Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Římské dějiny principátu ve výuce na českých ZŠ
Nováková, Miroslava ; Kepartová, Jana (vedoucí práce) ; Pinkas, Jaroslav (oponent)
Cílem této práce bylo porovnat vybrané současné učebnice dějepisu z hlediska využití moderních přístupů ve výuce dějepisu a jejich vhodnosti pro žáka základních škol a primy víceletých gymnázií. Srovnání bylo provedeno na základě obsahové a didaktické stránky učebnic s tím, že primární pozornost byla věnována rozvoji historického a kritického myšlení žáků, dále pak zmapování témat, jimž je v učebnici věnováno nejvíce prostoru. Zároveň je pro lepší pochopení vývoje připojen rozbor učebnic užívaných do roku 1989. Dále práce obsahuje rozbor římských císařů principátu, kteří nacházejí svůj odraz v učebnicích. Ten je proveden na základě získaných poznatků z pramenů a odborné literatury. Práce využívá především metod práce s prameny a odbornou literaturou, komparace učebnic, mini - dotazníkové šetření a vlastní tvorbu tematického plánu se zaměřením na římský principát. Pomocí těchto metod jsem dospěla k závěru, že většina současných učebnic se snaží o rozvoj žáka po mnoha stránkách a že výuka principátu má na školách své nezaměnitelné místo, jelikož díky němu mohou žáci lépe pochopit jak tehdejší svět, tak i ten současný.
Inscenační možnosti Sofoklova chóru: případ Oidipa krále
Mrázek, Vít ; Sarkissian, Alena (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Diplomová práce se pokouší na základě detailní analýzy vybraných inscenací Sofoklovy tragédie Oidipús Tyrannos formulovat základní principy interpretačních možností antického chóru v kontextu vývoje českého divadla od konce 19. století do současnosti, které se podílely na jeho proměnách od původní podoby sboru starců, jež převažovala v první polovině 20. století, přes varianty antikizujícího lidu, nastupující od padesátých let minulého století, k metaforické transformaci chóru, kterou přinesly některé režijní koncepce z počátku 21. století.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.