Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvoje kognitivních funkcí u seniorů
Dvořáková, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivních funkcí u seniorů. Je zaměřena na nejčastěji narušené kognitivní funkce ve vyšším věku. Hlavními cíli práce bylo zjistit, jak jsou kognitivní funkce stimulovány u osob v seniorském věku v rámci pobytových služeb neboli v domovech pro seniory, dále v terénních pečovatelských službách a také u seniorů žijících samostatně, kteří jsou závislí na podpoře rodinných příslušníků. Dalším cílem bylo vytvoření konkrétního intervenčního programu, jenž bude mít příznivý vliv na rozvoj kognitivních funkcí u seniorů. Výsledky, získané z analýzy jednotlivých rozhovorů, jsou sepsány do tří případových studií, které jsou rozděleny dle výše zmíněných služeb. Výsledky tohoto kvalitativního výzkumu poukazují na to, že v každé ze sledovaných forem péče se pokouší věnovat seniorovi a jeho kognitivním funkcím. V některých případech bylo zjištěno cílené zaměření pouze na paměť, jinde se zase zaměřují na všestranný rozvoj kognitivních funkcí. Vždy však pracují s individuálními potřebami a zdravotním stavem seniora. Rozhovory bylo odhaleno, že oslovení pracovníci podporují rozvoj kognitivních funkcí přímo určenými aktivitami v průběhu celého dne. Naopak rodinní příslušníci u svých blízkých, v seniorském věku, rozvíjí formou rozhovorů především dlouhodobou paměť. Druhým...
Přístupy nízkoprahových a terénních sociálních služeb ke xenofobii a rasismu u dospívajících
Pazlar, Martin ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
a klíčová slova Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou Přístupů nízkoprahových a terénních sociálních služeb ke xenofobii a rasismu u dospívajících. Pojednává o pojmech xenofobie, rasismus, situaci v české společnosti ve vztahu k oběma pojmům, pohledu práva na danou problematiku. Popisuje období dospívání, podobu a důvody projevů xenofobie a rasismu. Charakterizuje dospívajícího jako uživatele sociálních služeb. Diplomová práce popisuje inspirativní přístupy multikulturní výchovy směřující k rozvoji tolerance, možnosti vzdělávání a přístupy ke xenofobii a rasismu různých organizací. Dále uvádí řadu příkladů zahraničních zkušeností z několika zemí Evropy. Představuje sociální služby Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež a Terénní programy. Především se však zabývá přístupy obou služeb k práci s dospívajícími uživateli, kteří se projevují xenofobně a rasisticky. Empirická část práce zkoumá přístupy pracovníků různých nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a terénních programů k projevům xenofobie a rasismu u dospívajících uživatelů. Klíčová slova: xenofobie, rasismus, dospívající, multikulturní výchova, vzdělávání, zahraniční zkušenosti, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, terénní programy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.