Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Management informační bezpečnosti pro řízení přístupů ve firmě
Benedikti, Tomáš ; Chovanec, Peter (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá metodikami systémového přístupu k řízení přístupů ve firmě a aplikací těchto metodik na informační bezpečnost podniků. Hlavním zaměřením je metodická příručka pro řízení přístupů v souladu se zaváděním ISMS ve vybrané společnosti.
Systém řízení hotelového pokoje
Žák, Jan ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací řídicího systému pro přístup, vytápění a osvětlení objektu hotelového typu. Práce obsahuje analýzu potřeb zákazníka, z níž vychází návrh a konečné řešení. To je modulární a umožňuje i vzdálené řízení.
Profesní rozvoj učitelů na vybrané střední škole
Zahálková, Laura ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesním rozvojem učitelů na vybrané střední škole v Ústeckém kraji. Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je průběh profesního rozvoje učitelů na vybrané střední škole a přístup k němu, identifikovat případné bariéry jejich profesního rozvoje a na základě zjištění případně navrhnout opatření ke zlepšení. Přístupem se rozumí jejich vztah k profesnímu rozvoji. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s problematikou. V empirické části autorka využívá kvalitativní přístup s designem případové studie a analyzuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný vzorek činí 8 učitelů vybrané střední škole a ředitelku školy. Závěrem autorka shrnuje získané poznatky, komparuje svá zjištění s jinými výzkumy a uvádí přínosy i limity práce. V návaznosti na výzkumná zjištění předkládá doporučení pro praxi, která reagují na mnohé bariéry, které respondenti vytyčili. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že se učitelé v různé míře profesně rozvíjí a rozvoj považují za přirozenou součást své práce. Jako bariéru identifikují například nedostatek času nebo nedostatečnou motivaci ze strany vedení. Vedení pak jako bariéru vnímá finanční zátěž a nevhodnou časovou organizaci vzdělávacích akcích. Znepokojivé výsledky souvisí se skutečností, že...
Přístup médií k informování o terorismu a jeho proměna v letech 2010-2020
Panovská, Alena ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Teroristické útoky jsou velmi specifickou událostí nejen pro veřejnost a bezpečnostní složky, ale také pro média. Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a vysvětlit způsob chování médií a pachatelů teroristických činů, zvlášť i ve vzájemném vztahu, a jejich adaptaci na změny v oblasti technologie, regulace, etiky a žurnalistické profese mezi lety 2010 a 2020. Pro zjednodušení a lepší přehlednost komplikovaného tématu, jehož segmenty jsou velmi úzce provázany, vymezuje několik zásadních oblastí, v nichž došlo k proměně. Stěžejním tématem je proměna přístupu médií k problematice informování o teroristických útocích a souvislost mezi mírou informování o těchto činech a jejich dalším uskutečňováním, ale neopomíjí ani postoj veřejnosti či veřejných institucí. Práce navazuje na publikace zabývající se vztahem obou subjektů, snaží se však problematiku zkoumat s větším důrazem na praxi a v širším kontextu. Pro Českou republiku je terorismus tématem spíše vzdáleným (ačkoliv i zde veřejností prostupují obavy z této hrozby), pročež bylo doposud zpracováno především v zahraničí. Tato práce kombinuje poznatky z českých i zahraničních zdrojů, a to jak odborné literatury, tak i internetových zdrojů, dokumentů nebo závěrečných prací. Obohacením jsou informace získané z rozhovorů s osobnostmi, které mají s...
Porodní asistentka a její zkušenost s těhotenstvím a porodem
JAREŠOVÁ, Natálie
Bakalářská práce nesoucí název Porodní asistentka a její zkušenost s těhotenstvím a porodem je zaměřena na osobní zkušenosti a prožitky porodní asistentky s těhotenstvím a porodem. V teoretické části bakalářské práce je definována profese porodní asistentky, její kompetence a úloha v prenatální poradně i během samotného porodu. Následně je v teoretické části obsažena charakteristika těhotenství a fyzické i psychické změny, které s těhotenstvím úzce souvisejí. V neposlední řadě je v teoretické části popsán porod a všechny doby porodní. Pro bakalářskou práci byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda profese porodní asistentky ovlivnila prožívání vlastního těhotenství a porodu a druhým cílem bylo zjistit, zda vlastní zkušenost s prožíváním těhotenství a porodu ovlivnila porodní asistentku v přístupu k těhotným ženám a k ženám po porodu. Na podkladě stanovených cílů byly utvořeny i výzkumné otázky. První výzkumná otázka byla zaměřena na to, jakým způsobem ovlivnila profese porodní asistentky prožívání jejího těhotenství a porodu. Druhá otázka zjišťovala, jak ovlivnilo porodní asistentku její těhotenství a porod v přístupu při poskytování péče ženám v rámci kompetencí. K získání výsledků kvalitativního výzkumného šetření byly utvořeny dva výzkumné soubory. První výzkumný soubor tvořily porodní asistentky, které vykonávaly profesi porodní asistentky v primární péči a alespoň jedenkrát byly těhotné a rodily. Pro druhý výzkumný soubor, který tvořily porodní asistentky, bylo stanovené kritérium výkonu profese porodní asistentky na porodním sále a také alespoň jedno prožité těhotenství a porod. Samotné šetření probíhalo formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů, které probíhaly při osobním setkání v období březen až květen 2021. Před zahájením všechny informantky uvedly souhlas s provedením rozhovorů, s jejich nahráváním na mobilní telefon, a i s jejich následným zpracováním. Nejprve byly rozhovory přepsány a pomocí barvení textu získaná data. Data byla následně analyzována a na základě výsledků byly utvořeny hlavní kategorie a podkategorie. Po vyhodnocení dat s porodními asistentkami pracujícími v primární péči byly stanoveny 3 hlavní kategorie (Vnímání vlastního těhotenství, Prenatální poradna, Návrat do zaměstnání) a 6 podkategorií (Vlastní prožívání těhotenství, Vliv vlastního těhotenství na výkon profese PA, Předporodní příprava, Průběh péče v prenatální poradně, Přístup zdravotnického personálu, Změny v péči o těhotné ženy). Po vyhodnocení dat s porodními asistentkami, které pracovaly na porodním sále, byly stanoveny 3 hlavní kategorie (Vnímání vlastního porodu, Poskytování zdravotní péče, Návrat do zaměstnání) a 5 podkategorií (Průběh vlastního porodu, Prožívání vlastního porodu, Místo porodu, Přístup zdravotnického personálu, Změny v péči o rodící ženy). První výzkumná otázka byla věnována tomu, jakým způsobem ovlivnila profese porodní asistentky při jejich těhotenství a porodu. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že porodní asistentky při vlastním těhotenství a porodu jejich profese ovlivnila hlavně ve vnímání péče o ně samotné v prenatální poradně i na porodním sále a ve vnímání přístupu a chování zdravotnického personálu k nim samotným. Druhá výzkumná otázka se zabývala vlivem těhotenství a porodu v přístupu k těhotným a rodícím ženám po návratu do zaměstnání v rámci jejich kompetencí. Bylo zjištěno, že po návratu do zaměstnání byly porodní asistentky ovlivněny svým těhotenstvím a vnímaly tak určité změny v přístupu k těhotným ženám. I prožitek z porodu porodních asistentek měl vliv na výkon jejich profese po návratu do zaměstnání.
Důstojnost mentálně postižených lidí z pohledu pracovníků centra
VÁVROVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá reflexí zhodnocení lidské důstojnosti při práci s mentálně postiženými v zařízení centra STROOM DUB, o. p. s., ze strany sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. První část bakalářské práce se zabývá obecným vysvětlením pojmu lidská důstojnost, následně důstojnost lidí s mentálním postižením a význam lidské důstojnosti v křesťanství. Dále bakalářská práce poskytne stručný přehled historie a přiblíží sociální práci s mentálně postiženými lidmi. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na centrum STROOM DUB, o. p. s., na jeho vznik a popis, dále na cíle, zájmy a práci centra. Ve stručnosti představí klienty, kteří pobývají v centru celoročně nebo ambulantně, a jejich práci v jednotlivých terapeutických dílnách. Poslední část bakalářské práce se zabývá samotným výzkumem v zařízení, jehož cílem je zjistit, jak přistupují zaměstnanci centra - sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách - ke klientům s mentálním postižením, zda respektují/nerespektují důstojnost lidí s mentálním postižením a jak vnímají tuto interakci.
Pozitivní vliv sexu na naše zdraví
VYDROVÁ, Anna
Cílem této práce je osvětlit důležité pojmy, které jsou v dnešní společnosti často opomíjeny nebo podceňovány, zmapovat oblast sexuálního chování, zjistit, co všechno v našem těle pozitivně sex ovlivňuje, jaké má naše okolí návyky, jaký názor má na sex historie. Široké téma sexuality je sice lehce kontroverzní, ale o to zajímavější je, že na to, že je naší nedílnou součástí, se mu věnuje poměrně málo pozornosti na odborné úrovni. Literatura, která se zabývá dějinami sexuální aktivity je plná "kostlivců ve skříni" a odkrývá nespočet překvapení, komplexů, křivd a nezahojených ran. Práce má dále za cíl vyslechnout tyto informace a porovnat je s realitou a aktuálními zdroji. Další součástí je naopak neustále a aktuálně velmi probírané téma vztahů mezi muži a ženami. Odhalíme i rozdíly na první pohled nepoznatelné. Popisem těla, projevům chování a sociálního statusu zjistíme, že prošly skutečně dlouhým vývojem. Záměrem ovšem není povyšování jednoho pohlaví nad druhé, ani nastavení pomyslných hranic mezi nimi. Ba naopak práce míří k jakémusi uzavření mírové dohody a na principu vzájemného respektu vyjádřit rovnoměrnou důležitost mužů i žen. Na závěr jsem v praktické části sestavené ve formě dotazníku specifikovala jednání, přemýšlení a povědomí mladých lidí o lidské sexualitě a jejím vztahu ke zdraví. Přínosem jsou aktuální informace ze života studentů a jejich vrstevníků. Jelikož si troufám tvrdit, že sexuální výchova je momentálně bohužel velmi zanedbávána a podceňována, byla by jakákoli nová přínosná informace pro čtenáře mou úlevou a nesmírným osobním úspěchem.
Vývoj přístupu k sociální exkluzi z pohledu publikací určených pro sociální práci
SEVELKOVÁ, Eva
Cíle této bakalářské práce byly stanoveny dva. Prvním z nich je zmapování prezentace sociálně znevýhodněných osob z pohledu publikací určených pro sociální práci. Druhým cílem je zmapování doporučených přístupů sociální práce se sociálně znevýhodněnými osobami z pohledu publikací určených pro sociální práci. Za účelem dosažení stanovených cílů byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie a metoda analýzy dokumentů. Pro zpracování dat byl využitý kategoriální systém. Výzkumem bylo zjištěno, že sociálně znevýhodněné osoby jsou v analyzovaných publikacích prezentovány velmi rozmanitě, což odráží realitu širokého spektra klientů, pro které jsou služby sociální práce určeny. V knihách byly mnohdy uváděny atributy, které mohou být lidem, kteří jsou zasaženi či ohroženi sociálním vyloučením vlastní. Často byly naopak opomíjeny znaky související s procesem sociálního vyloučení na straně společnosti. Z této převahy atributů na straně jednotlivce může přitom čtenář nabýt mylného dojmu, že sociální vyloučení je záležitostí povětšinu individuální nedostatečnosti či určitého osobního hendikepu, a že role společnosti na procesu sociálního vyloučení (či vylučování) není stěžejní. Vymezení doporučených přístupů sociální práce se sociálně znevýhodněnými osobami je napříč publikacemi pojímáno rozličně. Podstatné ovšem je, že ve většině analyzovaných knih byly tyto přístupy uvedeny, a v některých případech i blíže specifikovány, z čehož vyplývá, že obeznámení s přístupy sociální práce se sociálně znevýhodněnými osobami je pro adekvátní a profesionální vykonávání této profese nezbytné.
Návykové látky u dívek umístěných ve výchovném ústavu
HLADÍKOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce se zabývá návykovými látkami u dívek umístěných ve výchovném ústavu. Cílem této práce bylo identifikovat specifika abúzu a přístupu k návykovým látkám u dívek umístěných ve výchovném ústavu. V teoretické části jsem se snažila prostřednictvím odborné literatury vymezit základní pojmy, které se této problematiky týkají. Definovala jsem pojem návykové látky, jejich rozdělení a účinky, abúzus, dále návykové látky u mladistvých a v institucionální péči. A v neposlední řadě jsem se zaměřila obecně na zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a poté pouze na výchovný ústav. Praktickou část této práce jsem zpracovala kvalitativním výzkumem, pomocí metody dotazování. Jako techniku jsem zvolila polostrukturované rozhovory, které jsem realizovala s dívkami vybraného výchovného ústavu. Rozhovory jsem poté vyhodnotila metodou otevřeného kódování. Výzkumem jsem zjistila, že specifik abúzu ve vybraném výchovném ústavu je několik, i když v žádné odborné literatuře nejsou přesně vymezena. Co se týče specifik přístupu k návykovým látkám, tak výzkumem bylo zjištěno, že u legálních a nelegálních návykových látek jsou rozdíly. Zatímco přístup k legálním návykovým látkám je velmi snadný, tak přístup k nelegálním návykovým látkám vnímá každá dívka rozdílně. Vypracovaná bakalářská práce může být přínosná jak pro vybraný výchovný ústav, tak i pro ostatní zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Dále by tato práce mohla posloužit jako pilotní studie pro další zkoumání této problematiky či pro další výzkumné šetření. V neposlední řadě by tato bakalářská práce mohla být přínosná pro autory odborných publikací, kteří by se této problematice mohli začít více věnovat a vydávat více odborných článků.
Využití sugestopedie při výuce anglického jazyka na prvním stupni ZŠ
VIKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce je zaměřena na možnost výuky anglického jazyka s využitím alternativní metody sugestopedie na prvním stupni základních škol. Hlavním cílem práce je pokus o aplikace této metody do prostředí základní školy a posouzení, zda je vyhovující a efektivní i pro děti mladšího školního věku. Teoretická část práce klasifikuje jednotlivé vyučovací metody a přístupy ve výuce cizích jazyků, uvádí jejich vznik, vývoj a podstatu. Její stěžejní část rozpracovává alternativní metodu sugestopedie. Praktická část se zabývá možností využití sugestopedie ve výuce anglického jazyka na vybrané základní škole. Na základě této zkušenosti lze ověřit, zda je tato metoda efektivní i pro žáky základních škol a zda mohou být její prvky využívány na základní škole i do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.