Název:
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 2. stupeň ZŠ - pracovní sešit (živočišné produkty).
Překlad názvu:
Where is the food? Tutorial for 2nd elementaryschool - Workbook (animal products).
Autoři:
VÍTOVCOVÁ, Alena Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Snahou diplomové práce je zjistit možnosti edukace a orientace v oblasti problematiky živočišných produktů ve vztahu ke zdraví žáků 2. stupně základních škol. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, graficky zpracovat a následně i ověřit výukový program ve formě pracovního sešitu s názvem "Odkud se bere jídlo? (živočišné produkty)". Teoretická část se věnuje charakteristice živočišných produktů (maso, ryby, mléko, vejce a med), následně definicí pracovního sešitu a žáků 2. stupně základní školy včetně pojetí vzdělávání pro tuto věkovou skupinu. Výzkumná část se zabývá samotnou tvorbou pracovního sešitu a jeho ověření na základních školách. Pomocí dotazníkového šetření byla zjišťována úroveň informovanosti žáků dané věkové skupiny v oblasti živočišných produktů a efektivnost vytvořeného výukového programu samotnými pedagogy. Vzhledem ke zjištěným údajům byly vyvozeny závěry a doporučení pro praxi poukazující na vhodnost většího zařazení atraktivních a poutavých výukových programů do školní výuky.The aim of this thesis is to determine the possibilities of education and familiarity with the issues of animal products in relation to the health of 2nd grade elementary school. The aim of the study was to analyze the issue, suggesting graphically process and subsequently verify the educational program in the form of a workbook titled "Where is the food? (Animal products)." The theoretical part deals with the characteristics of animal products (meat, fish, milk, eggs and honey), then the definition of a workbook and 2nd grade students of elementary school, including the concept of education for this age group. The research deals with the very formation of the workbook and its verification in elementary schools. Using questionnaire survey has revealed the level of awareness of pupils in the age group of animal products and the effectiveness of the educational program created by the teachers. Because of the identified data were drawn conclusions and recommendations for practice, pointing to greater suitability classification attractive and engaging educational programs in the school curriculum.
Klíčová slova:
2. stupeň ZŠ; pracovní sešit; vzdělávací program; výživa; živočišné produkty; žák; 2nd elementary school; animal products; educational program; nutrition; pupil; Workbook Citace: VÍTOVCOVÁ, Alena. Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 2. stupeň ZŠ - pracovní sešit (živočišné produkty).. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/31476