr práce se zabývá citlivostní analýzou vybraných parametrů ojnice a jejich míru vlivu změny na výslednou pevnost ojnice.Potom je provedeno zhodnocení všech výsledků.
Srovnávací analýza napětí součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a MKP
Bittner, Jiří ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnávací napjatostní analýzou součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a metody konečných prvků (MKP). V rámci měření bylo provedeno srovnání u třech modelů: háku, J-tvaru a trámku s vrubem. Předmětem srovnávání byly směry vektorů hlavních napětí a velikosti redukovaných napětí. V práci je podrobněji popsán princip fotoelasticimetrie a je na ni také kladen větší důraz. MKP byla aplikována prostřednictvím software ANSYS 11. Součástí této práce byla také příprava polariskopu v laboratoři Ústavu konstruování tak, aby jej bylo možno využívat při cvičeních zaměřených na analýzu napětí experimentální metodou - fotoelasticimetrií.
Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.
Zatloukal, Lukáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.