Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Most přes železniční trať a řeku
Kalísová, Eva ; Zobek, Svatopluk (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu ve městě Most. Přemosťuje železniční trať a řeku Bílinu. Byly navrženy tři možné varianty jedna z variant byla vybrána a podrobněji zpracována. Řešenou variantou byl oblouk se zavěšenou předepnutou mostovkou trámového průřezu. Nosný prvek je železobetonový páteřní oblouk. Konstrukce je budována na skruži. Statická analýza částečně zahrnuje vliv fázované výstavby. Konstrukce byla posouzena podle EN.
Lávka přes řeku Úpu v Trutnově
Výborný, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh ocelové nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Úpu v Trutnově o rozpětí pole lávky 20 m. Dále byl také uvažován přejezd vozidla o hmotnosti 3,5t. Předběžně byly navrženy 2 varianty. Varianta B je kostrukce příhradová, varianta A je nesena předpínacím lanem a je dále rozpracována. Hlavní nosníky konstrukce varianty A jsou navrženy tvaru paraboly, kde prostřední nosník je za pomocí svislic proměnného průřezu podporován předepnutým kabelem z vysokopevnostní oceli. Pro návrh konstrukce byl hlavním faktorem MSP, takže na MSÚ byl proveden elastický posudek.
Lávka pro pěší podporovaná kabely
Knotek, Jan ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem lávky pro pěší podporovaná kabely. Pro návrh byly zpracovány 3 varianty řešení. K podrobnému zpracování byla vybrána varianta č.2 - Visutá lávka s pylonem uprostřed rozpětí. Hlavní náplní práce je statické řešení nosné konstrukce. Model konstrukce pro řešení podélného směru je vytvořen v programu ANSYS. Pro řešení příčného směru byl použit program SCIA engineer. Posouzení a dimenzování bylo provedeno dle zásad mezních stavů a platných norem.
ANALÝZA NÁVRHOVÝCH PARAMETRŮ PŘEDPJATÝCH BETONOVÝCH KONSTRUKCÍ POMOCÍ OPTIMALIZAČNÍCH ALGORITMŮ
Dlouhý, Lukáš ; Navrátil, Jaroslav (vedoucí práce)
V posledních letech je stále více kladen důraz na úspory a ekologická hlediska ve stavebnictví. Celkové množství vyprodukovaného betonu na zemi je obrovské (odhadem 1010 tun za rok). Možnost snížení jeho výroby pouze o několik procent může přinést významné materiálové úspory, redukci výdajů na přepravu a s tím souvisejících nákladů. Mezi další aspekty je možné zařadit omezení produkce CO2 a jiných škodlivin. Z těchto důvodů se jeví optimalizační analýza návrhových parametrů betonových konstrukcí jako velmi důležitá. Obecně lze definovat optimalizaci jako nalezení nejlepšího řešení pro danou úlohu. Optimalizační úlohy jsou definovány pro různá odvětví a spojuje je hledání minima nebo maxima cílové funkce. Je známo, že matematické metody a algoritmy umožňující nalezení optimálního tvaru nebo parametrů konstrukce, jsou již řadu let používány ve strojírenství. Každodenní aplikace ve stavebnictví je však doslova výjimečná. Návrhem stavební konstrukce pomocí optimalizačních algoritmů se zabývají pouze práce na vědecké úrovni. Nalezení optimálního tvaru konstrukce je obvykle otázkou zkušeností a znalostí projektanta, který návrh následně ověří svým výpočtem. Existuje mnoho důvodů, proč nejsou tyto algoritmy používány v běžné praxi. Patří mezi ně zejména absence uživatelsky přístupného a srozumitelného programu, který by napomáhal zoptimalizovat konstrukci v relativně krátkém čase, a také složitost optimalizační úlohy. Dalším imitujícím faktorem je skutečnost, kdy stavební konstrukce jsou vystaveny mnoha omezujícím podmínkám požadovaných normou. A v neposlední řadě pak změna návrhových parametrů budov, mostů či speciálních typů konstrukcí nevykazuje pravidelnou odezvu. Výše uvedená problematika je náplní předložené disertační práce.
Rekonstrukce stávajícího mostu
Biller, Martin ; Krejčík, Vladimír (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zesílením a rozšířením trámového mostu (spojitý most o třech polích) přes řeku Jihlavu v Ivančicích a jeho zesílením na zatěžovací třídu A. To je provedeno pomocí dodatečného předpětí vnějšími kabely a spřažené monolitické desky. Zesílení je ověřeno výpočtem zatížitelnosti.
Návrh předpjaté nádrže
Štramberský, Martin ; Sliwka, Pavel (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je statický návrh předpjaté nádrže pro ropné látky, studie řešení vhodného tvaru skořepiny a jejího vzepětí pro zastřešení a studie vlivu uložení vnitřní stěny nádrže na velikost vnitřních sil. Je provedeno stanovení vnitřních modelovým řešením metodou konečných prvků v programu Scia Engineering 2013 a na základě toho nadimenzování nosných částí nádrže. Je proveden výpočet vodorovného předpětí dolního věnce skořepiny a vnitřní nosné stěny. Všechny konstrukční části jsou posouzeny na 1. mezní stav únosnosti a na 2. mezní stav použitelnosti (vznik trhlin, omezení napětí v betonu a předpínací výztuži). Stávající vnější stěna je posouzena pouze na mezní stav únosnosti. Součástí diplomové práce je i výkresová dokumentace, průvodní zpráva a technická zpráva. Cílem bylo navrhnout nádrž bez vzniku trhlin v betonu tak, aby svislá stěna byla předepnuta pouze ve vodorovném směru. K tomu návrh optimálního zastřešení nádrže.
Lávka přes Berounku
Zlatuška, Karel ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem půdorysně zakřivené lávky pro pěší přes řeku Berounku u obce Čivice. Byly vypracovány tři varianty řešení. První varianta počítala s jednotrámovou předpjatou integrální konstrukcí s náběhy. Druhá varianta počítala s visutou konstrukcí, kdy je mostovka jednostranně zavěšena na visutém kabelu. Ve třetí variantě je řešena konstrukce s hlavním polem vytvořeným z betonových segmentů. Ty jsou zavěšeny na dvojici ocelových oblouků. Nástupní rampy jsou pak monolitické, podporované ocelovými kruhovými podpěrami. Tato varianta byla nakonec vybrána jako nejvhodnější a následně detailněji rozpracována. Konstrukce lávky byla analyzována v softwaru Scia Engineer 2015 s ohledem na postup výstavby. Lávka byla zatížena stálým zatížením a proměnným zatížením od dopravy a od teploty. Následně byly zjištěny vnitřní síly a konstrukce byla posouzena z hlediska mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Z hlediska použitelnosti byly kontrolovány zejména napětí v betonových průřezech a deformace. Z hlediska únosnosti byly kontrolovány mezní únosnosti betonových průřezů. Dále byly posouzeny ocelové oblouky a podpěry, u nichž byla kontrolována zejména ztráta stability vlivem vzpěru. Pomocí softwaru byla tato odolnost ověřena výpočtem lineární stability. Nakonec bylo posouzeno i dynamické chování lávky, zejména odezva na harmonické buzení. Následně byl vypracován i plán výstavby a výkresová dokumentace obsahující přehledné výkresy, podrobné výkresy a detaily.
Jednopolový most podporovaný kabely
Kučerka, Ján ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh pěší lávky přes koryto řeky. Pro návrh jsou zpracovány dvě varianty přemostění. Zvolená varianta je řešena jako zavěšená konstrukce podporovaná kabely. Most je vzhledem k překázce kolmý o celkové délce 66,225 m. Nosnou konstrukci tvoří předpjatá monolitická mostovka zavěšená na pylonu skloněném v podélném směru. Značná část práce je věnovaná nalezení tzv. výchozího stavu. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru Scia Engineer 2018. Návrh předpětí, posouzení mezního stavu únosnosti a mezního stavu použitelnosti jsou provedeny ručně dle platných norem a předpisů. Posouzení únosnosti pylonu je řešeno v softwaru IDEA StatiCa 9 a některé výsledky jsou ověřeny ručně. Práce zanedbává reologické jevy a fáze výstavby.
Statické zajištění kostela
Jelínek, Lukáš ; Šiška, Radek (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením statického zajištění kaple v Medlicích. Kaple je jednolodní, gotického slohu. Půdorysné rozměry kaple jsou 8x14 m. Součástí kaple je věž 20 m vysoká o půdorysných rozměrech 2,6x2,6 m. Kaple byla zbudována v roce 1901. Krov kaple byl napaden škůdcem, a proto vznikl požadavek na posouzení a výměnu krovu. Při této příležitosti se zřídí železobetonový věnec, který objekt do této chvíle postrádal. V nosném zdivu kaple jsou patrné trhliny a dojde proto k horizontálnímu ztužení objektu s využitím technologie tzv. monostrandů.
Lávka pro pěší podporovaná kabely
Tichavská, Andrea ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Náplní práce je návrh lávky pro pěší podporované kabely. Konstrukci lávky tvoří betonová mostovka podporovaná externími kabely. Přenos předpětí je realizován pomocí ocelových konstrukčních prvků. Hlavním cílem projektu je navržení předpjaté betonové nosné konstrukce. Fáze výstavby nebudou řešeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.