Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové formy chování a jejich prevence
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Již samotný název "Rizikové formy chování a jejich prevence" napovídá, jaké je zaměření této práce. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola definuje rizikové formy chování a nastiňuje jejich formy. Druhá kapitola se zabývá fenoménem šikany - popisuje její znaky, druhy i formy, charakterizuje vývojová stádia a předkládá doporučovaný postup při jejím vyšetřování. Třetí kapitola je věnována prevenci. Uvádí základní informace o efektivní prevenci, právních předpisech a institucích zajišťujících prevenci. Dále se zmiňuje o funkci školního metodika prevence a Minimálním preventivním programu. Empirická část obsahuje soubor metodických a pracovních listů zaměřených na výchovu k harmonickým mezilidským vztahům. Aktivity obsažené v těchto listech jsou součástí programu pro žáky, který by mohl být jednou z variant prevence šikany. Cílem práce bylo zpracovat takovýto program, popsat jeho průběh a zjistit zpětnou vazbu od žáků a pedagogů pomocí metody rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Posílení efektivity komunikace ve třídě primární školy
Hájková, Soňa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá úrovní komunikace mezi třídní učitelkou, jejími žáky a samotnými žáky v kmenové třídě na prvním stupni, kde autorka působí. Cílem třídní učitelky je rozvinout komunikativní kompetence, které povedou k zefektivnění komunikace ve třídě. Konkrétně se jedná o vztah třídní učitelky, jejích žáků a žáků mezi sebou. Teoretická část dává oporu praktické části v podobě teoretických poznatků. Formuluje specifika pedagogické komunikace, charakterizuje verbální komunikaci, všímá si efektivních způsobů a bariér v komunikaci. Vymezením Osobnostní a sociální výchovy předkládá nástroje, jimž lze dosáhnout očekávaných výstupů v rámci komunikace definovaných v Rámcově vzdělávacím programu a Minimálním preventivním programu. Představuje osobnost učitele a jeho kompetence jako možné činitele, které ovlivňují rozvoj žáka. Praktická část nejprve monitoruje výchozí situaci ve třídě. Na základě akčního učitelského výzkumu se třídní učitelka snaží posílit efektivitu komunikace. Využívá k tomu především metody pozorování, reflexe, techniky OSV, analýzy audionahrávek, videonahrávky a doplňkově slovního hodnocení. Také se opírá o aplikaci preventivního programu. Sběr dat a průběh akčního učitelského výzkumu probíhal v období listopad 2015 až únor 2017. Z výzkumu vyplývá, že efektivitu komunikace lze...
Rizikové formy chování a jejich prevence
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Již samotný název "Rizikové formy chování a jejich prevence" napovídá, jaké je zaměření této práce. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola definuje rizikové formy chování a nastiňuje jejich formy. Druhá kapitola se zabývá fenoménem šikany - popisuje její znaky, druhy i formy, charakterizuje vývojová stádia a předkládá doporučovaný postup při jejím vyšetřování. Třetí kapitola je věnována prevenci. Uvádí základní informace o efektivní prevenci, právních předpisech a institucích zajišťujících prevenci. Dále se zmiňuje o funkci školního metodika prevence a Minimálním preventivním programu. Empirická část obsahuje soubor metodických a pracovních listů zaměřených na výchovu k harmonickým mezilidským vztahům. Aktivity obsažené v těchto listech jsou součástí programu pro žáky, který by mohl být jednou z variant prevence šikany. Cílem práce bylo zpracovat takovýto program, popsat jeho průběh a zjistit zpětnou vazbu od žáků a pedagogů pomocí metody rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Trendy ve vývoji drogových experimentů mládeže v Jihočeském kraji a pohledy na prevenci realizovanou Policií České republiky
BALOUNOVÁ, Jitka
Tématem bakalářské práce jsou "Trendy ve vývoji drogových experimentů mládeže v Jihočeském kraji a pohledy na prevenci realizovanou Policií České republiky". V teoretické části jsou popsány nejdůležitější pojmy týkající se této problematiky, je zde podán pohled do historie, charakteristika jednotlivých drog a pozornost jsem zaměřila taktéž na otázky drogových experimentů, jejich příčiny a četnost v populaci mládeže. Další součástí teoretické části je popis preventivních činností, jejich rozlišení, rozbor politiky a strategie v této oblasti, dále popis činnosti metodika školní prevence a s ním související tvorby minimálního preventivního programu. V první etapě praktické části je cílem porovnání dat vzešlých z dotazníkového šetření s výsledky národního výzkumu, druhá část je zaměřena na analýzu programů, které v rámci své preventivní činnosti v regionu připravuje, nabízí a realizuje Policie České republiky.
Analýza preventivních programů ve vybraném městě
NOVOTNÁ, Eva
Lidé se během života setkávají s rizikovými faktory, které mohou mít negativní vliv na kvalitu zdraví. Společnost se snaží těmto rizikovým faktorům předcházet preventivním působením prostřednictvím preventivních programů, které mají široké spektrum působnosti. Název diplomové práce je "Analýza preventivních programů ve vybraném městě". Tyto programy byly specifikovány na preventivní programy zaměřené na návykové látky a cílem této práce bylo zjistit, jak participanti vnímají preventivní programy zaměřené na prevenci užívaní návykových látek v Jindřichově Hradci. Během výzkumu došlo ke zjištění, že preventivní programy v jednotlivých školách jsou uskutečňovány prostřednictvím různých organizací s různými lektory, a aby došlo k získání relevantních dat, výzkum byl zaměřen na hodnocení posledního preventivního programu, který byl ve škole proveden. Pro zpracování praktické části byla zvolena strategie kvantitativního výzkumu, prostřednictvím metody dotazování, která byla realizována technikou dotazníku. Výzkum probíhal v šesti základních školách a pěti středních školách v Jindřichově Hradci, přičemž výzkumný soubor tvořili žáci 8. a 9. tříd základních škol a žáci 3. a 4. ročníků středních škol. Výzkumným nástrojem se stalo dotazníkové šetření, které bylo sestaveno z 12 otázek. Otázky se zaměřily na zjištění, jakou formu preventivního programu respondenti absolvovali, které formě dávají přednost, kým byla prevence provedena, jakou osobu by pro výklad preventivního programu upřednostnili. Dále pomocí sémantického diferenciálu, který je tvořen protikladnými dvojicemi adjektiv na sedmi bodové škále, byly zjišťovány postoje respondentů k obsahu preventivního programu a postoje k osobě, která preventivní program prováděla. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky. 1. Jakou formu preventivních programů zaměřených na návykové látky v Jindřichově Hradci participanti upřednostňují? 2. Jakými pozitivními a negativními aspekty disponují preventivní programy zaměřené na návykové látky v Jindřichově Hradci z pohledu participantů? S ohledem na stanovený cíl a výzkumné otázky diplomové práce byly zvoleny dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: "Participanti ze středních škol více upřednostňují formu interaktivního preventivního programu nežli participanti ze základních škol" byla testována pomocí Chí kvadrát testu. Výsledkem byl zjištěn statisticky významný vztah mezi typem školy a preferencí interaktivního programu. Hypotéza č. 2: "Participanti ze středních škol vnímají preventivní programy negativněji nežli participanti ze základních škol" byla testována pomocí T Testu. Zvlášť byla vyhodnocena oblast dat týkající se hodnocení obsahu preventivního programu a oblast dat týkající se hodnocení osoby, která prováděla preventivní program. Konečným výsledkem obou oblastí byl zjištěn statisticky významný vztah mezi proměnnými. Z výsledků práce vyplynulo, že žáci středních škol upřednostňují formu interaktivního preventivního programu, ale zároveň k preventivním programům mají negativnější vztah. Z podrobného rozebrání výsledů lze usoudit, že tento vztah může vznikat z důvodu, že informace, které žáci absolvováním preventivního programu získali, pro ně byly již známé a více by upřednostnili lektora, který by výklad podával zábavnější formou. Žáci základních škol upřednostňují besedu, jako formu preventivního programu. Oproti žákům ze škol středních mají k preventivním programům pozitivnější vztah. I přesto, že zkoumání efektivity nebylo předmětem výzkumu, žáci základních škol považují preventivní programy za užitečné. Obě skupiny respondentů zároveň preferují jako lektora preventivních programů vyléčeného uživatele návykových látek. Tato práce může být využita jako inspirace pro pedagogické a nepedagogické pracovníky, sociální pracovníky a zároveň pro organizace, které provádí preventivní programy zaměřené na návykové látky.
Problematika realizace primární prevence na středních školách
ZEVLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma Problematika realizace primární prevence na středních školách se zabývá primární prevencí a problematikou rizikového chování žáků. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části bylo zpracováno rizikové chování žáků se zaměřením na primární prevenci a její efektivnost, organizační zajištění primární prevence rizikového chování v České republice. V praktické části byla zkoumána realizace primární prevence v programech středních škol. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na primární prevenci rizikového chování žáků na středních školách. Cílem bylo prozkoumat realizaci preventivní prevence rizikového chování a zkoumat efektivitu preventivních programů na vybraných středních školách Jihočeského kraje. Byl zvolen kvalitativní přístup, metoda získávání dat pomocí rozhovoru se školními metodiky prevence na středních školách. Lze konstatovat, že problematika primární prevence rizikového chování je rozsáhlou a citlivou oblastí, ve které škola zaujímá důležité postavení. Usilovat o to, aby součástí vzdělávacího procesu byly aktivity zdravého životního stylu je náplní primární prevence.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.