Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podnětná výuka procent ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Pechmanová, Kateřina ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Obsahem práce je popis podnětné výuky tématu procenta na základní škole, tedy výuka, která do hlavní role staví nikoliv učitele, ale žáka. V rámci práce byly na základě studia odborné literatury popsány principy podnětné výuky a poznávacího procesu z hlediska teorie generických modelů. V souladu s těmito principy bylo analyzováno několik učebnic, v nichž je probírán tematický celek procent, a následně byla sestavena experimentální výuka vycházející z principů podnětné výuky. Experimentální výuka byla realizována ve dvou třídách 7. ročníku s odlišnou zkušeností s výukou matematiky v 6. ročníku. Hlavním cílem práce bylo připravit, realizovat, popsat a zhodnotit výuku procent postavenou na základě aktivity žáků a jejich samostatného objevování. Výuka byla popisována a hodnocena na základě audiozáznamů hodin, poznámek z hodin, záznamů řešení žáků, pohospitačních rozhovorů, poznámek a rozhovorů s asistentkou učitele, pre- testu a post-testu. Hodiny byly analyzovány především z hlediska zapojení žáků do výuky, objevů žáků a osvojení znalostí včetně jejich ukotvení v poznatkové struktuře. V obou třídách se části žáků podařilo objevit generický model, přičemž k němu žáci dospěli různým tempem. V některých případech bylo nutné větší směrování, někteří žáci byli v tomto ohledu samostatnější. Aktivnější během...
Podnětná výuka obsahu trojúhelníku a rovnoběžníku ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Sovič, Pavel ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Práce se zabývá konstruktivistickými přístupy k výuce matematiky na základní škole, tedy takovými přístupy, které do centra výuky staví žáka. Na základě studia literatury, analýzy učebnic a zejména v souladu s teorií generických modelů jako teorie popisující způsob budování žákovských poznatků byla připravena výuka pojmu obsah trojúhelníku a rovnoběžníku. Experimentální výuka byla realizována ve dvou 7. třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky na 1. stupni. Jedna třída byla vyučována podle silně instruktivní řady učebnic, zatímco druhá třída podle učebnice, která je v souladu s principy konstruktivismu zacílena na žáka a umožňuje individualizaci výuky. Hlavním cílem práce bylo popsat experimentální výuku v obou třídách a zhodnotit ji ze dvou hledisek. V první řadě kvalitativně na základě analýzy videozáznamů výuky, řešení žáků, terénních poznámek, záznamů obrazovky na interaktivní tabuli, ale také z pohospitačních rozborů hodin přítomných učitelek. V druhém případě kvantitativně na základě pre- a post-testů. Kvalitativní analýza je zaměřená hlavně na klíčové objevy a situace během výuky a hodnocení zapojení žáků do výuky. V konstruktivisticky vedené třídě se objevil náznak generického modelu již v první hodině a ve čtvrté hodině ho většina žáků byla schopna sama formulovat. Naopak ve druhé...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.