Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přehled pokročilých technik rapid prototyping a jejich využití ve slévárenství
Drda, Jan ; Stachovec, Ivo (oponent) ; Macků, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem metod rapid prototyping a jejich možností uplatnění ve slévárenství. Je rozdělena do tří částí. V první je uvedeno, jakým postupem se obecně vytvoří model pomocí technologie rapid prototyping. Ve druhé části je vytvořen přehled metod, které se používají ve světě. Je rozdělena na tři menší části, které představují základní dělení metod. Jsou zde uvedeny základní principy metod, jejich výhody, nevýhody a použití. V poslední části je představeno shrnutí současného stavu rapid prototyping v České republice. Zároveň je předveden praktický příklad, jak jde využit stroje metody rapid prototyping ve výrobě.
Modelový výzkum vodních turbín
Dokoupil, Pavel ; Habán, Vladimír (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Takhle zpráva se zabývá modelovým výzkumem vodních turbín. Zpráva je rozdělena na dvě základní části a to na část teoretickou, kde je stručně popsána teorie modelového výzkumu vodních turbín. A na část praktickou, kde se zabývám měřením a vyhodnocením dat v praxi.
Sportovní sjezdový vozík pro tělesně postižené
Šantavý, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem prototypu sjezdového sportovního vozíku pro tělesně postižené. Tento projekt byl inspirován jak vozidly poháněnými lidskou silou, tak součástmi z různých průmyslových odvětví. Po popisu zmíněných vozidel dále práce vysvětluje postupný vývoj vozíku od jeho konstrukčních řešení až k vymodelování komponentů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor. V závěru bakalářské práce je uvedena cenová kalkulace kompletního sjezdového vozíku pro tělesně postižené.
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.
Konstrukce přípravku s využitím metod Rapid Prototyping
Mikulenka, Martin ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje jednotlivé metody výroby modelu vyrobené procesem rapid prototyping. U každé z techto metod jsou popsány její výhody a nevýhody. Součástí této práce je rovnež postup konstrukce přípravku pro výrobu armatury v příslušném softwaru. V záveru této práce je krátké zhodnocení výroby přípravku z ekonomického a časového hlediska.
Pilotní zavádění DMS v bankovním prostředí
Žáček, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu pilotního zavádění systému na správu dokumentů (DMS) v prostředí české banky. Práce je rozdělena na tři části, přičemž první část je teoretická a zbývající dvě části jsou praktické (analytické). První část shrnuje základní teoretické poznatky v oblasti systémů pro správu dokumentů a pilotního zavádění informačních systémů. V druhé části je popsána platforma EMC Documentum xCP 2.1 a jsou zhodnoceny její výhody a nevýhody oproti konkurenčním produktům. Ve třetí části je popsán proces technologického nasazení a implementace nového DMS řešení v rámci pilotu v bance. Dále jsou v práci analyzovány a popsány navazující činnosti a související projekty, rozšiřující využitelnost DMS v reálných business agendách. Práce je zaměřena jak na popis technologických aspektů DMS, tak i na analýzu a popis hlavních business požadavků a problémů souvisejících se zaváděním nového řešení. Autor práce je analytikem v dodavatelské IT společnosti a dlouhodobě spolupracuje s DMS týmem v dané bance. Motivem k výběru tématu je shrnutí a ujasnění poznatků získaných při práci na projektech v bance a jejich využití pro budoucí spolupráci.
Tvorba funkčního prototypu mobilní aplikace
Vodrážka, Šimon ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Cílem práce je vytvoření funkčního prototypu mobilní aplikace na správu záručních listů. Způsobem pro dosažení tohoto cíle je provedení uživatelského průzkumu a následného testování, ze kterého vzejde prototyp mobilní aplikace. V teoretické části proto provádím rozbor nejčastějších metod uživatelského výzkumu a testování a jejich zhodnocení pro účely práce. V praktické části pak používám vybrané metody k provedení uživatelského výzkumu a testování pro následnou tvorbu prototypu.
Metody sběru požadavků na informační systém
Micka, Radek ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Meloun, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je poskytnout komplexní informace o procesu sběru požadavků na informační systém a následné praktické využití těchto získaných informací na reálném projektu. V práci je vymezen pojem požadavek. Dále jsou zde popsány jednotlivé metody sběru a zaznamenávání požadavků. V samostatné kapitole jsou popsány jednotlivé fáze procesu sběru požadavků. Na praktickém případu je poté demonstrováno použití těchto metod a znalostí. Výstupem této práce jsou zapsané požadavky na část informačního systému a prototyp, který byl jedním z nástrojů pro sběr požadavků.
Prototyping user interface of web applications
Lauko, Matej ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tématem této bakalářské práce je prototypování, které je část návrhu uživatelského rozhraní webových aplikací. Cílem práce je popsat možnosti prototypování, stejně jako popsat prototypovací proces a jeho výstupy, porovnat vybrané nástroje z nabídky nástrojů na prototypování a vybrat ten, který nejlépe splňuje autorem stanovená kritéria. Také je cílem vytvořit ukázku digitálního prototypu. Přínosem autora je hlavně zhodnocení vybraných nástrojů na prototypování a jejich porovnání, které může být užitečné při rozhodování, kterou aplikaci zakoupit. Dalším přínosem této práce je vytvoření přehledu v oblasti prototypování a návrhu uživatelských rozhraní a popsání vytvoření příkladového prototypu. V úvodní části práce se nachází popis uživatelského rozhraní a webové aplikace, protože tato práce se zaměřuje právě na návrh uživatelského rozhraní webových aplikací. Následuje popis procesu návrhu uživatelského rozhraní, uživatelského zážitku a jeho části použitelnosti, kvůli kterým je nutné prototypovat. V další kapitole je vysvětleno, co znamená prototyp a prototypování a popsány důvody prototypování. Dále je v práci uveden prototypovací proces a různé přístupy k tomuto procesu. V této kapitole jsou dále popsány různé charakteristiky prototypů a dva typy prototypů, papírové a digitální. Další kapitola se věnuje srovnávání vybraných prototypovacích nástrojů. Po stanovení metody porovnávání a formulování kritérií pro porovnávání následuje popis vybraných nástrojů podle zvolených kritérií a určení jejich hodnocení. Na závěr kapitoly je vybrán vítězný nástroj a zhodnoceny porovnávání. V poslední kapitole je uvedena praktická ukázka postupu a výsledku vytvoření digitálního prototypu.
Klíčové znaky a prototypy ve vizuálním rozpoznávání predátorů - laboratorní experimenty se sýkorou koňadrou (\kur{Parus major})
TUMOVÁ, Petra
Rozpoznávání predátorů hraje v životě ptáků zásadní roli. Jak ale probíhá mechanismus této kategorizace není dosud zcela objasněno. Testovali jsme proto dvě ze základních teorií kategorizace v laboratorních podmínkách, kde máme možnost se zaměřit na chování jednotlivců a jeho detaily. V experimentech jsme se zaměřili na význam klíčových znaků a barevných vzorů. Testovali jsme odpovědi sýkory koňadry na různě modifikované atrapy krahujce. Výsledky potvrzují, že pták predátora nerozpoznává pouze na základě klíčových znaků a barevné vzory mají na kategorizaci zásadní vliv. Kategorizace predátora je procesem komplexním a nedá se vysvětlit pouze jednou z psychologických teorií. Pravděpodobně využívá kombinaci klíčových znaků a prototypu dané kategorie vytvořeného v průběhu života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.