Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role sociálního a psychologického poradenství při pomoci obětem trestných činů
POLATOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá pomocí obětem trestných činů s důrazem na psychologickou stránku a cílem je analyzovat možnosti, které se pomoci týkají. První kapitola se věnuje viktimologii a viktimizaci, základním pojmům, které jsou pro pochopení problematiky důležité. Další kapitola klade důraz na pojem oběť. Vysvětluje typologii obětí a také pojednává o právech obětí. Další část je zaměřena na problematiku zvlášť zranitelné oběti. Významná je také část o subjektech, které pomoc obětem trestných činů poskytují. Podrobněji jsem se zaměřila na dva nejvýraznější subjekty, tedy Probační a mediační službu ČR a nestátní sektor je zde zastoupen neziskovou organizací Bílý kruh bezpečí. Těžiště práce spočívá v předposlední kapitole, a to konkrétní pomoci pro oběti trestných činů. Kapitola se zabývá podstatou laické, zejména psychologické a sociální pomoci. Na závěr se věnuji významu prevence kriminality. Celá problematika je doplněna o rozhovory s odborníky, kteří pomoc obětem poskytují. Získané poznatky ukázaly, jak důležitá je činnost poskytovatelů péče o oběti trestných činů a jak významný mají přínos pro uživatele.
Psychologické poradenství pro vysokoškolské studenty
Goldsteinová, Raquel Sarah ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem psychologických poraden pro vysokoškolské studenty. Cílem práce je prozkoumat stav psychologických poradenských služeb na Univerzitě Karlově. Hlavní zkoumané oblasti jsou kvalita, informovanost a dostupnost. Důraz je kladen na to, jak konkrétní studenti vnímají kvalitu a dostupnost služeb psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Dílčím cílem je alespoň povrchně zmapovat systém psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Právě takový popis sítě psychologických poraden obsahuje teoretická část. Tato část dále popisuje věková období, ve kterých se studenti nachází. Následuje výčet a charakteristika psychologických potíží, s nimiž studenti do poraden chodí nejčastěji. Praktická část vychází z dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. Dotazník byl rozeslán pomocí sociálních sítí a byl určen všem současným i minulým studentům Karlovy Univerzity. Sloužil k získání respondentů, kteří měli zkušenost s psychologickou poradnou na Univerzitě Karlově. S těmi byl následně proveden rozhovor. Analýza takto získaných dat odhaluje překážky, které brání studentům v přístupu k psychologickému poradenství. Klíčová slova Psychologické poradenství, student, Univerzita Karlova, psychické problémy, studijní problémy
Rodina v procesu porozvodové adaptace v kontextu OSPOD: případová studie, poradenská práce z pohledu psychologa
Buriánová, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Téma porozvodové adaptace rodin, zejména v souvislosti s potenciálními následky rozvodu pro psychický vývoj dětí, je stále velmi aktuální. Rigorózní práce analyzuje formou případové studie průběh porozvodové adaptace u konkrétních rodin a poradenské intervence, které poskytl OSPOD, součástí jehož týmu je také psycholožka. Teoretická část popisuje proces porozvodové adaptace u dětí i rodičů a analyzuje jejich vzájemný vztah. Obsahuje také úvahy o českém diskurzu porozvodové péče o děti, který se zrcadlí mj. v diskuzích na téma střídavé výchovy a syndromu zavrženého rodiče. Praktická část kazuisticky zpracovává případy, na kterých jsem se v rámci poradenské práce na OSPOD podílela. Analýza kazuistického materiálu je provedena ve třech fázích s cílem postupného zobecňování poznatků o porozvodové adaptaci a poradenských intervencích. Struktura analýz kopíruje strukturu teoretické části, tj. reflektuje optiku dětí, rodičů i celkovou dynamiku rodinných vztahů. Rigorózní práce ukázala, že podporu dětí v procesu porozvodové adaptace není možné oddělit od podpory rodičů. Primárním faktorem dobré adaptace dětí je přístup rodičů, konkrétně jejich schopnost vnímat potřeby dětí a oddělovat roli ex-partnera od role rodiče. Snížená schopnost rodičů na tomto poli plyne z emoční náročnosti rozchodu, která může...
Psychologická rovina pastorační péče
LOJÍKOVÁ, Pavlína
Práce popisuje pastorační péči z pohledu psychologie, resp. zkoumá psychologickou rovinu pastorační péče. V teoretické části je popsána pastorační péče jako pomoc člověku v kontextu víry. Dále je přiblížena psychologická intervence v podobě psychoterapie, psychologického poradenství, krizové intervence a psychodiagnostiky. Navazují některé pohledy na vztah a souvislost pastorace a psychologie a poté jsou navrženy některé psychologické prostředky využívané či využitelné v pastoraci. Hlavní výzkumnou otázkou je, jak pastor reflektuje svou pastorační práci. Pomocí hloubkových rozhovorů byla získána data od pěti profesionálních pastorů různých církevních denominací. Metodou zakotvené teorie byl vytvořen třífázový model, který zachycuje možný průběh pastorační péče. Je počítáno s existencí a působením Boha. V pastorační péči jsou řešena témata spíš praktická než duchovní a pastorovaným pomáhají kromě duchovních faktorů také ty lidské. Bylo zjištěno, že v pastorační péči se vyskytují psychologické prvky, ale její cíle jsou od psychologické intervence odlišné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.