Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přírodniny v environmentální výchově v mateřské škole
KUDRNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce poukazuje na důležitost environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. Práce seznamuje s metodami a s prostředky environmentální výchovy a mapuje důležitost užívání přírodnin. Pomocí pozorování a drobných experimentů s přírodninami, dokazuje jejich pozitivní vliv na poznání dětí. V nabídnuté metodice zobrazuje porovnání environmentální a multimediální výchovy a jejich dopad na vnímání dítěte. Z rozhovorů s pedagogy vyplývá dílčí cíl práce, a to návrh vzdělávacího programu, který zahrnuje častější užívání přírodnin ve vzdělávání předškolních dětí.
Přírodniny v učení o přírodě na 1. stupni základní školy
KUBOVÁ, Natálie
Diplomová práce se zabývá využitím přírodnin ve výuce na prvním stupni základní školy. Kromě teoretických východisek obsahuje soubor úloh k využití ve školní praxi. Jedná se o aktivity s využitím přírodnin, zaměřené zejména na přírodní společenstvo lesa jako jeden z našich nejrozšířenějších ekosystémů. Následuje praktické vyzkoušení vybraných aktivit ve škole, sloužící jako ověření jejich funkčnosti a proveditelnosti.
Využití přírodnin na 1. stupni ZŠ
KLIMEŠOVÁ, Hana
Tato diplomová práce "Využití přírodnin ve výuce na 1. stupni ZŠ" se zabývá využitím přírodního materiálu v hodinách prvouky a přírodovědy, dále využitím přírodnin v mezipředmětových vztazích a zapojením práce s přírodninami v různých předmětech, nejen v přírodovědě a prvouce. Práce je vedena nejen jako pracovní listy pro žáky, ale i zajímavé didaktické listy pro učitele pro zpestření výuky a podpory aktivity u žáků v průběhu osvojování. Přírodní materiál je díky snadné dostupnosti oblíbeným materiálem pro zkoumání a využití ve výuce. Žáci s materiálem rádi experimentují, zjišťují a poznávají. Nenásilně se vzdělávají a vytváří si kladný vztah k přírodě. Experimentování a zkoumání může probíhat formou projektového vyučování, které rozvíjí i vztahy mezi žáky a podporuje samostatné myšlení. Činnosti a aktivity obsažené v práci mohou pedagogové využít právě v projektovém nebo skupinovém vyučování, mohou být podkladem pro projekty zaměřené na využití přírodních materiálů v hodinách přírodovědy a prvouky. Aktivity jsou rozvrženy tak, aby byly využity mezipředmětové vztahy, a vycházejí z očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Diplomová práce je tvořena ze dvou částí. První část se zabývá teoretickými poznatky, druhá část je věnována praktické části.
Didaktické působení vybraných pomůcek v environmentální výchově v MŠ
SUCHÁNKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá různě vybranými didaktickými pomůckami využitými v environmentální výchově, která je nedílnou součástí výchovněvzdělávacího procesu v mateřské škole. Teoretická část definuje environmentální výchovu, ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu, metody cíle i rizika. Dále se zabývá výchovou a vzděláváním cílové skupiny, tzn. předškolní období. Praktická část obsahuje zásobník s činnostmi, které využívají reálné přírodní materiály jako didaktické pomůcky. Činnosti ze zásobníku byly aplikovány na heterogenní skupině dětí ve věku 5-6 let. Vzdělávací nabídka byla pro komplexní rozvoj dětí obohacena o aktivity jiného než environmentálního charakteru, které jsou jen okrajově zmíněny. Některé činnosti jsou doplněny pracovními listy, popř. záznamovými archy.
Projekt: Využití přírodních materiálů ve výuce na primární škole
ŠEVČÍKOVÁ, Markéta
Teoretická část diplomové práce přibližuje témata související s projektovým vyučováním, tvořivostí, rámcově vzdělávacím programem v oblasti člověk a svět práce a vlastnostmi přírodnin. Praktická část obsahuje 11 projektů s využitím přírodnin. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vytvořených projektů a vyhodnocení realizovaných projektů.
Přírodniny v učení o přírodě
PETR, Jan
Stav využívání přírodnin v konkrétních hodinách, situacích nebo tématech na 1. stupni ZŠ nebyl dosud detailněji popsán. Tato rigorózní práce se opírá o již publikovaný článek, jehož cílem bylo pomocí analýzy videozáznamu třiceti vyučovacích hodin prvouky a přírodovědy provést sondu zjišťující aktuální stav využívání přírodnin nebo jejich zprostředkované prezentace ve vybraných tematických celcích. Práce má charakter případové studie, která sice nepostihuje statisticky významnější vzorek vyučovacích hodin nebo konkrétních učitelů, avšak umožňuje hlouběji poznat problematiku využívání přírodnin ve vybraných tématech, kde by se využití reálných přírodnin dalo očekávat nebo předpokládat.
Přírodniny ve výuce 5. ročníku ZŠ
Pazderková, Gabriela ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
V diplomové práci se zabývám výzkumem praktických znalostí žáků pátých tříd základních škol. Je zaměřená na poznávání našich běžných druhů obratlovců (ryb, obojživelníků, plazů, ptáků a savců). Diplomová práce je zaměřená na výuku v přírodě. Výsledky jsou zpracovány formou tabulek a grafů. Klíčová slova: naučná stezka, přírodniny, minerály, byliny, stromy, keře, obratlovci, bezobratlí
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...
Přírodniny, jejich znalosti a využití v přírodovědné výchově v mateřské škole.
KUSOVÁ, Zuzana
Zuzana Kusová: Přírodniny, jejich znalosti a využití v přírodovědné výchově v mateřské škole (2010) V této bakalářské práci byly ověřeny znalosti přírodnin u žáků z vybraných mateřských škol. Dále bylo zmapováno využítí přírodnin v mateřských školách. A dalším cílem bylo seznámit se s některými metodami zjišťování znalostí žáků, nalézt vhodnou metodiku zjišťování znalostí a ověření možnosti jejího použití v mateřských školách. Pro zjišťování znalostí přírodnin u žáků byla ředitelkami mateřských škol zvolena metoda formou vycházky a rozhovoru o přírodninách a pozorování přírodnin v přirozeném prostředí.
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ ve vztahu k obsahu vybraných učebnic
NOVÁKOVÁ, Soňa
Diplomová práce zkoumá znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ. Znalosti žáků byly ověřovány pomocí didaktického testu. Součástí práce je analýza učebnic nakladatelství Scientia se zaměřením na množství a spektrum organismů. Tato diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.