Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prekoncepce studentů o teple a teplotě
Čečák, Michal ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kácovský, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prekoncepcemi a miskoncepcemi v oblasti tepla a teploty. Nachází se zde přehled učebnic pro základní a střední školy, které se zabývají teplem a teplotou. Dále se v práci nachází stručné vymezení pojmů prekoncepce a miskoncepce, charakteristika metod aktivního učení a charakteristika interaktivní demonstrace v hodinách. Práce dále obsahuje výzkum prekoncepcí a miskoncepcí studentů středních škol (především gymnázií). Pro výzkum byl použit test HTCE. Test HTCE se pro tyto účely používá ve světě. Výsledky testu jsou zpracovány pro všechny studenty dohromady i pro studenty jednotlivých tříd. Dále se v práci nachází tři pracovní listy (přeložené z angličtiny). Pracovní listy mají sloužit k odstranění některých zjištěných miskoncepcí.
Prekoncepce žáků v oblasti termiky
Schamberger, Jiří ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Název práce: Prekoncepce žáků v termice Autor: Jiří Schamberger Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Dana Mandíková, CSc., KDF MFF UK Konzultant: Mgr. Petr Kácovský Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá prekoncepcemi žáků v oblasti termiky. Je zde uveden přehled učebnic pro základní školy a gymnázia s tématy, která se týkají termiky a přehled české a zahraniční literatury na toto téma. Diplomová práce dále popisuje průzkum provedený mezi žáky základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií zaměřený na miskoncepce o teplu a teplotě. Součástí práce jsou i dva pracovní listy, vytvořené pro prohloubení učiva z termiky a odstranění některých miskoncepcí odhalených v průzkumu. Klíčová slova: Prekoncepce, miskoncepce, teplo, teplota, žáci ZŠ a víceletých gymnázií
Analýza učebnic a tvorba učebních textů s tematickým celkem sacharidy a jejich metabolismus pro školy gymnaziálního typu
Šmídl, Milan
Hlavními parametry, popisující kromě samotného obsahu i přístupnost informací z učebnice je obtížnost textu a další parametry. Klíčové jsou také individuální charakteristiky žáků, které jsou reprezentovány vybranými prekoncepty a miskoncepcemi žáků. Hlavními cíly disertační práce bylo poskytnout komplexní pohled na problematiku analýzy učebnic a propojit získané poznatky s praktickou tvorbou učebnic. Na výsledky analýzy tématu sacharidy a jejich metabolismus ve vybraných učebnicích a analýzu prekonceptů biochemických pojmů navazuje tvorba učebního textu, který výsledky analýzy respektuje. V rámci teoretické části práce je podrobně popsán teoretický background teorie a tvorby učebnic, kam patří funkce učebnice, jejich struktura, obsah, vlastnosti a zkoumané parametry. Následně je uveden přehled informací týkající se žákovských pojetí (prekonceptů) a možností jejich analýzy a využití ve výuce. V poslední části jsou popsány aspekty využívání učebnic z pohledu žáků, učitelů a nakladatelů a vztah tématu sacharidy a jejich metabolismus ke kurikulárním dokumentům. Praktická část disertační práce zahrnuje deskriptivní i relační výzkum. V první fázi byla provedena analýza tematického celku sacharidy a jejich metabolismus v devíti vybraných učebnicích středoškolské chemie, analýza celých učebnic a analýza...
Analýza učebnic a tvorba učebních textů s tematickým celkem sacharidy a jejich metabolismus pro školy gymnaziálního typu
Šmídl, Milan ; Škoda, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Solárová, Marie (oponent)
Hlavními parametry, popisující kromě samotného obsahu i přístupnost informací z učebnice je obtížnost textu a další parametry. Klíčové jsou také individuální charakteristiky žáků, které jsou reprezentovány vybranými prekoncepty a miskoncepcemi žáků. Hlavními cíly dizertační práce bylo poskytnout komplexní pohled na problematiku analýzy učebnic a propojit získané poznatky s praktickou tvorbou učebnic. Na výsledky analýzy tématu sacharidy a jejich metabolismus ve vybraných učebnicích a analýzu prekonceptů biochemických pojmů navazuje tvorba učebního textu, který výsledky analýzy respektuje. V rámci teoretické části práce je podrobně popsán teoretický background teorie a tvorby učebnic, kam patří funkce učebnice, jejich struktura, obsah, vlastnosti a zkoumané parametry. Následně je uveden přehled informací týkající se žákovských pojetí (prekonceptů) a možností jejich analýzy a využití ve výuce. V poslední části jsou popsány aspekty využívání učebnic z pohledu žáků, učitelů a nakladatelů a vztah tématu sacharidy a jejich metabolismus ke kurikulárním dokumentům. Praktická část dizertační práce zahrnuje deskriptivní i relační výzkum. V první fázi byla provedena analýza tematického celku sacharidy a jejich metabolismus v devíti vybraných učebnicích středoškolské chemie, analýza celých učebnic a analýza...
Prekoncepce žáků v oblasti geometrické optiky
Zedník, Michal ; Kolářová, Růžena (oponent) ; Mandíková, Dana (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se zabýval prekoncepcemi žáků v oblasti geometrické optiky. Provedl jsem průzkum mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Použitý test obsahoval deset otázek. Při výběru otázek jsem většinou vycházel z již provedených výzkumů, zabývajících se miskoncepcemi v optice. Přehled těchto výzkumů též uvádím ve své práci. V další části práce jsem zpracoval přehled učebnic používaných na základních školách a nižších stupních gymnázií se zaměřením na témata obsažená v jednotlivých otázkách testu. Stěžejní část práce tvoří přehled výsledků testování, které jsem provedl jednak před výukou optiky ve škole, tak po ní. Šetření se zúčastnilo 162 žáků z osmi tříd základních škol a víceletých gymnázií. Součástí tohoto přehledu je i tabulka, v níž jsou uvedeny nejčastější miskoncepce, které se při testování žáků objevily. V práci jsem se věnoval též rozdílům ve výsledcích mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií a také rozdílům ve výsledcích chlapců a děvčat.
Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě
Vajsar, Jan ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě AUTOR: Jan Vajsar KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce je návrhem strategického modelu pro vzdělávání romských žáků na českých školách. Je koncipována pro učitele na prvním i druhém stupni základní školy. Naším cílem bylo vytvoření takového modelu práce s romskými žáky, který bude možné v různých modifikacích aplikovat na kterékoli základní škole v České republice, kde se vzdělávají kromě majority i romští žáci. Zaměřili jsme se na město Náchod, jehož stávající stav vzdělávání romských žáků nám poslouží, jako příklad toho s čím se můžeme setkat v mnoha dalších městech v České republice. Práce obsahuje řadu metodických návrhů, které jsou připravené tak, aby byly pro školy dobře a především jednoduše uchopitelné a bylo jimi možno řešit různé problémy, se kterými se učitelé vzdělávající romskou menšinu doposud potýkali a budou se s nimi setkávat i nadále. KLÍČOVÁ SLOVA: Rom, dítě, vzdělávání, model, žák, prostředí, přístup, učitel, ulice, rodina, spolupráce, nedůvěra, předsudky, náprava, změna
Připravenost studentů učitelství přírodopisu a biologie na interaktivní konstruktivistické vyučování s využitím prekonceptů žáků
KOLČAVOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá připraveností studentů učitelství přírodopisu a biologie na vyučování s užitím konstruktivistického přístupu, konkrétně práce s prekoncepty žáků. Zjišťování připravenosti proběhlo prostřednictvím dotazníků zadaných vzorku 160 respondentů ze 4 fakult připravujících učitele v lednu až dubnu 2010. Odpovědi respondentů byly kategorizovány a hodnoceny kvalitativně i kvantitativně. Bylo zjištěno, že většina respondentů se s pojmy ?konstruktivistické vyučování?, ?konstruktivismus? a ?prekoncepty.? během studia nesetkala nebo si to nepamatuje. Zatímco význam pojmu ?konstrukitivsmus? znala nebo dokázala odhadnout téměř polovina z dotazovaných, význam pojmu prekoncepty znala nebo dokázala odhadnout jen necelá čtvrtina respondentů. Šetřením věcného obsahu znalostí souvisejícího s tématikou fotosyntézy a trávení v podobě modelových prekonceptů bylo zjištěno, že v rovině odborných znalostí jsou respondenti na práci s prekoncepty při výuce této tématiky víceméně připraveni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.