Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza interdisciplinárního přístupu k dětem s orofaciálními rozštěpy
Novotná, Kateřina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou interdisciplinárního přístupu k dětem s rozštěpy. První kapitola vymezuje teoretická východiska, v komunikační schopnost a narušená komunikační schopnost a dutiny nosní. Druhá kapitola podrobně popisuje problematiku orof rozštěpů. Popisuje jejich klasifikaci, etiologii, symptomatologii, prevenci, estetické psychosociální důsledky a péči o dítě s orofaciálním rozštěpem. Třetí kapitola se věnuje narušené komunikační schopnosti u dětí s orofaciálními rozštěpy. Podrobně definuje věnuje se logopedické intervenci. Popisuje komplexní péči jednotlivých odborníků o dítě orofaciálním rozštěpem. Čtvrtá kapitola je empirická a interdisciplinárního přístupu k dětem s orofaciálními rozštěpy. K výzkumnému šetření byla použita analýza odborné literatury, analýza anamnestických údajů, analýza dostupných dokumentů a na základě toho bylo vytvořeno šest případových studií. Hlav bylo analyzovat interdisciplinární přístup k dětem s orofaciálními rozštěpy. Dílčími cíli bylo analyzovat, zda získané informace od odborníků pro rodiče s čerstvě narozeným dítětem orofaciálním rozštěpem byly dostatečné, analyzovat psychosociální vliv narození dítěte orofaciálním rozštěpem na rodinu a nejbližší okolí, analyzovat úroveň komunikačních schopností dítěte s orofaciálním rozštěpem a analyzovat způsob, jakým...
Zajištění stomatologické a logopedické péče u pacientů s orofaciálními rozštěpy
Hanušová, Michaela ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce je speciálněpedagogická a je zaměřena na problematiku orofaciálních rozštěpů, jejich stomatologickou intervenci a logopedickou péči pacienta. V teoretické části je představena stručná historie a současný pohled na danou problematiku. Vymezeny jsou příčiny vzniku orofaciálních rozštěpů a klasifikace rozštěpových vad. Teoretická část bakalářské práce popisuje důvody rehabilitace narušené orofaciální oblasti a možné důsledky, které mohou vzniknout na základě vrozené rozštěpové vady. Zaměřeno je zvláště na velofaryngální insuficienci a palatolalii, která s rozštěpy úzce souvisí. Nakonec teoretické části je popisována rehabilitační péče o pacienty s orofaciálním rozštěpem a mezioborová spolupráce se zaměřuje na stomatologickou a logopedickou péči. Praktická část se zabývá třemi kazuistikami pacientů s podobným defektem a je obohacena o fotografie stavu dutiny ústní pacientů během jejich ortodontické a protetické léčby a po ukončení léčby. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak byla zajištěna mezioborová spolupráce v průběhu péče u skupiny tří dotazovaných pacientů. Hlavní výzkumnou otázkou je zjišťováno zajištění stomatologické a logopedické intervence jednotlivých pacientů. Výzkum zjišťuje, kdy byla u zkoumaných pacientů zahájena logopedická péče. Zajímá nás, zda pacientům komplexní...
Hodnocení morfologie patra u BCLP pacientů s palatoláliemi
Hamtilová, Martina ; Velemínská, Jana (vedoucí práce) ; Ivanov, Ilija Christo (oponent)
Diplomová práce byla založena na hodnocení dentálních odlitků pacientů s oboustranným rozštěpem rtu a patra (BCLP) v průměrném věku 10 let. Pacienti tvoří celkem dvě skupiny, a to pacienty bez vady řeči a s vadou řeči (palatolalie). Palatolalie bývají v literatuře spojovány především s velofaryngeální insuficiencí. Studie testuje pracovní hypotézu, že se na poruše řeči podílí také odlišný, nějakým způsobem specifický, tvar patra. Dentální odlitky byly naskenovány prostřednictvím laserového skeneru a analyzovány metodami 3-D geometrické morfometrie a mnohorozměrné statistiky: analýzou hlavních komponent (PCA), lineární regresí a analýzou konečných prvků (FESA). Pomocí lineární regrese bylo zjištěno, že tvar patra je u mladších jedinců ovlivněn věkem, a tak muselo být 5 pacientů pro další analýzy vyřazeno. Pacienti s palatolalií mají nižší variabilitu tvaru patra než pacienti bez palatolalie, jsou si tedy navzájem podobnější a patra mají specifický tvar. Jsou širší a nižší než u jedinců bez poruchy řeči a vykazují charakteristické prohloubení za přední částí patra. Předpokládáme, že právě tyto morfologické znaky, zejména nižší klenutí a výrazné prohloubení, mají s největší pravděpodobností vliv na rozvoj poruchy řeči. Naše výsledky potvrzující pracovní hypotézu bude zapotřebí dále ověřit na širším...
Komunikační kompetence žáků mladšího školního věku s vadami řeči.
BLAHOVCOVÁ, Eliška
Diplomová práce se zabývá komunikačními kompetencemi žáků mladšího školního věku s vadami řeči. Teoretická část charakterizuje vývoj žáka mladšího školního věku, ontogenezi řeči od zrodu dítěte do jeho nástupu do 1. třídy. Dále je zde rozebrána i komunikace a s ní spojené komunikační kompetence. Další část se zaměřuje na vady řeči, jejich rozdělení. Důležité je zmínit i logopedickou prevenci a následný rozvoj komunikačních schopností. Praktická část diplomové práce je zaměřena na výzkum zjištění vlivu vady řeči na úroveň komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku. Tato část se opírá o informace získané prostřednictvím rozhovorů s pedagogy a rodiči vybraných pěti žáků ZŠ logopedické a o analýzu deníků vychovatelek a učitelek. Výsledná data jsou zaznamenána do kazuistik, tabulek a grafů.
Úroveň řečového projevu žáků mladšího školního věku
MAŠÍNOVÁ, Marie
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku úrovně řečového projevu žáků mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou částí. V části teoretické se zabýváme shromážděním poznatků z odborné literatury, jež se tímto tématem zabývá, vysvětlujeme základní pojmy, hlouběji se věnujeme nejčastějším vadám výslovnosti, jejich prevenci, systému poskytování logopedické péče v ČR, správné a chybné výslovnosti jednotlivých hlásek. Ve výzkumné části mapujeme pomocí rozhovoru a pozorování vady výslovnosti u dětí v první a druhé třídě ZŠ na Českobudějovicku. Dále konfrontujeme naši hypotézu o stavu úrovně řečového projevu u těchto dětí s vedoucími pracovnicemi na logopedické škole a v SPC v Týně nad Vltavou. Součástí práce je i přílohová část, ve které nabízíme hravé formy, kterých by mohli využít nejen pedagogové, ale také rodiče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.