Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reaktivita v zátěžové situaci jako faktor výběru zaměstnanců
Šléglová, Vanda ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem reaktivity v zátěžové situaci, s hlavním důrazem na možnosti jejího testování v procesu výběru zaměstnanců. Po uvedení do tématu zátěžových situací a dimenzí osobnosti, které sehrávají svou roli při vyrovnávání se se stresem, tato práce předkládá více méně ucelený přehled psychodiagnostických nástrojů používaných v praxi pro testování stresové odolnosti a popisuje principy, na kterých jednotlivé metody staví. Vedle běžně užívaných metod, jako je rozhovor, pozorování a anamnéza, jsou představeny některé multidimensionální dotazníky, kde jednou z dimenzí je právě odolnost vůči stresu. Následuje přehled jednodimezionálních testů, které se zaměřují výhradně na tuto kvalitu. Tento výčet již představuje spíše možnosti, než-li v praxi skutečně užívané metody. O jejich aktuální využívanosti by informaci poskytly až výsledky empirického šetření. Návrh výzkumu je založen na posouzení možnosti využití Rosenzweigova testu frustrační tolerance při výběru zaměstnanců. Výzkum by měl dvě fáze - předvýzkum, neboli pilotní výzkum, který by byl kvalitativního rázu a byl by založen na rozhovorech s náborovými specialisty. Hlavní část výzkumu by měla formu kvantitativního výzkumu, který by předpokládal distribuci vytvořených dotazníků mezi větší počet HR specialistů. Powered by TCPDF...
Aspirační úroveň a psychomotorické tempo u hráčů squashe
Kumstová, Aneta ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Aspirační úroveň a psychomotorické tempo u hráčů squashe Cíle: Cílem práce je zjištění rozdílů mezi závodními a výkonnostními hráči v oblasti aspirací, psychomotorického tempa a odolnosti vůči zátěži. Dále ověření hypotéz, že závodní hráči mají vyšší úroveň všech zmíněných kategorií než hráči výkonnostní. Metody: V práci je využit kvantitativní dotazník TATSO (2017), který je doplněn o kvalitativním interview s trenéry závodních hráčů squashe. Data jsou vyhodnocena statistickými funkcemi programu Microsoft Excel a ověřena pomocí f-testu a T-testu na 5% i 1% hladině významnosti. Výsledky: V práci byli zjištěny statisticky významné rozdíly mezi závodními a výkonnostními hráči v psychomotorickém tempu i aspiracích, přičemž závodní hráči vykazovali výrazně vyšší hodnoty, výsledky této skupiny se ukázaly nadprůměrné i v porovnání s dosavadními normami testu. Při testování odolnosti vůči zátěži byly výsledky obou skupin nadprůměrné, nebyl však prokázán významný rozdíl mezi zvolenými testovacími soubory. Klíčová slova: Test osobnosti, diagnostika rychlosti, squash, ČR, psychologická příprava sportovců
Reaktivita v zátěžové situaci jako faktor výběru zaměstnanců
Šléglová, Vanda ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem reaktivity v zátěžové situaci, s hlavním důrazem na možnosti jejího testování v procesu výběru zaměstnanců. Po uvedení do tématu zátěžových situací a dimenzí osobnosti, které sehrávají svou roli při vyrovnávání se se stresem, tato práce předkládá více méně ucelený přehled psychodiagnostických nástrojů používaných v praxi pro testování stresové odolnosti a popisuje principy, na kterých jednotlivé metody staví. Vedle běžně užívaných metod, jako je rozhovor, pozorování a anamnéza, jsou představeny některé multidimensionální dotazníky, kde jednou z dimenzí je právě odolnost vůči stresu. Následuje přehled jednodimezionálních testů, které se zaměřují výhradně na tuto kvalitu. Tento výčet již představuje spíše možnosti, než-li v praxi skutečně užívané metody. O jejich aktuální využívanosti by informaci poskytly až výsledky empirického šetření. Návrh výzkumu je založen na posouzení možnosti využití Rosenzweigova testu frustrační tolerance při výběru zaměstnanců. Výzkum by měl dvě fáze - předvýzkum, neboli pilotní výzkum, který by byl kvalitativního rázu a byl by založen na rozhovorech s náborovými specialisty. Hlavní část výzkumu by měla formu kvantitativního výzkumu, který by předpokládal distribuci vytvořených dotazníků mezi větší počet HR specialistů. Powered by TCPDF...
Psychodiagnostika v personální psychologii
Schmidtová, Ivana ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím psychodiagnostiky osobnosti v personální psychologii a praxi, konkrétně souvislostmi mezi vybranými osobnostními charakteristikami medicínských reprezentantů ve vztahu k jejich pracovnímu výkonu. Obsahem teoretické části práce jsou jednak vybrané metody psychologického testování osobnostních rysů využívané v personální psychologii se zaměřením na šestnáctifaktorový dotazník 16 PF, jednak problematika hodnocení pracovního výkonu. Pozornost je věnována širšímu kontextu hodnocení pracovníků, nejčastějším hodnotitelským chybám a klíčovým metodám individuálního i skupinového hodnocení pracovního výkonu. Empirická část se zabývá výzkumem souvislostí mezi osobnostními charakteristikami zaměstnanců vykonávajících práci medicínského reprezentanta v nadnárodní farmaceutické firmě za účelem stanovení, zda se nejúspěšnější pracovníci v osobnostních rysech odlišují od nejméně výkonných jedinců a jaké osobnostní charakteristiky pracovníci této profese vykazují. Klíčová slova: personální psychologie, testy osobnosti, šestnáctifaktorový dotazník 16 PF, hodnocení pracovního výkonu, medicínský reprezentant
Vztah mezi osobnostním typem studenta a preferencí výukových podpor
BOUCHAL, Jiří
Na úplném začátku probíhalo nastudování odborné literatury a pramenů. Na základě toho byla sepsána literární rešerše. Byl definován pojem osobnost, stručně popsány čtyři významné typologie osobnosti. Byla popsána i charakteristika všech šestnácti osobnostních typů dle testu MBTI a na závěr byly popsány vybrané výukové podpory. Praktická část se věnuje provedení osobnostních testů MBTI na vybraných studentech a nalezení vztahu mezi osobnostními typy studentů a preferencí výukových podpor. K tomu jsou využity zejména údaje získané z vlastního dotazníkového šetření, grafy a tabulky. Na základě výsledků dotazníkového šetření se podařilo nalézt vztah mezi osobnostními typy studentů a tím, jakou výukovou podporu preferují nejvíce, hodně, málo a nejméně. Z vytvořených tabulek se na základě dotazníkového šetření dala nalézt celková preference a nepreference výukových podpor jednotlivými osobnostními typy a také se dalo zjistit, kterou výukovou podporu preferují a nepreferují celkově respondenti denní a kombinované formy studia a respondenti, kteří studují SŠ. Praktickým výstupem z této diplomové práce by mohlo být poskytnutí zpětné vazby studentům studující SŠ, denní formy studia a i kombinované formy studia. Výstupy by mohly přispět ke kvalitnějšímu přístupu ke vzdělávání a vyšší efektivitě výukových podpor.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.