host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
> Dynamická analýza koleje
Informace
Soubory
Název:
Dynamická analýza koleje
Překlad názvu:
Dynamic analysis of track
Autoři:
Mojžíšek, Dominik
;
Salajka, Vlastislav
(oponent) ;
Plášek, Otto
(vedoucí práce)
Typ dokumentu:
Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Diplomová práce se zabývá popisem soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje. Následně jsou vytvořeny modely metodou konečných prvků simulující průjezd nápravy vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejpřesněji popisuje dynamické jevy v koleji. Výsledky modelu jsou porovnány s naměřenými daty v terénu. Dalším cílem práce je zjištění závislosti průřezových charakteristik na srovnaném ojetí kolejnice a následně na průhybu koleje.
The diploma thesis deals with descriptions of vehicle - track dynamic interface. There are described basic analytical models of railway track. The numerical models are created by using finite element methods with moving load simulated axle of rail vehicle. The aim of thesis is to create the model which most accurately describes the dynamic phenomena in the track. The results from models are compared with data obtained by measuring in the track. Next aim of thesis is to determine dependency of rail cross-sectional characteristics on equivalent rail head wear and then on rail deflection.
Klíčová slova:
analytický model
;
ANSYS
;
Dvouvrstvý systém
;
Konstrukce koleje
;
metoda konečných prvků
;
model dle Frýby
;
moment setrvačnosti
;
numerický model
;
ohybová tuhost
;
ojetí kolejnice
;
Pasternakův model
;
průhyb koleje
;
průřezové charakteristiky
;
průřezový modul
;
rychlost vozidla
;
tlumení v koleji
;
tuhost koleje
;
Zimmermannův model
;
analytical model
;
ANSYS
;
bending stiffness
;
cross section module
;
cross-sectional characteristics
;
Double beam model
;
finite element method
;
lateral wear of the rail head
;
model by Frýba
;
moment of inertia
;
numerical model
;
Pasternak model
;
Permanent way
;
rail deflection
;
track damping ratio
;
track stiffness
;
vehicle velocity
;
Zimmermann model
Instituce:
Vysoké učení technické v Brně (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/11012/70672
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-603804
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Vysoké učení technické v Brně
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
Záznam vytvořen dne 2024-04-02, naposledy upraven 2024-04-03.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet