Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
Diváci jako zdroje informací zpravodajské televizní stanice
Kopecký, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
(abstrakt) Diváci a další recipienti jsou centrem pozornosti všech mediálních platforem. Konzumenti mediálního obsahu se však s neustále měnícím prostředím mění také. Mnohem více se zapojují do práce s produkovaným obsahem, který nejen mění a upravují, ale také pomáhají tvořit. Postupně se rozmazává hranice mezi autorem a publikem. Technologická konvergence, a nové možnosti publika s ní spojené, dává za vznik novému typu recipienta. Prozument, mix producenta a konzumenta definuje směřování mediální činnosti celého světa. Publikum využilo možností a moci internetu a z pouhých konzumentů se stávají plnohodnotní tvůrci obsahu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.