|
Mostní nadjezd přes dálnici
Černý, Pavel ; Šopík,, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podrobný návrh nosné konstrukce mostu. Jsou vypracovány tři varianty přemostění. Konstrukce je navržena jako jednotrámový most o 7 polích celkové délky 200~metrů. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu MidasCivil 2019 a Scia Engineer 18.1. Dále je konstrukce posouzena na mezní stav použitelnosti a mezní stav únosnosti. Pro posouzení průřezů je použit program MS Excel. V této práci je proveden návrh a výkresová dokumentace mostovky a spodní stavby. Návrh a posouzení je provedeno dle evropských norem.
|
|
Návrh založení dálničního mostu
Králík, Michal ; Doněk, Michal (oponent) ; Boštík, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh založení dálničního mostu, který se nachází mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem. Práce je zaměřena na vypracování plošného a hlubinného založení a určení, která varianta je vhodnější. Výpočty byly provedeny bez použití specializovaného softwaru a následně porovnány s programem GEO5. K výslednému řešení je vypracován postup výstavby a výkresová dokumentace.
|
|
Analýza zatěžovací zkoušky piloty
Ponížil, Cyril ; Kotačková, Alena (oponent) ; Fiala, Radek (vedoucí práce)
V České republice je k posouzení pilot používána metoda podle Masopusta. Tato metoda je založena na statistickém zpracování rozsáhlého souboru dat ze zatěžovacích zkoušek pilot. Posouzení pilot je pak díky použití regresních součinitelů poměrně komplikované a málo přehledné. Zahraniční normy naopak obvykle využívají přímo stanovených hodnot mezního napětí na patě piloty a maximálního smykového napětí na plášti piloty. Postup pro stanovení únosnosti pilot se tímto značně zjednodušuje. V diplomové práci je metoda dle Masopusta porovnána s metodami, které se používají v Německu a Rakousku. Toto srovnání umožňuje vhled do míry bezpečnosti, kterou jednotlivé přístupy obsahují.
|
|
Estakáda přes vodní nádrž Hričov
Holba, Radek ; Boštík, Jiří (oponent) ; Glisníková, Věra (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je porovnat zakládání mostního objektu na pilotách různých průměrů. Konkrétně se jedná o srovnání pilot o průměru 1200 a 1500 mm. Práce se zabývá jak technickou náročností, tak finančním porovnáním. Úvodní část práce je zaměřená na možnosti založení mostů na vodní hladině. V závěru je pak zpracován technologický postup provádění pilot na stavbě estakády přes vodní nádrž Hričov.
|
| |
|
Statické řešení betonového komínu
Kašparů, Jakub ; Bažant, Zdeněk (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posouzení dříku železobetonového komínu a návrh založení na kombinaci namáhání normálovou silou a ohybovým momentem. Pro vyhodnocení vnitřních sil byly vytvořeny dva prutové modely (dle ČSN, dle EN) a jeden skořepinový. Pro vytvoření bylo použito programu konečných prvků SCIA ENGINEERING. Zatížení uvažovaná při výpočtu patří – vlastní tíha, ochranné pouzdro, teplota, teplota, vítr, odtrhávání vírů. Po výšce dříku byly provedeny řezy, ve kterých je konstrukce posuzována. Pro posouzení dříku a plošného základu byl vytvořen algoritmus v programu MS EXCEL. Posouzení piloty bylo provedeno v programu GEO 5. Výkresová dokumentace zahrnuje výkresy tvarů a výkresy výztuže jednotlivých částí komína.
|
| |
|
Železobetonová konstrukce skladovací haly
Bezruč, Michal ; Šulák, Pavel (oponent) ; Janků, Hynek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh novostavby železobetonové prefabrikované skeletové skladové haly. V práci se řeší výsek střední části haly sestávající se ze dvou polí dvoulodní haly. Staticky jsou posuzovány vaznice, průvlaky, sloupy a pilotové založení včetně monolitického kalichu. Ve výkresové části jsou zpracovány výkresy skladby, tvarů a schémata výztuže jednotlivých částí.
|
| |
| |