Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny hodnot předkládaných dětem v nedělních pořadech pro děti a mládež ve vysílání České televize od 80. let 20.století po současnost
Mannová, Jaroslava ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá proměnami hodnot zobrazovaných ve studiových spojovacích vstupech nedělních ranních pořadů pro děti a mládež ve vysílání Československé a České televize od 80. let 20. století po současnost (2015). Vztahuje se k pořadům jako například Studio Kamarád, Studio Rosa, Jůhele neděle, Hřiště 7 atd. Sledované více než třicet let dlouhé období je v práci rozděleno na tři časové úseky - 80. léta 20. století (1980-1989), 90. léta 20. století (1990-1999) a 21. století (2000-2015). Výsledky hodnotového výzkumu jednotlivých období jsou v poslední části práce srovnávány, popsány jsou proměny vybraných hodnotových skupin (např. příroda a životní prostředí, zdravý životní styl apod.). Práce se sekundárně zabývá také tím, jak se u těchto pořadů měnily názvy, moderátorské obsazení, vystupující loutky, podoba studia atd.
Zobrazování záporných postav v televizních pořadech pro děti
Švarcová, Alžběta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce vychází z úvahy o tom, že jedním z významných nástrojů socializace jsou i masová média. Ta jsou již od útlého věku zdrojem informací o světě, představují modely společensky přijatelného chování a zobrazují ve společnosti platné hodnoty a normy. V návaznosti na dvojznačný charakter socializace, který na jednu stranu umožňuje jedinci začlenit se plnohodnotně do společnosti, na stranu druhou však reprodukuje i stávající nerovnosti, se autorka ptá po tom, jakým způsobem jsou v televizních seriálech pro děti zobrazovány záporné postavy, tedy ty, které běžné normy porušují. V teoretické části práce autorka vychází především ze sociologických úvah o povaze moderní společnosti, charakteru socializace a společenských norem. V kapitolách týkajících se socializačního potenciálu médií čerpá v prvé řadě z teorie vzorů vycházející z obecnější teorie sociálního učení. V empirické části se autorka prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pokouší popsat, jakým způsobem jsou zobrazovány záporné postavy v televizních seriálech pro děti, a mimo jiné v ní dokazuje, že svět dětských seriálů má přísně dichotomický a vylučující charakter. Jedním z výstupů práce je i typologie záporných postav objevujících se v dětských televizních seriálech.
Proměny hodnot předkládaných dětem v nedělních pořadech pro děti a mládež ve vysílání České televize od 80. let 20.století po současnost
Mannová, Jaroslava ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá proměnami hodnot zobrazovaných ve studiových spojovacích vstupech nedělních ranních pořadů pro děti a mládež ve vysílání Československé a České televize od 80. let 20. století po současnost (2015). Vztahuje se k pořadům jako například Studio Kamarád, Studio Rosa, Jůhele neděle, Hřiště 7 atd. Sledované více než třicet let dlouhé období je v práci rozděleno na tři časové úseky - 80. léta 20. století (1980-1989), 90. léta 20. století (1990-1999) a 21. století (2000-2015). Výsledky hodnotového výzkumu jednotlivých období jsou v poslední části práce srovnávány, popsány jsou proměny vybraných hodnotových skupin (např. příroda a životní prostředí, zdravý životní styl apod.). Práce se sekundárně zabývá také tím, jak se u těchto pořadů měnily názvy, moderátorské obsazení, vystupující loutky, podoba studia atd.
Zobrazování záporných postav v televizních pořadech pro děti
Švarcová, Alžběta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce vychází z úvahy o tom, že jedním z významných nástrojů socializace jsou i masová média. Ta jsou již od útlého věku zdrojem informací o světě, představují modely společensky přijatelného chování a zobrazují ve společnosti platné hodnoty a normy. V návaznosti na dvojznačný charakter socializace, který na jednu stranu umožňuje jedinci začlenit se plnohodnotně do společnosti, na stranu druhou však reprodukuje i stávající nerovnosti, se autorka ptá po tom, jakým způsobem jsou v televizních seriálech pro děti zobrazovány záporné postavy, tedy ty, které běžné normy porušují. V teoretické části práce autorka vychází především ze sociologických úvah o povaze moderní společnosti, charakteru socializace a společenských norem. V kapitolách týkajících se socializačního potenciálu médií čerpá v prvé řadě z teorie vzorů vycházející z obecnější teorie sociálního učení. V empirické části se autorka prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pokouší popsat, jakým způsobem jsou zobrazovány záporné postavy v televizních seriálech pro děti, a mimo jiné v ní dokazuje, že svět dětských seriálů má přísně dichotomický a vylučující charakter. Jedním z výstupů práce je i typologie záporných postav objevujících se v dětských televizních seriálech.
Vliv televizních pořadů na dítě předškolního věku
PRAJKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem televizních pořadů na dítě předškolního věku. Práci jsem rozdělila na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá typem televizních pořadů, televizními pořady určenými předškolnímu divákovi, nejstarším televizním pořadem pro děti {--} Večerníčkem a všem o něm. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, které bylo provedeno na třech mateřských školách. Cílem šetření bylo zmapovat, jakým způsobem televizní pořady působí na vývoj předškolního dítěte, zda na něj mají škodlivý vliv, jestli je dostatek pořadů pro děti a zda mají předškolní děti problém při rozeznání reality a fantazie. Dále jsem se zajímala o to, jestli rodiče nechávají své děti sledovat televizní pořady bez cenzury a zda mají pocit, že je vliv televizních pořadů na dítě škodlivý či ne. Dalším záměrem, který jsem si stanovila bylo zjištění, zda rodiče dětem čtou pohádky či ne. Výsledky vlastního šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.