Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posuzování kvality výuky psychologie na SŠ s využitím metodiky 3A
LEHAROVÁ, Jana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku kvality výuky psychologie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Úvod teoretické části práce je věnován představení didaktiky psychologie a základních principů, ze kterých vychází, jako je konstruktivismus a komunikační pojetí didaktiky. Další kapitoly jsou věnovány charakteristice výuky psychologie na středních školách nejen v České republice, ale také například na Slovensku. Obsahem praktické části jsou dvě výukové situace, na jejichž podkladě byly vytvořeny dvě didaktické kazuistiky, které byly zpracované pomocí tzv. metodiky 3A. Výsledkem aplikace tohoto kvalitativního postupu je vhled do výuky psychologie, který zároveň umožňuje hodnocení její kvality na základě integrity tzv. tří vrstev (tematické, konceptové, kompetenční) v rámci tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Za účelem zlepšování kvality výuky jsou navržené alterující postupy. Cílem práce je navrhnout takové alterace, které povedou k naplňování cílů výuky psychologie, funkční psychologické gramotnosti.
Zkoumání kvality výuky psychologie na středních školách
MARHANOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání kvality výuky psychologie na středních školách. Zahrnuje dvě části. V úvodu teoretické části je věnována pozornost kvalitě výuky z hlediska obsahově zaměřeného přístupu. Jsou představeny jednotlivé fáze procesu didaktické transformace obsahu (ontodidaktická, psychodidaktická a kognitivní) a jeho nástrahy. Další část se zabývá didaktikou psychologie a podobou výuky psychologie na středních školách v České republice a na Slovensku. Praktická část obsahuje dvě výukové situace, které byly zpracované prostřednictvím metodiky 3A do didaktických kazuistik. Tyto kazuistiky umožňují vhled do výuky psychologie na základě její analýzy pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Výuková situace je tedy hodnocena z hlediska integrity jednotlivých vrstev výuky (tj. konceptové, tematické a kompetenční. Cílem tohoto kvalitativního přístupu není pouze hodnocení, ale také navržení alterace, která zlepšuje kvalitu výuky tak, aby vedla naplnění cíle výuky psychologie, tj. rozvíjení funkční psychologické gramotnosti.
Výuka psychologie na středních školách a její vliv na osobnost studenta
MAREŠOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na výuku psychologie na středních školách a klade si za cíl blíže seznámit a specifikovat výuku psychologie, s níž se student setkává na střední škole, zejména na všeobecně vzdělávacích gymnáziích. Práce popisuje rámcově vzdělávací program a jeho přínos a úlohu ve vzdělávání, metody a formy výuky a další aspekty didaktické transformace obsahu v kontextu výuky psychologie. Cíl výuky psychologie je představen v podobě klíčových kompetencí a psychologické gramotnosti a otevírá otázku rozvoje osobnosti v rámci výuky psychologie. Praktická část obsahuje sebereflexi a retrospekci autorky práce vztahující se k výuce psychologie na střední škole a její porovnání s výukou psychologie na vysoké škole. Dále dotazníkové šetření mapující pohled vyučují a studentů na výuku psychologie na Gymnáziu ve Strakonicích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.