Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dynamická analýza koleje
Kulich, Pavel ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analytickým popisem dynamické soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje, které jsou následně rozšířeny za účelem přesnějšího popisu dynamických jevů při průjezdu vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejvěrněji popisuje dynamické jevy v koleji. Sestavené modely jsou kvalitativně porovnány s daty naměřenými v terénu.
Dynamická analýza koleje
Mojžíšek, Dominik ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje. Následně jsou vytvořeny modely metodou konečných prvků simulující průjezd nápravy vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejpřesněji popisuje dynamické jevy v koleji. Výsledky modelu jsou porovnány s naměřenými daty v terénu. Dalším cílem práce je zjištění závislosti průřezových charakteristik na srovnaném ojetí kolejnice a následně na průhybu koleje.
Posouzení vlivu nového hlubinného základu na konstrukci primárního kolektorového tunelu
Lipka, Miroslav ; Horák, Vlastimil (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Úkolem diplomového projektu je posoudit vliv pilotového základu na ostění primárního kolektoru. Pomocí matematického modelování je proveden výpočet interakce mezi pilotou a ostěním kolektoru. Hlavní úkol je posoudit závislost délky piloty na deformacích a vnitřních silách, které budou působit na betonovém ostění kolektoru.
Zesilování ocelových nosníků výztuží na bázi FRP
Bláha, Tomáš ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Studie vlivu zesílení ocelových nosníků pomocí výztuže na bázi FRP na momentovou únosnost a ohybovou tuhost. Zhodnocení teoretických výpočetních postupů na základě provedeného experimentálního ověření. Popis postupu výroby uhlíkových vláken a kompozitních materiálů na bázi uhlíkových vláken.
Rozbor možností určení kritické síly vzpěru u šroubovitého prutu
Pokorný, Jan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá vlivem šroubovitosti prutu na zvýšení kritické síly ztráty vzpěrné stability, zaměřuje se na prut obdélníkového příčného průřezu. Tento problém je v práci rozdělen na dvě základní oblasti. První z nich představuje prut s velkým stoupáním závitu, druhou prut se stoupáním menším. Řešení je provedeno numericky s využitím prostředí MATLAB. Za pomocí konečno-prvkového programu je provedeno ověření použitých metod. Výsledkem této práce je grafické vyjádření závislosti zvýšení kritické síly vůči prizmatickému prutu stejných rozměrů na poměru délek stran obdélníkového příčného průřezu. Výsledky jsou zobrazeny pro oba typy uvažovaných prutů.
Dynamická analýza koleje
Mojžíšek, Dominik ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje. Následně jsou vytvořeny modely metodou konečných prvků simulující průjezd nápravy vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejpřesněji popisuje dynamické jevy v koleji. Výsledky modelu jsou porovnány s naměřenými daty v terénu. Dalším cílem práce je zjištění závislosti průřezových charakteristik na srovnaném ojetí kolejnice a následně na průhybu koleje.
Dynamická analýza koleje
Kulich, Pavel ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analytickým popisem dynamické soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje, které jsou následně rozšířeny za účelem přesnějšího popisu dynamických jevů při průjezdu vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejvěrněji popisuje dynamické jevy v koleji. Sestavené modely jsou kvalitativně porovnány s daty naměřenými v terénu.
Rozbor možností určení kritické síly vzpěru u šroubovitého prutu
Pokorný, Jan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá vlivem šroubovitosti prutu na zvýšení kritické síly ztráty vzpěrné stability, zaměřuje se na prut obdélníkového příčného průřezu. Tento problém je v práci rozdělen na dvě základní oblasti. První z nich představuje prut s velkým stoupáním závitu, druhou prut se stoupáním menším. Řešení je provedeno numericky s využitím prostředí MATLAB. Za pomocí konečno-prvkového programu je provedeno ověření použitých metod. Výsledkem této práce je grafické vyjádření závislosti zvýšení kritické síly vůči prizmatickému prutu stejných rozměrů na poměru délek stran obdélníkového příčného průřezu. Výsledky jsou zobrazeny pro oba typy uvažovaných prutů.
Zesilování ocelových nosníků výztuží na bázi FRP
Bláha, Tomáš ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Studie vlivu zesílení ocelových nosníků pomocí výztuže na bázi FRP na momentovou únosnost a ohybovou tuhost. Zhodnocení teoretických výpočetních postupů na základě provedeného experimentálního ověření. Popis postupu výroby uhlíkových vláken a kompozitních materiálů na bázi uhlíkových vláken.
Posouzení vlivu nového hlubinného základu na konstrukci primárního kolektorového tunelu
Lipka, Miroslav ; Horák, Vlastimil (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Úkolem diplomového projektu je posoudit vliv pilotového základu na ostění primárního kolektoru. Pomocí matematického modelování je proveden výpočet interakce mezi pilotou a ostěním kolektoru. Hlavní úkol je posoudit závislost délky piloty na deformacích a vnitřních silách, které budou působit na betonovém ostění kolektoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.