Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma Perníková chaloupka zpracované dětmi školního věku
MARHANOVÁ, Lucie
Cílem práce je zkoumat sourozenecké vztahy žáků 6. ročníku konkrétní základní školy. Oporou pro výzkum je teorie rozpracovaná na kapitoly. Teoretická část začíná ujasněním důležitých pojmů jako je arteterapie, artefiletika aj. Další kapitola je věnována pohádkám na obecné úrovni. Pozornost je věnována jejich významu v životě člověka, struktuře a funkci. Poté je rozpracována pohádka o Perníkové chaloupce. Stručně je popsán její děj a význam jednotlivých symbolů. Čtvrtá kapitola shrnuje specifika dospívání z pohledu vývojové psychologie. Jsou zde nastíněny změny probíhající během puberty týkající se tělesného, psychického a sociálního vývoje. Kapitolu ukončuje krátké pojednání o významu rodiny, vrstevníků a sourozenců pro dospívajícího jedince. Poslední kapitola teoretické části je věnována sourozeneckým konstelacím podle Lemana (2008). Praktická část zahrnuje kombinovaný výzkum, kde kvalitativní část obsahuje interpretace obrázků participantů z hlediska vybraných formálních aspektů. V kvalitativní části jsou prezentovány případové studie. Každá z nich vznikla na základě interpretace obrázku a rozhovoru s jeho autorem.
Zkoumání kvality výuky psychologie na středních školách
MARHANOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání kvality výuky psychologie na středních školách. Zahrnuje dvě části. V úvodu teoretické části je věnována pozornost kvalitě výuky z hlediska obsahově zaměřeného přístupu. Jsou představeny jednotlivé fáze procesu didaktické transformace obsahu (ontodidaktická, psychodidaktická a kognitivní) a jeho nástrahy. Další část se zabývá didaktikou psychologie a podobou výuky psychologie na středních školách v České republice a na Slovensku. Praktická část obsahuje dvě výukové situace, které byly zpracované prostřednictvím metodiky 3A do didaktických kazuistik. Tyto kazuistiky umožňují vhled do výuky psychologie na základě její analýzy pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Výuková situace je tedy hodnocena z hlediska integrity jednotlivých vrstev výuky (tj. konceptové, tematické a kompetenční. Cílem tohoto kvalitativního přístupu není pouze hodnocení, ale také navržení alterace, která zlepšuje kvalitu výuky tak, aby vedla naplnění cíle výuky psychologie, tj. rozvíjení funkční psychologické gramotnosti.
Kvalita života seniorů žijících v domovech pro seniory
MARHANOVÁ, Lucie
Anotace Tato bakalářská práce se zabývá kvalitou života seniorů žijících v domově pro seniory. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje tři kapitoly. První kapitola obsahuje podkapitoly, které vymezují pojem senior a stáří, definují tělesné, psychické a sociální změny, kterými senior ve stáří prochází. Druhá kapitola zahrnuje vymezení pojmu kvalita života, jeho různá pojetí v medicíně, sociologii a psychologii. Druhá kapitola také definuje rozdíl mezi objektivním a subjektivním hodnocením kvality života. V závěru této kapitoly jsou uvedeny nejdůležitější faktory ovlivňující kvalitu života seniorů. Třetí kapitola zahrnuje některé důležité aspekty života seniorů v domově důchodců. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak subjektivně vnímají svou kvalitu života senioři žijící v domovech pro seniory, jaké faktory ovlivňují jejich spokojenost a jaké faktory brání v prožívání spokojenosti. Praktická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu, jehož hlavní metodou je polostrukturovaný rozhovor se seniorem žijícím v domově důchodců. Z získaných dat byly stvořeny podrobné kazuistiky. Z kazuistik se podařilo zjistit, že senioři žijící v domovech seniorů jsou spokojení. Na jejich spokojenost má vliv především vztah s rodinou, zdraví a oblíbené volnočasové aktivity. Na nespokojenosti seniora se podílí nutnost využívat kompenzační pomůcky vyplývající ze zdravotního stavu, bezpečnostní předpisy omezující volnost pohybu seniorů po areálu domova pro seniory a negativní emoční ladění ostatních seniorů v domově důchodců.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.