Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Queer Coding of Barbie Movies: Mattel's Attempt at Saving Barbie's Image.
Hansen, Alicja Sirkka ; Helman, Ivy Ann (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
This thesis is a combination of queer analysis of selected Barbie movies done by the author, with the support of the relevant academic literature, and queer readings of those same movies done by people online. The text starts with an introduction, which gives the reader an overview of the subject and introduces the main research question: "Why does Barbie seem queer in the movies?" Then the thesis discusses the relevant theoretical literature and methods used in the study in the literature review and methodology sections respectively, which includes theories such as feminist and queer theory, but also touching on postfeminism and girl power. Further, the main portion of the study is the analysis, preceded by a preface, which consists of seven chapters, each one focusing on a separate movie. Lastly, all of the results of this study are explained in conclusion.
"We're here, we're queer, get used to it!" Reprezentace charakteristických problémů LGBTQ komunity v televizní seriálové produkci po roce 2000
SKALÁK, Pavel
Diplomová práce se soustředí na vybrané specifické problémy, se kterými se setkávají LGBTQ osoby (lesby, gayové, bisexuálové, transsexuálové a jiné queer osoby) kvůli své odlišné neheteronormativní sexuální a genderové identitě. Pozornost je věnována konkrétně otázkám diskriminace, stereotypizace, uzavření partnerského svazku (manželství vs registrované partnerství), rodičovství, přisuzované promiskuity a problematiky HIV / AIDS. Autor se na fikční seriálové tvorbě vysílané mezi lety 2000-2021, která se zaobírá queer tématy a obsahuje v hlavních nebo vedlejších rolích LGBTQ postavy, zaměřuje na způsoby zobrazení těchto postav a reflexi vybraných problémů, které kvůli své identitě zažívají. V zahraničních seriálech jako např. Glee, Taková moderní rodinka (Modern Family), Holky za mřížemi (Orange Is the New Black), Pose, Výstřední společnost (Tales of the City), Sexuální výchova (Sex Education), Politik (The Politician), Byl by to hřích (It's a Sin) a v českých seriálech Ulice a MOST! jsou analyzovány způsoby, jakým seriál prezentuje LGBTQ postavy, v jakém diskurzu se o nich hovoří a jaký vliv mohou mít tato zobrazení na většinového heterosexuálního cisgender diváka. V práci je rovněž zpracován přehled nejběžnějších narativních archetypů LGBTQ postav objevujících se v mediální produkci. Ty jsou taktéž doplněny o příklady postav ze seriálů posledních 20 let. Skrze kritickou analýzu vybraných seriálů a jejich recepce se autor práce snaží poukázat na důležitost zobrazování osob s odlišnou sexuální a genderovou identitou a vliv této televizní reprezentace na vytváření názorů a postojů vůči LGBTQ osobám.
Sexual Identity as Cinematic Subversion: the Discourse of New Queer Cinema
Kajánková, Lucia ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Diplomová práce předkládá kapitolu filmových dějin New Queer Cinema jako paradigma subverzivních praktik queer filmu. Teoreticko-historická část postupně zavádí pojem queer, vykládá jeho možné aplikace na film v rámci queer filmových studií, a ve třetí kapitole kriticky představuje 'novou vlnu' queer filmu New Queer Cinema. Analytická část určuje jako východisko svého zkoumání pojem queer a jeho možné funkce. Je rozdělena do dvou oddílů: první předkládá formálně-obsahovou analýzu klíčového filmu Swoon (1992); na její výstupy navazuje závěrečná kapitola, která na základě čtyř navrhovaných analytických řezů zkoumá korpus filmů New Queer Cinema, a popisuje, jak vytvářejí queer diskurz. Výstupem práce je otevřený model možných přístupů ke queer filmu.
Sexual Identity as Cinematic Subversion: the Discourse of New Queer Cinema
Kajánková, Lucia ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Diplomová práce předkládá kapitolu filmových dějin New Queer Cinema jako paradigma subverzivních praktik queer filmu. Teoreticko-historická část postupně zavádí pojem queer, vykládá jeho možné aplikace na film v rámci queer filmových studií, a ve třetí kapitole kriticky představuje 'novou vlnu' queer filmu New Queer Cinema. Analytická část určuje jako východisko svého zkoumání pojem queer a jeho možné funkce. Je rozdělena do dvou oddílů: první předkládá formálně-obsahovou analýzu klíčového filmu Swoon (1992); na její výstupy navazuje závěrečná kapitola, která na základě čtyř navrhovaných analytických řezů zkoumá korpus filmů New Queer Cinema, a popisuje, jak vytvářejí queer diskurz. Výstupem práce je otevřený model možných přístupů ke queer filmu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.