Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spalovací motory s prodlouženou expanzí
Novotný, Pavel ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Úvodem je v práci uvedena stručná historie motorů s prodlouženou expanzí. Následně je rozebrána termodynamika ideálních oběhů s prodlouženou expanzí, která je porovnána s ideálním Ottovým oběhem. Práce se dále zabývá některými konstrukčními řešeními dosažení prodloužené expanze u spalovacího motoru. V práci jsou dále uvedeny vybrané motory s prodlouženou expanzí od předních světových výrobců. V závěru jsou v bakalářské práci řešeny systémy s variabilním kompresním poměrem.
Mechanismus jednoválcového zážehového motoru s prodlouženou expanzí
Tokař, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh klikového mechanismu motoru s prodlouženou expanzí. Hlavní pozornost je věnována na vyšetření průběhů kinematických veličin a setrvačných sil v mechanismu. Dále je v této práci provedena analýza napjatosti ojnice a porovnána s ojnicí klasického motoru. V poslední části je zhodnocení předností a nedostatků navrženého řešení mechanismu.
Zážehový pístový spalovací motor s prodlouženou expanzí
Koštuřík, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zážehového pístového spalovacího motoru s prodlouženou expanzí. Je vysvětlen princip prodloužené expanze s využitím Atkinsonova nebo Millerova cyklu a možnosti jejího dosažení. Dále je proveden konstrukční návrh a sestaven pracovní oběh. Následně je stanoven průběh kinematických veličin a sil v mechanismu. Na závěr je provedena pevnostní kontrola ojnice navrženého mechanismu.
Zážehový motor s Millerovým cyklem optimalizace provozu turbodmychadla
Novotný, Pavel ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem termodynamických parametrů přeplňovaného zážehového motoru s Millerovým cyklem. Z toho důvodu byla vybrána pohonná jednotka od automobilky Volkswagen, a to modelová řada EA211EVO. Motor disponuje zdvihovým objemem 1498 cm3 a výkon motoru dosahuje 110 kW při 5000 až 6000 otáčkách za minutu. V práci je nejprve proveden základní popis termodynamiky cyklů zážehových motorů, poté je uvedena problematika přeplňování pomocí turbodmychadla a způsoby regulace. Dále jsou popsány sestavené modely motorů v prostředí GTSuite ve variantách s obtokovým ventilem a variabilní geometrií lopatek. Na závěr práce jsou uvedeny optimalizace provozu s různými změnami časování ventilů. Jednotlivé varianty jsou poté porovnány.
Výpočtová studie Millerova cyklu benzínového motoru s turbodmychadlem
Černý, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky Millerova oběhu a jeho praktickou aplikací pro přeplňovaný zážehový motor. Na základě citlivostní analýzy limitů ovlivňujících tepelnou účinnost Millerova ideálního oběhu je zpracován termodynamický model motoru s prodlouženou expanzí v prostředí programu GT-POWER. Výsledky analýz jsou použity k vyhodnocení proveditelnosti přestavby referenčního motoru pro provoz s Millerovým oběhem.
Zážehový motor s Millerovým cyklem optimalizace provozu turbodmychadla
Novotný, Pavel ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem termodynamických parametrů přeplňovaného zážehového motoru s Millerovým cyklem. Z toho důvodu byla vybrána pohonná jednotka od automobilky Volkswagen, a to modelová řada EA211EVO. Motor disponuje zdvihovým objemem 1498 cm3 a výkon motoru dosahuje 110 kW při 5000 až 6000 otáčkách za minutu. V práci je nejprve proveden základní popis termodynamiky cyklů zážehových motorů, poté je uvedena problematika přeplňování pomocí turbodmychadla a způsoby regulace. Dále jsou popsány sestavené modely motorů v prostředí GTSuite ve variantách s obtokovým ventilem a variabilní geometrií lopatek. Na závěr práce jsou uvedeny optimalizace provozu s různými změnami časování ventilů. Jednotlivé varianty jsou poté porovnány.
Spalovací motory s prodlouženou expanzí
Novotný, Pavel ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Úvodem je v práci uvedena stručná historie motorů s prodlouženou expanzí. Následně je rozebrána termodynamika ideálních oběhů s prodlouženou expanzí, která je porovnána s ideálním Ottovým oběhem. Práce se dále zabývá některými konstrukčními řešeními dosažení prodloužené expanze u spalovacího motoru. V práci jsou dále uvedeny vybrané motory s prodlouženou expanzí od předních světových výrobců. V závěru jsou v bakalářské práci řešeny systémy s variabilním kompresním poměrem.
Zážehový pístový spalovací motor s prodlouženou expanzí
Koštuřík, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zážehového pístového spalovacího motoru s prodlouženou expanzí. Je vysvětlen princip prodloužené expanze s využitím Atkinsonova nebo Millerova cyklu a možnosti jejího dosažení. Dále je proveden konstrukční návrh a sestaven pracovní oběh. Následně je stanoven průběh kinematických veličin a sil v mechanismu. Na závěr je provedena pevnostní kontrola ojnice navrženého mechanismu.
Výpočtová studie Millerova cyklu benzínového motoru s turbodmychadlem
Černý, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky Millerova oběhu a jeho praktickou aplikací pro přeplňovaný zážehový motor. Na základě citlivostní analýzy limitů ovlivňujících tepelnou účinnost Millerova ideálního oběhu je zpracován termodynamický model motoru s prodlouženou expanzí v prostředí programu GT-POWER. Výsledky analýz jsou použity k vyhodnocení proveditelnosti přestavby referenčního motoru pro provoz s Millerovým oběhem.
Mechanismus jednoválcového zážehového motoru s prodlouženou expanzí
Tokař, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh klikového mechanismu motoru s prodlouženou expanzí. Hlavní pozornost je věnována na vyšetření průběhů kinematických veličin a setrvačných sil v mechanismu. Dále je v této práci provedena analýza napjatosti ojnice a porovnána s ojnicí klasického motoru. V poslední části je zhodnocení předností a nedostatků navrženého řešení mechanismu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.