Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana spotřebitele na příkladu vybraného sortimentu
Suchanová, Kateřina ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem práce bude na základě teoretických znalostí a vlastního průzkumu zjistit, jaký je současný zájem českých spotřebitelů bránit svá práva v případě, že nesouhlasí s jednáním podnikatelů. Protože ochrana spotřebitele představuje široký pojem, zaměříme se na průzkum v oblasti konkrétního sortimentu, a to obuvi. Dále se pokusíme rovněž pomocí průzkumu zmapovat zájem prodejců obuvi dodržovat svoje povinnosti, odpovídající spotřebitelským právům.
Ochrana spotřebitele v ubytovacích zařízeních
Stachová, Šárka ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Pěkný, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou znalostí práv spotřebitelů a povinností provozovatelů v oblasti ubytovacích zařízení na území České republiky. K dosažení hlavního cíle bakalářské práce bylo provedeno písemného dotazníkového šetření. Respondenti byli náhodně vybírání mezi širokou veřejností. Druhotným cílem bakalářské práce je analýza dodržování legislativní úpravy provozovateli vybraných ubytovacích zařízení.
Ochrana spotřebitele a mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Kocová, Ivana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent) ; Viestová, Kristína (oponent)
Na základě analýzy právních předpisů, dat a dalších informací o ochraně spotřebitele je navrženo vytvoření konkrétního systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Řešení je navrženo ve formě 3 variant s výběrem nejvhodnější varianty a naplňuje základní principy a cíle pro tuto formu řešení spotřebitelských sporů - transparentnost, efektivnější a levnější postup. Pro návrh systému byly využity informace získané ze zahraničních studií, dokumentů, dále také informace z národních zdrojů - dozorového orgánu, nevládních spotřebitelských sdružení, atd. i vlastní zkušenosti s přípravou a praktickou realizací systému mimosoudního spotřebitelských sporů.
Ochrana spotřebitele (Institucionální pojetí)
Zeman, Jiří ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent) ; Švarc, Zbyněk (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Cílem práce je zhodnotit dosavadní vývoj ochrany spotřebitele, a to zejména v evropském a českém kontextu a analyzovat současný stav ochrany spotřebitele v České republice, se zvláštním důrazem na analýzu reálného naplňování práv spotřebitele v České republice. V práci jsou stanoveny následující tři pracovní hypotézy: Hypotéza č. 1: Předpoklady pro uplatňování ochrany spotřebitele se v celosvětovém měřítku zlepšují. Hypotéza č. 2: Spotřebitelská politika České republiky respektuje evropské principy ochrany spotřebitele a vytváří rámec pro efektivní naplňování spotřebitelských práv. Hypotéza č. 3: Reálné naplňování spotřebitelských práv je závislé nejen na výkonu státní moci příslušnými orgány, ale rovněž na znalostech spotřebitelů a jejich ochotě a schopnosti se svých práv domáhat. Práce je rozdělena do čtyř základních částí. První část se věnuje teoretickým východiskům a ekonomickým souvislostem ochrany spotřebitele, a snaží se nalézt odpověď na otázku, jestli má ochrana spotřebitele teoretické opodstatnění. V textu je dokázáno, že opodstatněnost ochrany spotřebitele spočívá zejména ve vyrovnávání informační asymetrie, která patří mezi časté příčiny selhávání trhu. Je to tedy zejména ochrana spotřebitele v podobě státních zásahů do hospodářství, která snižuje ekonomickou nerovnováhu na trhu. Druhá část analyzuje vývoj ochrany spotřebitele a hodnotí stav ochrany spotřebitele ve světovém a evropském kontextu. Světový kontext je zde chápán v globálním měřítku a jeho analýza by měla potvrdit, či vyvrátit první pracovní hypotézu. Po analýze relevantních dat je možné konstatovat, že zjištění z této části práce potvrzují první hypotézu. Stále více zemí patří do skupiny zemí, které mohou svým občanům zajistit vysoký standard ochrany spotřebitele tak, jak je běžně chápan v politice OSN. Evropský kontext je nahlížen především prizmatem našeho členství v Evropské unii a jeho analýza je nezbytná pro pochopení stavu ochrany spotřebitele v České republice. Třetí část práce je věnována analýze vývoje a zhodnocení ochrany spotřebitele v České republice; společně s předchozí částí tato část poskytuje dostatečné podklady pro vyhodnocení druhé hypotézy. Nutno konstatovat, že až na nepatné výjimky je legislativní úprava ochrany spotřebitele v ČR plně harmonizována s ochranou spotřebitele v celé EU, a tedy že je evropský rámec spotřebitelské politiky plně respektován. Na druhou stranu podrobná analýza vývoje ochrany spotřebitele v ČR a analýza vládní spotřebitelské politiky odhalila určité rezervy v této oblasti. Druhou hypotézu bylo tedy možné potvrdit, nicméně při vytváření efektivního rámce naplňování spotřebitelských práv je ještě prostor pro zlepšování. Čtvrtá část je zaměřena zejména na vyhodnocení výzkumu mezi spotřebiteli, které by mělo potvrdit, či vyvrátit třetí hypotézu. Byl proveden dotazníkový výzkum a následně pak byly zpracovány dotazníky od 313 respondentů. Výsledky byly interpretovány ve vazbě na demografické faktory, jakými jsou věk, vzdělání, pohlaví a povolání. Analýza těchto výsledků potvrzuje třetí hypotézu. Je to zejména ochota, znalosti a schopnosti spotřebitelů, které mají významný vliv na reálné uplatňování jejich spotřebitelských práv. Tyto vlastnosti jsou pak individuální kvalitou, která nemá významnou souvislost se sledovanými demografickými charakteristikami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.