Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počátky moderního vězeňství v českých zemích v 1. třetině 19. století: Trest, věznice, vězeň
Mitáčková, Renáta ; Himl, Pavel (vedoucí práce) ; Olšáková, Doubravka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá počátky moderního vězeňství v českých zemích v období první třetiny 19. století. Teoretická část práce nejprve představuje názory autorů dosavadní literatury na vývoj moderního vězeňství, poté se zaměřuje na nejznámější reformátory trestního práva a vězeňství, a nakonec popisuje trestní systém a vězení v Habsburské monarchii. Praktická část práce se dělí na tři části - trest, věznice, vězeň. První část se zabývá pojetím trestu a jeho účelem na počátku 19. století. Představuje a analyzuje jednotlivé zločiny a tresty. Druhá část se konkrétně zaměřuje na věznici a její funkce. Bylo jejím účelem vězně pouze potrestat nebo také napravit? Jakými prostředky se mělo nápravy dosáhnout? Práce zde také srovnává fungování věznice s jiným typem internační instituce, a to konkrétně s donucovací pracovnou. Poslední část poté hledá odpověď na otázku, jak mělo vězení působit na duši a tělo odsouzeného. Jakou roli hrály tresty v rámci věznice a jakým způsobem se měly vykonávat. Cílem práce je pokusit se zachytit, jak se nové koncepce věznění projevovaly ve vězeňské praxi a jak působily na uspořádání věznice. Klíčová slova: trest, vězení, vězeň, donucovací pracovna, náprava, Habsburská monarchie
Problematika trestu odnětí svobody na doživotí
Hanušková, Marta ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést rozbor trestu odnětí svobody na doživotí a zodpovědět základní otázky související s problematikou této trestní sankce. Doživotní trest je nutno zkoumat nejen z hlediska norem trestního práva, ale také s ohledem na psychologické a sociální dopady, které s sebou dlouhodobé odnětí svobody přináší. Diplomová práce se skládá ze šesti hlavních kapitol, které se dále dělí na podkapitoly. Každá kapitola je věnována různým aspektům doživotního trestu a práce se tak snaží podat komplexní pohled na doživotní trest. Po úvodním výkladu následuje první kapitola, která vymezuje pojem a účel trestu. Podává historický exkurz do vývoje chápání a pojetí trestu. Práce popisuje proces chápání trestu od pomsty a odplaty, od pojetí zastrašení až po moderní chápání trestu respektující základní lidská práva a svobody. Snaží se, na příkladu významného italského myslitele Cesare Beccarii, ukázat osvícenské pojetí trestu, přesto že takovéto vnímání sankcí převládlo až během 19. století. Dále pak je v první kapitole obsažen výklad o systému trestních sankcí. V druhé kapitole je obsažen výklad o trestu smrti. Jedná se o sankci, kterou je nutno s doživotním trestem srovnat, aby bylo možné zodpovědět tradiční otázku, a to zda patří trest smrti do právního řádu demokratického státu, nebo zda...
Violence, Guilt and Punishment in Selected Works of Nathaniel Hawthorne
Gemrichová, Marie ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vybraná díla Nathaniela Hawthorna, který se ve svých dílech věnoval mnohým tématům sahajícím od přírody, přes složité vztahy postav a jejich komunit až po biblické aluze. Některá z významných námětů, která mohou být prozkoumána v jeho románech (např. Šarlatové písmeno [The Scarlet Letter], Dům se sedmi štíty [The House of the Seven Gables] a Fanshawe) jsou témata násilí, viny a trestu. Tyto vybrané motivy slouží jako témata, která jsou zpracována jednotlivě v každém románu. Posléze jsou romány porovnány. Práce se nejprve zaměřuje na zkoumání tématu násilí, do jaké míry se objevuje v románech, které postavy jsou obětmi a viníky a k čemu dále násilí vede. Současně zkoumá pocit viny u Hawthornových postav a zda se u postav objevuje po vykonaném násilném aktu, stejně jako důsledky, které přicházejí v podobě trestu pro provinilce. Konkrétně se věnuji vztahu Hester Prynne s Arthurem Dimmesdalem a Rogerem Chillingworthem (Šarlatové písmeno), původním dvěma rodinám Pyncheonů a Maulů a vlivu předků na jejich dědice (Dům se sedmi štíty) a skutkům tajemného "rybáře" v porovnání s činy jednotlivců okolo Vysoké školy Harley (Fanshawe). Proč je v některých románech čtenář konfrontován s pocity viny u postav po vykonání násilí, zatímco v jiných pracích jsou jednoduše vynechané? Proč...
Odměny a tresty z pohledu školních dětí
Bursíková, Aneta ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Odměny a tresty z pohledu školních dětí" pojednává o rizicích odměn a trestů. Popisuje druhy trestu a druhy odměn s jejich kladnými i zápornými vlastnostmi. Praktická část je tvořená výzkumem založeném na dotazníkovém šetření, který vyplňovali respondenti z 5. a 6. tříd ze dvou vybraných základních škol a jedné vybrané volnočasové skupiny. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak respondenti přistupují k trestu a odměně, co považují za trest, co za odměnu a jaký jim byl udělen nejhorší trest, jaké měli poté pocity. Kdo je trestá nejčastěji a zda je rozdílnost odpovědí podmíněna genderově. Klíčová slova odměna, trest, dítě školního věku, rodinná výchova
Trestní odpovědnost a sankcionování mladistvých v České republice
Zíka, Tomáš ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Resumé v českém jazyce Tato rigorózní práce se věnuje stále velmi aktuálnímu tématu trestní odpovědnosti a sankcionování mladistvých v České republice a její snahou je čtenáři komplexně přiblížit tuto problematiku s odkazem na mnoho dalších zdrojů, ze kterých se dají ještě blíže studovat jednotlivé aspekty tohoto oboru, který se stále vyvíjí dle nejnovějších poznatků nejen právní vědy a statistiky, ale i dle vědeckých zjištění z mnoho jiných neprávních oborů, převážně z psychologie a sociologie. Úvodem je rozebrán historický vývoj jednotlivých modelů posuzování trestní odpovědnosti a sankcionování mladistvých, který z velké části koresponduje s vývojem trestního práva ve Velké Británie a v USA. Rozebrány jsou historické důvody pro změny modelů, jejich výhody a nevýhody a v neposlední řadě jejich případné uplatnění v České republice. Dále je věnována velká pozornost historickému vývoji trestního práva nad mladistvými v Českých zemích a to od nejstarších dob až do současnosti, kdy byl v roce 2004 přijat nový a stále účinný zákon o soudnictví nad mládeží pod číslem 218/2003 Sb. V tomto historickém rozboru byla velká pozornost věnována hlavně zákonu z roku 1931, na který dnešní úprava navazuje a který byl do jisté míry jejím vzorem. V další kapitole jsou rozebrány mezinárodní prameny, které tuto problematiku...
Motivace žáků v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni zákadní školy
Bartůňková, Alžběta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na motivaci v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je zjistit, jak učitelé motivují žáky v hodinách tělesné výchovy a jakou odezvu má tato motivace u žáků. V teoretické části jsou zmíněny některé pojmy a teorie týkající se motivace a jejího využití v hodinách tělesné výchovy. V praktické části jsem se zaměřila na pozorování motivujících prvků v hodinách tělesné výchovy a jejich následnou analýzu. Výzkum byl proveden na dvou základních školách. V základní škole Mníšek Pod Brdy a Základní škole Stará Huť. Výzkum probíhal v 1. - 5. ročníku.
Alternativy nepodmíněného trestu odnětí svobody
Knotková, Jana ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Diplomová práce je věnována otázkám alternativních trestů, tedy trestům nahrazujícím trest nepodmíněného odnětí svobody v České republice. Práce je členěna na dvě části, úvod a závěr. První část pojednává v teoretické rovině o pojmu trest, stručně jsou zmíněny základní teorie trestání a především pak funkce trestu, jak je vymezil známý český penolog Oto Novotný v monografii O trestu a vězeňství. Novotný rozeznává 8 základních funkcí trestu, které však v jeho výkladu nelze striktně oddělovat a jež tvoří vzájemně propojený celek vedoucí k jedinému cíli - ochraně společnosti před trestnou činností. Druhá část, kterou lze označit za těžiště práce, popisuje právní úpravu alternativních trestů v českém právním řádu, přičemž výběrově se výklad podrobně zaměřuje na podmíněné odsouzení k trestu odnětí svobody, dále na podmíněné odsouzení k trestu odnětí svobody s dohledem, obecně prospěšné práce, peněžitý trest, domácí vězení a zákaz vstupu na sportovní, kulturní a jiné společenské akce. Neméně důležité je pojednání o Probační a mediační službě, jejímu zakotvení v českém právním řádu a právům a povinnostem Probační a mediační služby v trestním řízení s důrazem na řízení vykonávací. Tato část zároveň předkládá statistiky výběrových alternativních trestů s příslušným komentářem k prezentovaným datům. V...
The concept of evil in Plato's dialogues Protagoras and Gorgias
Kotoč, Branislav ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Jinek, Jakub (oponent)
Cieľom tejto práce je ukázať, v čom spočíva eticky zlé konanie v rámci dvoch Platónových dialógov - Protagoras a Gorgias. Preskúmaním možnosti rôznych druhov motivačných síl v rozhodovaní ukážeme, že Sokrates si bol vedomý dôležitosti emócií a túžob v rozhodovaní. No napriek tomu tvrdil, že rozum a vedenie sú silnejšie motivačné sily. Ukážeme, že dôvod, prečo ľudia robia chybné rozhodnutia spočíva v tom, že nemajú pravé vedenie o dobre, naviac, sú ovládaní túžbami. Taktiež sa zameriame na nepriaznivé následky eticky zlého jednania na ľudskú dušu. Nakoniec však ukážeme, aké riešenie Sokrates ponúka - dialóg a trestanie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.