Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010
Kálalová, Kateřina ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.
Odhad volebních výsledků respondenty a jeho využití
Červinková, Monika ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce "Odhad volebních výsledků respondenty a jeho využití" pojednává o způsobech predikce volebních výsledků založených na volebních očekáváních jednotlivců a ukazuje, jak lidé svá očekávání utváří a jak jsou přesná. Nejprve přináší krátký přehled možných způsobů predikce volebních výsledků a jejich limitů - věnuje se také předvolebním průzkumům a jejich ambici předpovídat volební výsledky. Dále už se zaměřuje pouze na předpovídání volebních výsledků na základě volebních očekávání jednotlivců: predikční trhy a agregované odhady respondentů. Představuje koncept Moudrosti davů, ze kterého oba přístupy vychází a konkrétní příklady využití odhadů účastníků predikčních trhů a respondentů výzkumů ve volební oblasti. Výsledky zahraničních studií potvrzují, že predikční trhy předpovídají výsledky voleb velmi dobře a že jsou přesnějšími predikčními nástroji než předvolební průzkumy. Kladně dosavadní studie hodnotí i odhadování volebních výsledků respondenty. Respondenti výsledky voleb předpovědět většinou dokáží, a to i několik týdnů před volbami. Poslední část práce vychází z vlastního kvantitativního online výzkumu uskutečněného týden před volbami do Poslanecké sněmovny PČR 2013 a představuje jeho výsledky. Respondenti předpověděli výsledek voleb do PS PČR lépe než většina posledních...
Odhad volebních výsledků respondenty a jeho využití
Červinková, Monika ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce "Odhad volebních výsledků respondenty a jeho využití" pojednává o způsobech predikce volebních výsledků založených na volebních očekáváních jednotlivců a ukazuje, jak lidé svá očekávání utváří a jak jsou přesná. Nejprve přináší krátký přehled možných způsobů predikce volebních výsledků a jejich limitů - věnuje se také předvolebním průzkumům a jejich ambici předpovídat volební výsledky. Dále už se zaměřuje pouze na předpovídání volebních výsledků na základě volebních očekávání jednotlivců: predikční trhy a agregované odhady respondentů. Představuje koncept Moudrosti davů, ze kterého oba přístupy vychází a konkrétní příklady využití odhadů účastníků predikčních trhů a respondentů výzkumů ve volební oblasti. Výsledky zahraničních studií potvrzují, že predikční trhy předpovídají výsledky voleb velmi dobře a že jsou přesnějšími predikčními nástroji než předvolební průzkumy. Kladně dosavadní studie hodnotí i odhadování volebních výsledků respondenty. Respondenti výsledky voleb předpovědět většinou dokáží, a to i několik týdnů před volbami. Poslední část práce vychází z vlastního kvantitativního online výzkumu uskutečněného týden před volbami do Poslanecké sněmovny PČR 2013 a představuje jeho výsledky. Respondenti předpověděli výsledek voleb do PS PČR lépe než většina posledních...
Předvolební průzkumy prezidentských voleb: poprvé v České republice
Jechová, Klára ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumnou inností vybraných agentur u historicky první p ímé volby prezidenta v eské republice na pozadí p edvolebních pr zkum realizovaných u tématu prezidentských voleb ve Spojených státech amerických. Práce si tak pokládá otázku, jak je a bude fenomén p ímé prezidentské volby p ijat nejen eskými ob any, ale i zdej ími výzkumnými spole nostmi a zdali se do budoucna postupy t chto spole ností i prezidentská volba p iblí í tradici udr ované v USA. Cílem diplomové práce je tak zhodnocení eských p edvolebních prezidentských pr zkum a jejich základních metodik prost ednictvím komparace s modelovým p íkladem v USA. Dopl ujícím cílem práce je následn zhodnocení, jaké p etrvávají v eském prost edí tradice i nedostatek prost edk , které potenciáln brání dal ímu rozvoji dané výzkumné oblasti v prost edí eského státu. V neposlední ad je v práci zhodnoceno, jaký vliv mohou mít p edvolební pr zkumy na ve ejné mín ní. Práce je rozd lena na p t kapitol. První kapitola práce je v nována volebnímu systému a p edvolebním prezidentským pr zkum m v R. Druhá kapitola se zabývá volebním systémem a p edvolebními prezidentskými pr zkumy v prost edí USA. T etí kapitola se v nuje komparaci výzkumných postup vybraných dvou stát . tvrtá kapitola posléze p edstavuje shrnutí metod a technik v USA a R a...
Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010
Kálalová, Kateřina ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.