Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost a její zařazení ve výuce na základních školách praktických
Löffelmannová, Anna ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením finanční gramotnosti do výuky matematiky na základní škole praktické. Teoretická část vymezuje základní pojmy používané v práci s ohledem na mentální postižení jednotlivých žáků, popisuje specifika psychických procesů a percepce osob s mentálním postižením. Představuje možnosti vzdělávání žáků s mentálním postižením a možnosti poradenství pro tyto žáky, upozorňuje na současnou legislativu. Dále se zabývá edukací a reedukací žáků s diagnostikovanou mentální retardací. Postihuje zařazení finanční gramotnosti v kurikulárních dokumentech určených žákům s mentálním postižením napříč vzdělávacími oblastmi s důrazem na oblast matematiky. Představuje materiály a jejich parametry vhodné pro výuku finanční gramotnosti na základních školách praktických. Praktická část se týká experimentální výuky jednotlivých tematických celků finanční gramotnosti na základní škole praktické. Byla provedena vstupní diagnostika žáků vybrané základní školy praktické zaměřená na procenta, jednoduché úročení a rozpočet rodiny. Tato diagnostika má obecný charakter, což bylo také ověřeno. Dále je uveden podrobný záznam z vlastní realizace výuky, s ohledem na čtyři sledované žáky, včetně jejich kazuistik. Po ukončení výuky byla hodnocena její úspěšnost. Práci mohou využít učitelé nejen základních...
Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí
Malý, Tomáš ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Název: Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí Autor: Tomáš Malý KATEDRA PEDAGOGIKY Vedoucí práce: PhDr. Alena Thorovská Abstrakt: Tématem této práce je projektové vyučování environmentální výchovy v Praktické škole dvouleté. Práce nastiňuje problematiku projektového vyučování a možnosti žáků Praktické školy v této oblasti. Záměrem této práce je popsat, jak lze v oblasti speciálního školství aplikovat environmentální vzdělávání v podobě jednoduchých projektů, založených na spolupráci vedení školy, pedagogů, koordinátora environmentální výchovy a žáků. Cílem je tedy poskytnout osnovu a inspiraci při teoretickém a praktickém zpracovávání projektu. Dílčím cílem této práce je nastínit oblast vzdělávání žáků s mentálním postižením. V praktické části jsou specifikovány dva projekty, na kterých se žáci praktické školy dvouleté spolupodíleli. Přínos praktické části práce spočívá v prozkoumání použitelnosti projektů při vyučovacím procesu. Pro zájemce projektového vyučování jde o užitečný návrh vlastní aplikace projektů, včetně zohlednění mentální úrovně žáků a dalších aspektů jako je ozdravení klimatu školy. Hlavní přínos práce spočívá v nastínění problematiky vzdělávání žáků v Praktické škole dvouleté formou projektů, následném vyvození poznatků o projektovém vyučování a možnostech realizace...
Finanční gramotnost a její zařazení ve výuce na základních školách praktických
Löffelmannová, Anna ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením finanční gramotnosti do výuky matematiky na základní škole praktické. Teoretická část vymezuje základní pojmy používané v práci s ohledem na mentální postižení jednotlivých žáků, popisuje specifika psychických procesů a percepce osob s mentálním postižením. Představuje možnosti vzdělávání žáků s mentálním postižením a možnosti poradenství pro tyto žáky, upozorňuje na současnou legislativu. Dále se zabývá edukací a reedukací žáků s diagnostikovanou mentální retardací. Postihuje zařazení finanční gramotnosti v kurikulárních dokumentech určených žákům s mentálním postižením napříč vzdělávacími oblastmi s důrazem na oblast matematiky. Představuje materiály a jejich parametry vhodné pro výuku finanční gramotnosti na základních školách praktických. Praktická část se týká experimentální výuky jednotlivých tematických celků finanční gramotnosti na základní škole praktické. Byla provedena vstupní diagnostika žáků vybrané základní školy praktické zaměřená na procenta, jednoduché úročení a rozpočet rodiny. Tato diagnostika má obecný charakter, což bylo také ověřeno. Dále je uveden podrobný záznam z vlastní realizace výuky, s ohledem na čtyři sledované žáky, včetně jejich kazuistik. Po ukončení výuky byla hodnocena její úspěšnost. Práci mohou využít učitelé nejen základních...
Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí
Malý, Tomáš ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Název: Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí Autor: Tomáš Malý KATEDRA PEDAGOGIKY Vedoucí práce: PhDr. Alena Thorovská Abstrakt: Tématem této práce je projektové vyučování environmentální výchovy v Praktické škole dvouleté. Práce nastiňuje problematiku projektového vyučování a možnosti žáků Praktické školy v této oblasti. Záměrem této práce je popsat, jak lze v oblasti speciálního školství aplikovat environmentální vzdělávání v podobě jednoduchých projektů, založených na spolupráci vedení školy, pedagogů, koordinátora environmentální výchovy a žáků. Cílem je tedy poskytnout osnovu a inspiraci při teoretickém a praktickém zpracovávání projektu. Dílčím cílem této práce je nastínit oblast vzdělávání žáků s mentálním postižením. V praktické části jsou specifikovány dva projekty, na kterých se žáci praktické školy dvouleté spolupodíleli. Přínos praktické části práce spočívá v prozkoumání použitelnosti projektů při vyučovacím procesu. Pro zájemce projektového vyučování jde o užitečný návrh vlastní aplikace projektů, včetně zohlednění mentální úrovně žáků a dalších aspektů jako je ozdravení klimatu školy. Hlavní přínos práce spočívá v nastínění problematiky vzdělávání žáků v Praktické škole dvouleté formou projektů, následném vyvození poznatků o projektovém vyučování a možnostech realizace...
Respektování práv jedinců s mentálním postižením a školní integrace
CZINEGOVÁ, Eva
Postoj společnosti k jedincům se zdravotním postižením a respektování jejich práv a důstojnosti je důležité hodnotící hledisko. Společnost v České republice navazuje na evropské moderní trendy, které zajišťují lidem s postižením účast ve všech aktivitách ve stejné míře jako lidem bez postižení. Jako téma diplomové práce jsem si vybrala z práv dětí respektování práva na vzdělání pro děti s mentálním postižením. Řeším postoje ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogických center pro děti a mládež s mentálním postižením k integraci žáků s mentálním postižením do běžné základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji významným dokumentům, které zajišťují práva jedinců s mentálním postižením. Popisuji nejen mentální postižení a jeho stupně, ale především možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením ve školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i možnosti integrace těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Na teorii navazuji praktickou částí. Cílem diplomové práce bylo zjistit postoj ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogického centra pro mentálně postižené k integračnímu procesu dětí s mentálním postižením do běžných základních škol a plnění práva na vzdělání dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, technikou byl zvolen anonymní dotazník. Z výsledků vyplývá, že většina ředitelů základních škol v Jihočeském kraji podporuje právo na vzdělání pro žáky s mentálním postižením v podobě integrace mezi intaktní žáky. Všichni dotazovaní, jak ředitelé základních škol, tak pracovníci speciálně pedagogického centra, upřednostňují při vzdělávání individuální schopnosti každého dítěte s mentálním postižením. Při integraci žáka s mentálním postižením do běžné základní školy převyšuje sociálně zdravotní motivace nad motivací ekonomickou. Diplomovou práci lze využít jako přehled současných postojů a názorů ředitelů základních škol i pracovníků speciálně pedagogických center na možnost integrace žáků s mentálním postižením do hlavního vzdělávacího proudu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.