Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Rovnaník, Pavel (oponent)
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Ochrana obyvatelstva jako studijní text pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
VELC, Radovan
Ochrana obyvatelstva je v dnešním světě velmi aktuálním tématem. Téměř každý člověk v naší společnosti se během života setká s nějakou mimořádnou událostí, je proto důležité, aby každý člověk měl povědomí alespoň o základech této problematiky, znal situace, které mohou nastat a způsoby, jakými se v dané situaci zachovat. Ochrana obyvatelstva na území České republiky prošla v historii určitým vývojem, až dosáhla své dnešní podoby, kdy se při mimořádných situacích opírá o integrovaný záchranný systém. Je třeba si uvědomit, že při mimořádné situaci je však na samém počátku běžný občan, který je na místě vzniku mimořádné události a je na něm, aby vytočil číslo tísňové linky, a až do příjezdu jednotlivých složek integrovaného záchranného systému se na místě vzniku mimořádné události snažil minimalizovat její negativní účinky. Proto je důležité, aby člověk v průběhu života, ideálně systematicky v průběhu studia na základní či střední škole, měl možnost získat vědomosti, které při vzniku mimořádné události využije. Ochrana obyvatelstva je v současné chvíli zařazena do osnov jak základních, tak středních škol. Avšak ve školství existují vzdělávací programy jak pro běžné žáky, tak pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Současné trendy ve speciálním školství ve spojení s aktuální legislativou však směřují k tomu, že mnoho žáků se speciálními vzdělávacími potřebami bude integrováno do běžných tříd. Neboli žáka, kterému bylo diagnostikováno postižení, má problémy naučit se učivo prvního stupně základní školy a je zvyklý na přístup ze speciálního školství, chceme vrhnout do třídy plné žáků bez postižení s očekáváním, že žák bude prospívat. Pokud k této situaci dojde, žáci budou do mnoha předmětů potřebovat studijní materiál určený přímo pro ně. V práci je proto rovněž uvedena problematika integrace jako takové, její vliv na kvalitu výuky a případné dopady plošné integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do systému běžného školství. Cílem této práce bylo sestavit studijní text s tématikou ochrany obyvatelstva pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami tak, aby byl přiměřený jejich schopnostem. Dalším důvodem pro vytvoření zmiňovaného výukového materiálu je fakt, že ve středním školství ochrana obyvatelstva jakožto součást výuky dříve spadala do občanské výchovy, avšak jako důsledek změn v rámcovém vzdělávacím programu pro střední školy nyní může být jako průřezové téma vyučována téměř ve všech předmětech, často pak spadá do tematických plánů tělesné výchovy. Učitelé tělesné výchovy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současné době nedisponují učebnicemi vytvořenými speciálně pro tuto skupinu žáků. Práce je rozčleněna na teoretickou část a část s výzkumnou otázkou a metodikou výzkumu. V teoretické části je nastíněna historie ochrany obyvatelstva v České republice s vývojem do aktuální podoby, dále současná situace ve školství spolu se současnými trendy ve vztahu k výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a v neposlední řadě zařazení výuky ochrany obyvatelstva do rámcového vzdělávacího programu oborů pro danou skupinu žáků. V části práce věnované výzkumné otázce a metodice výzkumu, byla sestavena výzkumná otázka, zda jsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami dostatečně vzděláváni v oblasti ochrany obyvatelstva. Vzhledem k charakteru práce bylo potřeba zjistit stav informovanosti žáků o problematice ochrany obyvatelstva, proto byly stanoveny hypotézy, jednak zda informovanost žáků v dané problematice dosahuje hranice 80 % správných odpovědí, dále zda informovanost žáků nezávisí na studovaném ročníku. K nalezení odpovědi na výzkumnou otázku byl sestaven a vyhodnocen dotazník, který byl předložen k vyplnění právě žákům se speciálními vzdělávacími potřebami ve věku 15 až 18 let. Výsledky dotazníkového šetření ukazují na nedostatky ve vědomostech této skupiny žáků. Zjištění plynoucí z tohoto šetření byly důležitými prvky při tvorbě studijního materiálu, který vznikl v rámci této práce.
Hrad Pořešín: pracovní sešit pro výtvarnou výchovu na základních uměleckých školách
OPOLKOVÁ, Gabriela
Předkládaná kvalifikační práce se zabývá popularizací památky regionálního charakteru a jejím možným využitím ve vzdělávacím systému formou pracovních listů pro primární sféru školství. Konkrétně se jedná o zříceninu hradu Pořešína v Jižních Čechách, která byla v posledních letech nákladně konzervována. Obsahem teoretické části je nejen stručná historie výše zmíněné kulturní památky, ale také problematika pracovního listu jako formy didaktické pomůcky. V části praktické je popsán návrh a realizační postup pracovních listů k hradu Pořešínu včetně částečného ověření jejich funkčnosti v praxi a reflexe realizovaných lekcí. Součástí práce je finální produkt listů inspirovaný pracovními sešity zpřístupněnými Centrem pro prezentaci kulturního dědictví.
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 2. stupeň ZŠ - pracovní sešit (živočišné produkty).
VÍTOVCOVÁ, Alena
Snahou diplomové práce je zjistit možnosti edukace a orientace v oblasti problematiky živočišných produktů ve vztahu ke zdraví žáků 2. stupně základních škol. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, graficky zpracovat a následně i ověřit výukový program ve formě pracovního sešitu s názvem "Odkud se bere jídlo? (živočišné produkty)". Teoretická část se věnuje charakteristice živočišných produktů (maso, ryby, mléko, vejce a med), následně definicí pracovního sešitu a žáků 2. stupně základní školy včetně pojetí vzdělávání pro tuto věkovou skupinu. Výzkumná část se zabývá samotnou tvorbou pracovního sešitu a jeho ověření na základních školách. Pomocí dotazníkového šetření byla zjišťována úroveň informovanosti žáků dané věkové skupiny v oblasti živočišných produktů a efektivnost vytvořeného výukového programu samotnými pedagogy. Vzhledem ke zjištěným údajům byly vyvozeny závěry a doporučení pro praxi poukazující na vhodnost většího zařazení atraktivních a poutavých výukových programů do školní výuky.
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 2. stupeň ZŠ - pracovní sešit (rostlinné produkty)
VALKOVÁ, Michaela
Diplomová práce je zaměřená především na zjištění informovanosti žáků 2. stupně základních škol v oblasti problematiky rostlinných produktů a následným zpracováním výukového programu - pracovního sešitu (rostlinných produktů) s názvem Odkud se bere jídlo? V teoretické části práce nejprve charakterizuji teorii pracovního sešitu, jeho strukturu, evaluaci a charakteristiku pojetí vzdělávání na 2. stupni základních škol. Následně se v teoretické části práce věnuji jednotlivým základním rostlinným produktům, jako jsou obiloviny, luštěniny, rostlinné oleje a tuky, brambory konzumní, ovoce a zelenina, jejich původem a významem pro lidské zdraví. Praktická část diplomové práce zahrnuje přípravu a realizaci edukačního programu (pracovního sešitu) rostlinných produktů. Ve výzkumné části práce zjišťuji informovanost žáků 2. stupně základních škol v oblasti rostlinných produktů za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 90 respondentů a následného vyhodnocování v grafické části práce.
VÝUKA GEOGRAFIE PRŮMYSLU NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
MARTINŮ, Šárka
Cílem této diplomové práce je návrh výuky geografie průmyslu na druhém stupni základních škol. Tento návrh zahrnuje výukovou prezentaci s komentářem pro učitele a pracovní sešit pro žáky. Součástí této diplomové práce je také didaktická analýza a hodnocení geografie průmyslu v učebnicích pro druhý stupeň základních škol.
VÝUKA TÉMATU "OBYVATELSTVO SVĚTA" NA 2. STUPNI ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Iveta
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření vlastního návrhu učebního materiálu k výuce tématu ?obyvatelstvo světa? na 2. stupni ZŠ, který je vypracovaný s ohledem na zásady definované aktuálními vzdělávacími dokumenty. V první části práce se zabývám významem a postavením tohoto tématu v rámci RVP ZV a školních vzdělávacích programů tzv. pilotních škol a vybraných běžných škol. Dále je součástí práce také didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují učivo o obyvatelstvu světa. Ve druhé části práce navrhuji vlastní učební materiál v podobě učebnice, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, přičemž všechny tyto části učebního materiálu jsou spolu propojeny a pro snazší orientaci i stejně strukturovány.
Jižní Afrika - učební text pro 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
PEČENÁ, Blanka
Cílem diplomové práce je návrh učebního textu o regionu "Jižní Afrika" pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií. Učební text vychází z platných vzdělávacích dokumentů a z didaktického hodnocení aktuálních učebnic a pracovních sešitů určených pro tyto typy škol, včetně jedné německé učebnice. Učební text doprovází i návrh pracovního sešitu, který by učební text doplňoval. Diplomová práce zahrnuje také metodiku didaktické analýzy učebnic a metodiku tvorby učebního textu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.