Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciální pedagog a psycholog do každé školy? Institucionalizace podpůrných pedagogických pozic na základních školách
Panák, Petr ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Práce se věnuje politice institucionalizace podpůrných pedagogických pozic, která rozšiřuje do základních škol školní speciální pedagogy a školní psychology a snaží se zajistit profesní stabilitu podpůrných pedagogických pozic. Práce se zaměřuje na pilotáž institucionalizace na malých základních školách s 20-179 žáky, kde školám podpůrné pedagogické pozice zajišťují pedagogicko-psychologické poradny. Cílem práce je popsat fungování modelu institucionalizace a pochopit, jak jej vnímají školní speciální pedagogové, školní psychologové a vedoucí pracovníci pedagogicko-psychologických poraden. Práce je rámována dvěma teoretickými koncepty: teorií liniových pracovníků a teorií akontability. Práce využívá širokou škálu zdrojů dat od dotazníků, přes rozhovory, veřejněpolitické dokumenty, až po administrativní data. Z analýzy těchto dat vyplynulo, že se dosud nepodařilo zajistit dostatečné rozšíření podpůrných pedagogických pozic do škol, zvláště kvůli nedostatku kvalifikovaných pracovníků, ani profesní stabilitu podpůrných pedagogických pozic, protože tito nemají jistotu pokračování institucionalizace v roce 2025. Zároveň se s ohledem na velkou administrativní zátěž neosvědčila role pedagogicko-psychologických poraden jako zaměstnavatelů školních speciálních pedagogů a školních psychologů. Naopak se podařilo...
Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních
HEJNOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá tématem Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních. Teoretická část se skládá z popisu metod, forem a cílů canisterapie. Dále jsou zde hodnoceny přínosy a rizika canisterapie z pohledu pracovníků. Do praktické části bakalářské práce je zahrnuta SWOT analýza, která mapuje silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby při poskytování canisterapie. Cílem bakalářské práce je zmapovat poskytování canisterapie (druh, forma, cíle, přínosy, počet klientů, pomůcky, vedení dokumentace) v rámci činnosti školských poradenských zařízeních. Dílčím cílem je zjistit přínosy, klady, zápory a rizika související s praktikováním canisterapie ve školských poradenských zařízeních.
Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016
Hélová, Lucie ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Věchetová, Sonja (oponent)
Jméno: Bc. Lucie Hélová Vedoucí práce: Mgr. Roman Gabrhelík Ph.D. Název diplomové práce: Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016 ABSTRAKT Práce popisuje evaluaci formální správnosti a obsahu o rizikovém chování internetových stránek pedagogicko-psychologických poraden v České republice. Jelikož informační technologie jsou v dnešní době jedním z hlavních nástrojů, jak získáváme informace, je potřeba se zabývat kvalitou internetových prezentací. Cílem výzkumu je zhodnotit formální a obsahovou úroveň internetových stránek pedagogicko-psychologických poraden prostřednictvím průzkumu a obsahové analýzy. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a to jak českých, tak zahraničních odborníků, pojednává o rizikovém chování z pohledu adiktologie, dále o pedagogicko- psychologických poradnách, jejich účelu a postavení ve vzdělávacím systému. Praktickou část tvoří výzkum, realizovaný dotazníkovým šetřením. V rámci vytyčených cílů bylo zjištěno, že všechny PPP v ČR používají ke své prezentaci internetové stránky. Jejich kvalita je obecně velmi proměnlivá, a i ty nejúspěšnější nedosáhli ani 70% možných bodů hodnocení. Rozsah poskytovaných informací v problematice rizikového chování je nedostačující. Dále byly identifikovány...
Poradenský systém v ČR a jeho využívání žáky středních odborných škol
Mücková, Petra
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na poradenský systém v České republice a jeho využívání žáky středních odborných škol. Bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána stručná historie poradenského systému v České republice, dále související legislativa vztahující se k jednotlivým složkám poradenského systému – školním poradenským pracovištím a školním poradenským zařízením. Následující kapitoly jsou věnovány popisu školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení a poskytovaným službám. Metodami zpracování teoretické části jsou studium tištěných a elektronických zdrojů, analýza, srovnání zjištěných poznatků a syntéza. V praktické části práce jsem provedla průzkum, jehož cílem bylo zjistit informovanost žáků o nabídce poradenských služeb, míru a důvody jejich využívání a spokojenost žáků s poskytnutými službami. Průzkum proběhl na Střední škole hotelové a služeb Kroměříž a respondenty byli žáci učňovských oborů. Data jsem zpracovala za použití tabulkového procesoru Microsoft Excel. Právní doložka: Čestné prohlášení Prohlašuji, že jsem práci Poradenský systém v ČR a jeho využívání žáky středních od-borných škol vypracoval/a samostatně a veškeré použité prameny a informace uvádím v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování závěrečných prací. Prohlašuji, že tištěná podoba závěrečné práce a elektronická podoba závěrečné práce zveřejněná v aplikaci Závěrečné práce v Univerzitním informačním systému je identická. Jsem si vědom/a, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 autorského zákona. Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (sub-jektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity, že předmětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše. V Brně dne 24. 5. 2019 Podpis 
Dysmúzie, dyspraxie, dyspinxie a odborná veřejnost
KOURKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zaměřuje na činnost odborníků pracující s dětmi trpící dyspinxií, dyspraxií nebo dysmúzií. Prvním cílem, bylo zmapování výskytu těchto poruch a způsob jejich diagnostiky. Druhým cílem bylo zjistit způsob další práce s dítětem a věnování se dané problematice. Dysmúzie, dyspraxie a dyspinxie spadají do oblasti speciální pedagogiky v rámci kapitoly specifických poruch učení a v populaci se objevují velmi ojediněle. V literatuře se často nachází jen malé odstavce o těchto poruchách. Dysmúzie je porucha projevující se v oblasti hudební a vyskytuje často izolovaně. Dyspraxie se projevuje především v obratnosti a motorických funkcí jedince. U dyspinxie je zasažena oblast výtvarných dovedností. Informace jsou získány kvalitativním výzkumem, s využitím metody dotazování a technikou polořízeného rozhovoru. Výběrovým souborem jsou odborníci v PPP v kraji Vysočina. Získané údaje jsou vyhodnoceny otevřeným kódováním a zpracovány do práce kategorizací dat. Z výzkumu je patrné, že výskyt uvedených poruch je v kraji Vysočina velmi ojedinělý. Dle rozhovorů s odborníky bylo zjištěno, že tyto poruchy nejsou školsky významné, proto se jim nevěnuje dostatečná pozornost. Dyspinxie a dysmúzie se dle odborníků nediagnostikují, proto v praxi s poruchami neměla žádná z dotazovaných osob dostatečné zkušenosti. Na způsob diagnostikování těchto poruch tedy nikdo z dotazovaných nedokázal odpovědět. Vývojová porucha dyspraxie se v kraji Vysočina dle dotazovaných odborníků vyskytuje jen v minimální míře. Způsob práce s dyspraktiky je podle odborníků shodný. Provádějí komplexní vyšetření, využívají metody a techniky k určení diagnózy a následně vydávají svá doporučení, jak s těmito jedinci pracovat.
Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016
Hélová, Lucie ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Věchetová, Sonja (oponent)
Jméno: Bc. Lucie Hélová Vedoucí práce: Mgr. Roman Gabrhelík Ph.D. Název diplomové práce: Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016 ABSTRAKT Práce popisuje evaluaci formální správnosti a obsahu o rizikovém chování internetových stránek pedagogicko-psychologických poraden v České republice. Jelikož informační technologie jsou v dnešní době jedním z hlavních nástrojů, jak získáváme informace, je potřeba se zabývat kvalitou internetových prezentací. Cílem výzkumu je zhodnotit formální a obsahovou úroveň internetových stránek pedagogicko-psychologických poraden prostřednictvím průzkumu a obsahové analýzy. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a to jak českých, tak zahraničních odborníků, pojednává o rizikovém chování z pohledu adiktologie, dále o pedagogicko- psychologických poradnách, jejich účelu a postavení ve vzdělávacím systému. Praktickou část tvoří výzkum, realizovaný dotazníkovým šetřením. V rámci vytyčených cílů bylo zjištěno, že všechny PPP v ČR používají ke své prezentaci internetové stránky. Jejich kvalita je obecně velmi proměnlivá, a i ty nejúspěšnější nedosáhli ani 70% možných bodů hodnocení. Rozsah poskytovaných informací v problematice rizikového chování je nedostačující. Dále byly identifikovány...
EVALUACE FORMÁLNÍ SPRÁVNOSTI A OBSAHU O RIZIKOVÉM CHOVÁNÍ STRÁNEK PEDAGOGICKO- PSYCHOLOGICKÝCH PORADEN V ČR V ROCE 2016
Hélová, Lucie ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Hrivíková, Zuzana (oponent)
Jméno: Bc. Lucie Hélová Vedoucí práce: Mgr. Roman Gabrhelík Ph.D. Název diplomové práce: Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016 ABSTRAKT Práce popisuje evaluaci formální správnosti a obsahu o rizikovém chování internetových stránek pedagogicko-psychologických poraden v České republice. Jelikož informační technologie jsou v dnešní době jedním z hlavních nástrojů, jak získáváme informace, je potřeba se zabývat kvalitou internetových prezentací. Cílem výzkumu je zhodnotit formální a obsahovou úroveň internetových stránek pedagogicko- psychologických poraden prostřednictvím průzkumu a obsahové analýzy. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a to jak českých tak zahraničních odborníků, pojednává o rizikovém chování z pohledu adiktologie, dále o pedagogicko- psychologických poradnách, jejich účelu a postavení ve vzdělávacím systému. Praktická část se zabývá praktickým výzkumem, který byl realizován dotazníkovým šetřením. V rámci vytyčených cílů bylo zjištěno, že všechny PPP v ČR používají ke své prezentaci internetové stránky. Jejich kvalita obecně je velmi proměnlivá a i ty nejúspěšnější nedosáhli ani 70% možných bodů hodnocení. Rozsah poskytovaných informací v problematice rizikového chování je nedostačující. Dále...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.