Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritická místa ve výuce anglického jazyka z pedagogicko-psychologického pohledu
MAREŠOVÁ, Pavla
Diplomová práce je zaměřena na kritická místa ve výuce anglického jazyka z pedagogicko-psychologického pohledu a v prostředí jazykových škol. Tato práce si klade za cíl blíže se seznámit s tématem kritických míst a specifikovat tuto problematiku, popsat jednotlivé dílčí aspekty výuky, jež mohou vést ke vzniku kritického místa, mapovat kritická místa, s nimiž se autorka setkala po dobu své praxe, a s níž se studenti a žáci mohou střetnout také (nejen) v jazykových školách. Praktická část obsahuje hloubkovou sondu do problematiky kritických míst skrze subjektivní deskriptivní analýzu kritických míst vycházející ze zkušeností z praxe autorky práce. Dále případové studie nabízející pohled na zpracování a osvojování vybraného kritického místa z pohledu studentů.
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Výuka psychologie na středních školách a její vliv na osobnost studenta
MAREŠOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na výuku psychologie na středních školách a klade si za cíl blíže seznámit a specifikovat výuku psychologie, s níž se student setkává na střední škole, zejména na všeobecně vzdělávacích gymnáziích. Práce popisuje rámcově vzdělávací program a jeho přínos a úlohu ve vzdělávání, metody a formy výuky a další aspekty didaktické transformace obsahu v kontextu výuky psychologie. Cíl výuky psychologie je představen v podobě klíčových kompetencí a psychologické gramotnosti a otevírá otázku rozvoje osobnosti v rámci výuky psychologie. Praktická část obsahuje sebereflexi a retrospekci autorky práce vztahující se k výuce psychologie na střední škole a její porovnání s výukou psychologie na vysoké škole. Dále dotazníkové šetření mapující pohled vyučují a studentů na výuku psychologie na Gymnáziu ve Strakonicích.
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Vliv Baťova podnikání na vybrané brazilské regiony
Marešová, Pavla ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kváča, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na kolonizační činnosti Jana Bati v Brazílii, které probíhaly od 40. let 20. století. Záměrem diplomové práce je postihnout na konkrétním příkladu vliv soukromého podnikání a přímých zahraničních investic na regionální rozvoj v souvislosti s problematikou rozvojových zemí. Hlavním cílem diplomové práce je prokázat, že Baťovy aktivity sehrály důležitou roli v rozvoji daných regionů. V této souvislosti se bude diplomová práce snažit doložit, že města, jimž dal Jan Baťa vzniknout, svými ekonomickými charakteristikami odpovídají úrovni širších územních celků a jsou stálým prvkem hospodářské soustavy daných brazilských států. Dílčím cílem diplomové práce je ozřejmit v kontextu historických aspektů souvisejících s příchodem Jana Bati do Brazílie lokalizační faktory, které sehrály klíčovou roli při rozhodování o umístění Baťových činností
Zadejte název práce: Neziskové organizace a úloha dobrovolnictví v rozvoji území
Marešová, Pavla ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Ve své práci bych se chtěla zabývat situací, kdy na základě selhání státu nastává prostor pro působení neziskového sektoru. Neziskový sektor je představován neziskovými organizacemi a ty více méně stojí na dobrovolné činnosti a poskytují institucionální rámec dobrovolnictví. V dobrovolnictví vidím velký a doposud nevyužitý potenciál a ráda bych se tedy zabývala problematikou dobrovolnictví, vysvětlila jeho základní pojmy a principy a popsala jeho legislativní zakotvení v ČR a srovnala jej s podmínkami v zahraničí. Ve své práci zaměřím především na spolupráci neziskových organizací s veřejnou správou. Vycházím z předpokladu že, neziskové organizace by neměly veřejnou správu nahrazovat, ale naopak s ní spolupracovat a navzájem se doplňovat a přispívat ke kvalitě veřejných služeb. Hlavním záměrem bude zmapovaní vzájemných vztahů a možnosti spolupráce. Pozornost budu věnovat také vzájemné komunikaci představitelů veřejné správy a neziskových organizací na úrovni obcí. Dílčím cílem bude postižení úlohy neziskových organizací v rozvoji území a podílu dobrovolnictví v rozvojových aktivitách. V této souvislosti budu sledovat rovněž potenciál dobrovolnictví a jeho využívání v našich podmínkách.

Viz též: podobná jména autorů
23 MAREŠOVÁ, Petra
6 Marešová, Pavla
23 Marešová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.