Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak tvorba fitness influencerů na Instagramu ovlivňuje vysokoškolské studenty a jejich vztah k tělesnému vzhledu
Machová, Eliška ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje složité problematice body image v souvislosti s fenoménem fitness. Autorka v rámci výzkumu zkoumá vliv populárních fitness influencerů působících na sociální síti Instagram na vysokoškolské studenty v kontextu vnímání vlastního tělesného vzhledu i svých vrstevníků. Teoretická část se zabývá Instagramem a jeho specifiky, dále problematikou body image v nejrůznějších souvislostech a neopomíjí ani samotný fenomén fitness a jeho propagaci vybranou skupinou influencerů. Empirická část práce je realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu s využitím ohniskové metody focus groups. Výzkum se soustředí především na předpokládanou souvztažnost mezi konzumací obsahu vybraných tvůrců a vnímáním významnosti tělesného vzhledu či vlastní sebehodnoty, ale i motivací ke zdravému životnímu stylu a ke sportu. Autorka se v práci snaží stanovit, jakým způsobem mohou být studenti ovlivňováni obsahem, jenž je tvořen fitness influencery na sociálních médiích, a dále vyhodnotit, zda se dotazovaní respondenti domnívají, že tento typ tvorby má pozitivní či negativní důsledky na ně samotné a další mladé lidi. Cílem není dosáhnout jednoznačných výsledků, ale spíše zmapovat převažující názory a různé způsoby smýšlení ve sféře vlivu fitness influencerů na body image vysokoškolských studentů.
Vliv sociální sítě Instagram na vnímání fyzického vzhledu u dospívajících dívek
Chramostová, Kateřina ; Audy, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce s názvem Vliv sociální sítě Instagram na vnímání fyzického vzhledu u dospívajících dívek bylo na základě autentických zkušeností získat hluboké porozumění v otázce Instagramu a jeho vlivu na dospívající dívky. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou vysvětleny základní pojmy, rozlišeny typologie uživatelů sociálních sítí a objasněna specifika Instagramu. Pozornost je dále zaměřena na otázku fyzického vzhledu a vývojové období dospívání. K výzkumu byly použity kvalitativní metody focus groups a interviews, které přinesly dílčí výsledky. Ty byly v závěru práce propojeny v odpovědích na jednotlivé výzkumné otázky.
Motivace diváků ke sledování beauty videí na You Tube
Jiroušková, Dominika ; Křížková, Alena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma motivace diváků pro sledování beauty videí na YouTube. Cílem je objasnit, z jakého důvodu sledují diváci amatérská videa, která komunikují témata spojená s fyzickým vzhledem člověka. Za předpokladu publika jakožto aktivního činitele mediální komunikace vychází práce z teorie užití a uspokojení a předpokládá, že diváci sledováním beauty videí vědomě uspokojují své individuální potřeby. Na základě analýzy jedenácti rozhovorů s pravidelnými diváky zmíněných videí práce odhaluje pět kategorií motivací. Beauty videa pro své diváky představují zdroj informací, zdroj zábavy, platformu pro komunikaci s jedinci, s nimiž je pojí společné téma zájmu, a také možnost sebevzdělávání. To jsou motivace, které však nejsou specifické právě pro typ média, kterým jsou amatérské audiovizuální nahrávky, a mohou motivovat jak publikum beauty videí, tak diváky pořadů produkovaných profesionály. Klíčovou motivací ke sledování beauty videí na YouTube je zájem o videoblogerku. Díky tomu, že autorky videí svým divákům zpřístupňují určité části svého soukromí, ukazují své nedokonalosti a jednají se svými diváky na rovinu, podporují svou důvěryhodnost a navozují iluzi blízkého vztahu mezi sebou a svým publikem. Diváci tak mají možnost vytvořit si k videoblogerkám silné vazby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.