Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy
Machová, Eva ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy" pojednává o inkluzivním vzdělávání s bližším pohledem na jeho uplatňování v rámci 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na definování pojmu inkluze a termínů s ní spojených, představuje východiska a principy inkluzivního vzdělávání a popisuje mezinárodní úmluvy a vnitrostátní předpisy, které jsou pro uplatňování inkluze v českém prostředí stěžejní. Práce ukazuje principy realizace inkluzivního vzdělávání v České republice a nabízí možnosti vyhodnocení proinkluzivity vzdělávání. Druhá kapitola teoretické části je věnována vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, představuje systém vzdělávání těchto žáků a blíže se zaměřuje na aktéry v inkluzivním vzdělávání - žáky, učitele a asistenty pedagoga. Kapitola se soustředí také na systém poradenství ve školství a podpůrná opatření, která jsou poskytována žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola teoretické části charakterizuje soukromé školství. Praktická část se zaměřuje na konkrétní prvostupňovou základní školu a možnosti inkluzivního vzdělávání na této škole. Popisuje podpůrná opatření 1. - 3. stupně konkrétních žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytování těchto...
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Porovnání zakládání soukromých jazykových škol v České republice a Rusku
Atakhanov, Jasurbek ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Práce je zaměřena na identifikaci a analýzu hlavních rysů a trendů ve vývoji soukromých jazykových škol v České republice a Ruské federaci. Na základě těchto informací odpovězte na hlavní otázku - kde a proč je lepší otevřít soukromou jazykovou školu z pohledu podnikání.
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
Školství pod střechou EU
Čiháková, Libuše ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Diplomová práce je reakcí na současnou reformu školství v České republice. V úvodu bude definován cíl EU v oblasti vzdělávání a její dlouhodobé cíle. Hlavním cílem je komparace dvou od sebe odlišných systémů školství, které oba spadají pod záštitu Evropské unie. Pro práci byly vybrány země Česká republika a Nizozemské království. Kromě systémů školství je zde porovnán i způsob jeho financování. České školství je zcela odkázáno na financování svého vzdělávacího systému pouze z veřejných výdajů, kdežto v Nizozemí funguje výrazná spoluúčast samotných studentů na hrazení si studia. Mimo jiné zde budou rozebrány aktuální problémy, se kterými se dané země v resortu školství potýkají. Pro dokreslení situace privátního školství v ČR byly komparovány dvě soukromé školy; Vysoká škola finanční a správní v Praze a Evropský polytechnický institut v Kunovicích.
Podnikatelský plán - Soukromá základní škola
Koudelková, Věra ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Šimková, Klára (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracovat podnikatelský plán založení soukromé základní školy a zjistit rentabilitu tohoto projektu. V teoretické části jsou popsány důvody, proč by měl být podnikatelský plán zpracován, jaké zásady je dobré při jeho zpracování dodržovat a kterými částmi může být tvořen. V části praktické je představen vlastní podnikatelský plán soukromé základní školy dle struktury definované v teoretické části. Více pozornosti bylo věnováno popisu nabízených služeb, analýze trhu, marketingovému plánu, identifikaci rizik a finančnímu plánu, v rámci kterého byla kvantifikována čistá současná hodnota a rentabilita projektu.
Podnikatelský plán soukromého středoškolského školství
Horčičková, Věra ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Balek, Petr (oponent)
Práce je zaměřena na vypracování podnikatelského plánu konkrétní soukromé školy. Práce popisuje a srovnává soukromé školy se státními, hledá konkurenční výhody pro oblast v tomto podnikání.Práce hodnotí management a organizaci školy,popisuje její okolí,zabývá se obory studia a formami,vzdělávacím procesem, ale i finančním plánem a hospodařením školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.