|
Hlavní právní otázky v realitní praxi
Eliáš, Marek ; Mikulášek, Martin (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Když se po roce 1989 u nás objevili první realitní makléři a kanceláře, šlo o profesi víceméně novou, v dobách socialismu neexistující. Od té doby uplynuly více jak 2 desítky let a bude zajímavé porovnat současný stav se sousedními zeměmi. Jednak nám blízkým Slovenskem a potom s Rakouskem, které patří k vyspělým realitním trhům. Zaměřím se na jednotlivé možnosti vzniku realitní kanceláře a jejich fungování ve všech 3 státech. Kritickému rozboru dále podrobím otázku právní odpovědnosti za škodu realitní činností a všechny získané poznatky uvedu do vzájemné komparace. Věnovat se budu také zájmovým sdružením realitních kanceláří a zhodnotím jejich postavení a funkci v jednotlivých zemích. Zajímavou částí práce bude zjištění veřejného mínění o povědomí veřejnosti o významu realitních služeb, k tomuto jsem zpracoval výzkum formou ankety.
|
| |
|
Výkon realitní činnosti
Plech, Martin ; Puchýř, Bohumil (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problémem silných a slabých stránek realitního trhnu na území České republiky. Vymezuje základní pojmy a definice spojené s realitní činností. Analyzuje chyby realitních společností. Poskytuje prady pro předcházení chyb. Zveřejňuje statistické informace o realitním trhu. Získané data jsou statisticky vyhodnoceny a zpracovány do grafické podoby. Tyto získané údaje jsou určené pro praktické využití.
|
|
Marketingové aktivity společnosti působící na realitním trhu
Stupňánková, Tereza ; Veselá,, Jitka (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami společnosti působící na realitním trhu. Úvodní část definuje pojmy z realitního a marketingového prostředí. Na ni navazuje analýza současného stavu, kde je představen subjekt a jsou zde provedeny analýzy trhu a marketingových aktivit subjektu. Dále jsou formulovány problémy vyplývající z provedených analýz a stanovení cílů řešení, je popsána metodika práce a interpretace výsledků marketingového průzkumu, který obsahoval otázky zaměřené na znalost subjektu a preference marketingových nástrojů. Z provedených analýz a výsledků marketingového průzkumu je vycházeno v návrhové části práce, kde jsou vypracovány návrhy vedoucí ke zlepšení marketingových aktivit subjektu. V analýze výsledků řešení jsou návrhy zhodnoceny a je zde uveden možný přínos pro subjekt.
|
|
Institucionální rámec realitní činnosti
Kselíková, Tereza ; Švancarová, Šárka (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá pojmy z realitní praxe a osobami, které v této praxi působí. Práce poskytuje náhled na smlouvy využívané v realitní praxi a na jejich změny po přijetí nového občanského zákoníku. Pozornost je také věnována novým definicím některých pojmů souvisejících s realitním oborem, jak je vymezuje nový občanský zákoník. Práce mapuje změny v realitní činnosti v návaznosti na přijetí nového katastrálního zákona. Práce zkoumá aktuální vzdělanost realitních makléřů a možnosti dále se v tomto oboru vzdělávat. V rámci diplomové práce je také zpracován dotazník, který mapuje základní otázky z realitního prostředí. Dotazník je také zaměřen na připravovaný zákon o poskytování služeb realitních zprostředkovatelů.
|
| |
|
Vedení, řízení a výběr spolupracovníků v realitní oblasti
Togner, Ondřej ; Starnovský, Jan (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o práci managementu a výběru nových spolupracovníků v oblasti realitní činnosti. Cílem diplomové práce je porovnat, jestli práce managementu a výběr nových spolupracovníků v praxi probíhá v souladu s odbornou literaturou. Teoretická část je věnována základním pojmům nejen z oblasti managementu, výběru pracovníků, ale i oblasti realitního trhu. V praktické části je prostřednictvím třech různých výzkumů (dotazník, řízený rozhovor a osobní pracovní zkušenost) provedený sběr dat, jejich analýza a vyhodnocení. Na závěr je provedeno posouzení teoretické a praktické části, vlastní doporučení a závěry diplomové práce. Přílohu diplomové práce tvoří i manuál pro výběr nových pracovníků do realitní kanceláře.
|
|
Výkon realitní činnosti
Zejda, Jiří ; Vyhňáková, Michaela (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je ukázka realitního prostředí po stránce odborné a právní. Začátek práce poukazuje na legislativní složku a organizace zasahující do vývoje zákonů souvisejících s tímto oborem. Definování realitního trhu z pohledu makléře, ale i konkurence a rozdílů na českém a slovenském trhu. Případová studie uvádí dva případy prodeje nemovitosti, kde v prvním případě se jedná o postup prodeje rodinného domu za běžných podmínek v případě druhém o prodej podílového vlastnictví v bytovém domě. Závěrem práce je dotazník. Výzkum zaměřený na úroveň poskytovaných služeb na českém a slovenském realitním zprostředkovatelském trhu.
|
|
Vliv reklamy na rozhodování při koupi nemovitostí
Vrlová, Iva ; Lukáč, Michal (oponent) ; Barňák, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem reklamy a marketingových kanálů, které používají realitní agentury na českém realitním trhu. V detailní fázi se jedná o definování jednotlivých druhů reklam a aktérů, kteří vystupují na realitním trhu jak mezi prodejci a nákupčími, tak i mezi zprostředkovateli. Pokud chce realitní agentura aplikovat nebo zvýšit prodejnost pomocí určité reklamy, je úkolem této práce zjistit, na jaké cílové skupiny se má použít určitý druh reklamy.
|
|
Marketingové aktivity nově vznikající realitní kanceláře
Polák, Martin ; Veselá,, Jitka (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami nově vznikající realitní kanceláře. V první kapitole jsou definovány pojmy z marketingového a realitního prostředí. V další části je provedena analýza současného stavu, zkoumaný subjekt a jeho okolí je jsou zde rozebráni pomocí analýz marketingových aktivit. Poté jsou dle vyhodnocení analýz stanoveny problémy a zároveň se určí cíle k řešení těchto problémů, je zde stanovena metodika celé práce a také je zde rozebrán provedený marketingová průzkum, který byl zaměřen na získání podnětů pro návrhovou část a jeho výsledky. Ze všech uskutečněných analýz a marketingového průzkumu jsou postupně vybrány témata pro návrhovou část práce, jsou zpracovány návrhy vedoucí k vytvoření koncepce marketingových aktivit zkoumaného subjektu. Tyto návrhu jsou v další části práce vyhodnoceny a posléze určeny jejich konkrétní přínosy pro subjekt.
|