Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Falešná vzpomínka
Hermanová, Petra ; Kowolowski, František (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Pohyblivý obraz. Příběh. Spal to, co netvoje je.
Metody kontingence / Hladové oči a Psí duše / Zkus si zavázat tkaničku během chůze
Svoboda, Jonáš ; Lungová, Barbora (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Kamera, tak jako bytost, putuje prostorem, účastna akce. Cítíme pnutí, každý časový okamžik. Ve všem. Tanec částic, svrab v neskutečném tempu. Prostorové vlastnosti haptického světa jsou dány kompozicí partitury pro tanec částic. Volná notace pro sysifovsky věčné duše hráčů. Hrající společnou skladbu našeho času a prostoru. Vlnění. Prostor mezi částicemi – prázdnota. Tvar daný strukturou tance částic. Tak jak se to jen dá utančit. Radiace, Fůze. To je eroze partitury, rozklad systému. Mrchožrouti a uklízeči. Hledači pokladů. Je prostor mezi tvary prázdný? Otroctví není dáno zbídačením člověka, ale jeho proměnou v nástroj. Zbídačení média filmu je proměnou aparátu z nástroje na člověka. Z aparátu – přepisujícího prostředí trojrozměrných tvarů na plochu, na aparát – emulaci schémat lidského prožitku. Od počitku k falešnému prožitku.
Fear Eats the Soul
Spalajković, Tamara ; Marković, Nikola (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci předkládám videoinstalaci s názvem Orlando: Fear Eats the Soul. V tomto projektu si kladu za cíl prozkoumat napětí vytvářené performativním narušováním komplexního vztahu mezi člověkem a digitálním obrazem. Současné způsoby naší (lidské) interakce s digitálními médii zpochybňují samotnou hranici mezi digitálním a „skutečným“. Video a instalace se zabývají potenciálem performativního řešení tohoto předělu prostřednictvím fiktivního narativu, využívajícího formální vlastnosti digitální kamery (aparátu) jako nástroje gatekeepingu. V této dokumentaci rozpracovávám teoretické a kontextuální základy projektu a nabízím vhled do metod používaných při výrobě videa – ústřední části instalace.
Fear Eats the Soul
Spalajković, Tamara ; Marković, Nikola (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci předkládám videoinstalaci s názvem Orlando: Fear Eats the Soul. V tomto projektu si kladu za cíl prozkoumat napětí vytvářené performativním narušováním komplexního vztahu mezi člověkem a digitálním obrazem. Současné způsoby naší (lidské) interakce s digitálními médii zpochybňují samotnou hranici mezi digitálním a „skutečným“. Video a instalace se zabývají potenciálem performativního řešení tohoto předělu prostřednictvím fiktivního narativu, využívajícího formální vlastnosti digitální kamery (aparátu) jako nástroje gatekeepingu. V této dokumentaci rozpracovávám teoretické a kontextuální základy projektu a nabízím vhled do metod používaných při výrobě videa – ústřední části instalace.
Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí
Kořínek, Tomáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vliv technologického vývoje na způsoby tvorby pohyblivého obrazu a představit formy, jakých toto médium nabývá v oblasti živých audiovizuálních performancí. Teoretická studie dané téma pojímá jako sondu do historie technického obrazu, přičemž se zaměřuje na jeho projevy vzniklé ze spojení s hudebním elementem. Sleduje tak specifické tvůrčí postupy avantgardních filmů a hudebního videa, aby je poté zasadila do kontextu dnešních typů pohyblivého obrazu vznikajících jako výsledek softwarového kódu. Na základě vymezení klíčových principů digitálních médií je nejprve vytvořen teoretický základ, který je následně aplikován na popis současných forem audiovizuálních performancí. Tyto principy zde poslouží též k definici vlastností softwarových nástrojů, jež díky číselné reprezentaci dovolují pracovat s libovolným typem obrazu jako se sadou matematických funkcí. Hlavním výsledkem této práce je tedy představení kreativních možností dnešního obrazu, který se díky vzniku digitálních zařízení vymanil ze svých předchozích technologických omezení a stal se tak plně dynamickým elementem, jejž je možné v reálném čase tvořit a modifikovat.
Metody kontingence / Hladové oči a Psí duše / Zkus si zavázat tkaničku během chůze
Svoboda, Jonáš ; Lungová, Barbora (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Kamera, tak jako bytost, putuje prostorem, účastna akce. Cítíme pnutí, každý časový okamžik. Ve všem. Tanec částic, svrab v neskutečném tempu. Prostorové vlastnosti haptického světa jsou dány kompozicí partitury pro tanec částic. Volná notace pro sysifovsky věčné duše hráčů. Hrající společnou skladbu našeho času a prostoru. Vlnění. Prostor mezi částicemi – prázdnota. Tvar daný strukturou tance částic. Tak jak se to jen dá utančit. Radiace, Fůze. To je eroze partitury, rozklad systému. Mrchožrouti a uklízeči. Hledači pokladů. Je prostor mezi tvary prázdný? Otroctví není dáno zbídačením člověka, ale jeho proměnou v nástroj. Zbídačení média filmu je proměnou aparátu z nástroje na člověka. Z aparátu – přepisujícího prostředí trojrozměrných tvarů na plochu, na aparát – emulaci schémat lidského prožitku. Od počitku k falešnému prožitku.
Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí
Kořínek, Tomáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vliv technologického vývoje na způsoby tvorby pohyblivého obrazu a představit formy, jakých toto médium nabývá v oblasti živých audiovizuálních performancí. Teoretická studie dané téma pojímá jako sondu do historie technického obrazu, přičemž se zaměřuje na jeho projevy vzniklé ze spojení s hudebním elementem. Sleduje tak specifické tvůrčí postupy avantgardních filmů a hudebního videa, aby je poté zasadila do kontextu dnešních typů pohyblivého obrazu vznikajících jako výsledek softwarového kódu. Na základě vymezení klíčových principů digitálních médií je nejprve vytvořen teoretický základ, který je následně aplikován na popis současných forem audiovizuálních performancí. Tyto principy zde poslouží též k definici vlastností softwarových nástrojů, jež díky číselné reprezentaci dovolují pracovat s libovolným typem obrazu jako se sadou matematických funkcí. Hlavním výsledkem této práce je tedy představení kreativních možností dnešního obrazu, který se díky vzniku digitálních zařízení vymanil ze svých předchozích technologických omezení a stal se tak plně dynamickým elementem, jejž je možné v reálném čase tvořit a modifikovat.
Dynamika obrazu aneb život v ploše
Kamenský, Lukáš ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce se zabývá způsoby, možnostmi působení a zaznamenání pohybu v plošných dílech, které vznikly v určitých výtvarných ismech ve 20. století. Dále se zabývá působením výtvarného umění na filmovou tvorbu, která byla určitými proudy ovlivněna jak po stránce vizuální, myšlenkové tak technické. Didaktická část práce navrhuje projekt, který tematizuje se vztahem statického a pohyblivého obrazu. Ve vlastní výtvarné práci se zabývám dynamikou obrazu prostřednictvím klasického animovaného filmu.
Dynamika obrazu aneb život v ploše
Kamenský, Lukáš ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Práce se zabývá způsoby, možnostmi působení a zaznamenání pohybu v plošných dílech, která vznikla v určitých výtvarných -ismech ve 20. století. Dále se zabývá působením výtvarného umění na filmovou tvorbu, jež byla určitými proudy ovlivněna jak po stránce vizuální a myšlenkové, tak technické. Didaktická část práce navrhuje projekt, který zkoumá vztah statického a pohyblivého obrazu. Ve vlastní výtvarné práci se zabývám dynamikou obrazu prostřednictvím klasického animovaného filmu.
Falešná vzpomínka
Hermanová, Petra ; Kowolowski, František (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Pohyblivý obraz. Příběh. Spal to, co netvoje je.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.