Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí
Čížková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí Anna Čížková ABSTRAKT Tématem práce je využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí v domovech se zvláštním režimem. Práce v teoretické části představuje problematiku demence, laické a profesionální péče a pět vybraných nefarmakologických přístupů - reminiscenci, validaci, preterapii, bazální stimulaci a Montessori přístup. Cílem práce je zjistit znalosti personálu o těchto přístupech a zhodnotit, zda jsou principy daných přístupů v domovech se zvláštním režimem při péči využívány. Bylo také zjišťováno, zda jsou pracovníci v daných přístupech vyškoleni. Pro získání dat byla zvolena metoda dotazníkového šetření. Dotazník byl rozeslán do všech domovů se zvláštním režimem v České republice, které se věnují cílové skupině seniorů. Z odpovědí 134 respondentů bylo statistickými metodami vyhodnoceno, že nefarmakologické přístupy jsou z velké většiny známé a používané. Jako nejznámější nefarmakologické přístupy byly vyhodnoceny bazální stimulace a reminiscence, při péči pracovníci nejvíce využívají Montessori přístup a reminiscenci. Montessori přístup a preterapii při péči využívají pracovníci spíše intuitivně. Nejvíce jsou přístupy známé aktivizačním a sociálním pracovníkům, nejméně zdravotnickému personálu. Více než polovina...
Analýza vzdělávacích potřeb všeobecných sester v Psychiatrické nemocnici Bohnice
Hrášková, Jana Magdalena ; Jaroševská, Elena (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cílem bakalářské práce je otestováním specifické metodiky zjistit a následně analyzovat vzdělávací potřeby všeobecných sester v Psychiatrické nemocnici Bohnice (PNB). Specifickou metodikou je myšlen dotazník, který byl sestaven na základě Metodiky vzdělávacích plánů, za jejímž vznikem stojí společnost HESTIA a. s. v čele s PhDr. Jiřím Tošnerem. Cíl práce lze rozdělit na dva podcíle, jeden podcíl se týká otestování této metodiky ke zjištění vzdělávacích potřeb všeobecných sester v PNB, druhý podcíl se zaměřuje na samotné zjištění a analýzu vzdělávacích potřeb. Teoretická část práce se opírá o řadu publikací vzniklých v průběhu 20. století, které přibližují problematiku psychiatrie jako celku, zároveň bude představeno povolání sestry v oboru psychiatrie z hlediska jejích kvalifikačních předpokladů a kompetencí, které jsou nezbytné k tomu, aby sestra poskytovala kvalitní péči. Prostor bude věnován Psychiatrické nemocnici Bohnice, její historii, organizační struktuře a vzdělávání poskytované nemocnicí. Výzkumná část práce se opírá o dotazníkové šetření rozšířené o polostrukturované rozhovory s vybranými experty. Klíčová slova Analýza vzdělávacích potřeb, Psychiatrická nemocnice Bohnice, všeobecná sestra, sestra pro péči v psychiatrii, měkké dovednosti, totální instituce, stigma, preterapie, metodika...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.