Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hmyz jako modelová skupina pro výzkum znalostí o bezobratlých a postojů k bezobratlým
Jelínek, Filip ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janšta, Petr (oponent)
Tato práce je literární rešerší, ve které si kladu za cíl zpracovat dostupnou literaturu o postojích ke hmyzu, znalostech o hmyzu a o způsobech jakými lze ovlivnit vnímání hmyzu člověkem. V kapitolách zaměřených na postoje ke hmyzu ukazuji, jak emoce odpor a strach vedou k negativním názorům na hmyz a naopak, jak nám vnímání jeho krásy a důležitosti podporuje pozitivní názory na hmyz. V současné době se hodně pozornosti věnuje také postojům veřejnosti ke konzumaci hmyzu, který může být vhodným doplňkem výživy člověka i hospodářských zvířat. V části zaměřené na znalosti ukazuji, jak děti i dospělí zaměňují pravdivé informace o hmyzu s mýty. Často nepřesně rozlišují, co je hmyz a co není, které druhy hmyzu jsou nebezpečné, a které ne. V závěrečných kapitolách představuji literaturu, která se zabývá, jakými způsoby lze ovlivnit postoje ke hmyzu a znalosti o hmyzu. Věnuji se v nich vlivu urbanizace, zážitkových vzdělávacích programů a obrazem hmyzu v kultuře člověka, především v jazyce, poezii, beletrii a výtvarném umění.
Aerodynamické prvky osobních automobilů
Petrskovský, Adam ; Vančura, Jan (oponent) ; Vondruš, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá aerodynamickými prvky osobních automobilů. Jsou zde prezentovány teorie o aerodynamických charakteristikách a silových působeních a také popsán vliv aerodynamiky na spotřebu paliva a vznik škodlivých emisí. V práci se nachází ucelený přehled a popis jednotlivých aerodynamických prvků používaných na osobních automobilech. Práce zahrnuje také CFD simulaci čtyř aerodynamických prvků na zjednodušeném modelu auta. Tyto prvky jsou následně mezi sebou porovnávány a je vyhodnoceno, který prvek nejvíce přispěl ke zlepšení aerodynamických charakteristik vozidla.
TPV upínače ruční palné zbraně
Zahradníček, Adam ; Jankových, Róbert (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o technické přípravě výroby upínače palné zbraně. Popisuje systematický rozbor řešené problematiky, základní charakteristiky návrhového upínače a měření odporu na tomto upínači.
Moderní koncepty chlazení elektrických strojů
Lukášek, Jan ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Toman, Marek (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na rešerši moderních konceptů chlazení elektrických strojů. První část práce se zabývá vznikem a výpočtem ztrát způsobujících zahřívání elektrických strojů. Druhá část popisuje mechanismy přenosu tepla a základní vztahy mechaniky tekutin. Ve třetí části jsou popsány základní principy chlazení elektrických strojů. Finální část práce popisuje moderní koncepty a inovace v systémech chlazení elektrických strojů popsaných ve třetí části a samostatné moderní inovace.
Měření hodnot R, L, C na komponentech zadaného el.obvodu
Pokorný, Marek ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je informovat čitatele o možnosti a vlastnostech měřícího přístroje 7600 Precision LCR Meter a dále pak o měření paramerů R,L,C na komponentech elektrického stoje ,zvláště pak na kluzných kontaktech,s kterými tato práce seznamuje a jak jsou jejich parametry důležité pro správnou funkčnost elektrického stroje v němž jsou instalovány.Osnova práce vychází hlavně z manuálu k přístroji 7600 Precision LCR Meter a dále pak z publikace Kluzný kontakt v elektrických strojích - Doc. Veselka, Doc. Chmelík.
Vliv zadní části karoserie na aerodynamickou interakci vozidel
Vondruš, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na CFD simulaci jízdy skupiny dvou za sebou jedoucích vozidel DrivAer v různých karosářských variantách. Pro karosářské varianty Estateback, Fastback a Notchback jsou vytvořeny CFD modely, které jsou následně řešeny pomocí turbulentního modelu k-epsilon. Cílem práce je analýza vlivu zadní části karoserie vozů na jejich aerodynamické charakteristiky s ohledem na jízdu ve skupině.
Elektronický RLC měřič
Dvořák, Radim ; Hanák, Pavel (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem metod měření pasivních součástek R, L, C užívaných v elektronických obvodech. Práce obsahuje postup výběr metod následný návrh elektronického autonomního RLC měřiče za použití čipů ATMEL, napájeného z akumulátoru, který je schopen měřit primární vlastnosti těchto prvků.
Tester kabelových svazků
Smola, Tomáš ; Bohrn, Marek (oponent) ; Pavlík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o problematice a konstrukci testeru kabelových svazků. Nejdříve se zaměřuje na průzkum trhu a srovnává nabízené testery s konkrétními požadavky pro malosériovou výrobu v zadávající firmě. Pokusím se najít vhodný produkt z celosvětové nabídky různých firem, který by eventuálně vyhovoval požadavkům firmy vyrábějící stavební techniku. Pro účely testování svazků rozvaděče je potřeba spolehlivě otestovat správnost a vodivost propojů mezi jednotlivými konektory, odpory zapojené v rozvaděči, funkčnost relé, správnost zapojení diod, transilů a funkčnost přepínačů a spínačů v panelu. Pokud nebude nalezen vhodný dostupný přístroj, bude navržen a zkonstruován formou prototypu. Návrh bude zaměřen na splnění požadavků na měření jednotlivých součástek ve svazku rozvaděče, maximální flexibilitu pro předpokládaný vývoj trendů ve výrobě příslušenství pro válce a svazků pro jejich zapojení a bude kladen důraz na jednoduchou obsluhu a intuitivnost ovládání.
Dynamický model stejnosměrného motoru s využitím metody konečných prvků
Gottwald, Michal ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dynamickým modelem konkrétního stejnosměrného motoru s parametry získanými z výpočtu a z programu využívající metody konečných prvků. Ukazuje, jak moc přesných výsledků lze v modelu dosáhnout, vychází-li se jen z hodnot, které lze na motoru změřit, naměřit nebo spočítat. Práce se skládá ze tří částí. Nejprve je popsána stavba a funkce stejnosměrného motoru a základní princip a využití MKP. Následuje výpočet parametrů analyticky a numericky. Do hledaných parametrů patří moment, odpor a indukčnost vinutí kotvy, odpor a indukčnost budícího vinutí. A poslední část je věnována samotné tvorbě dynamického modelu. V závěru práce jsou porovnány výsledky z dynamického modelu s naměřenými hodnotami.
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.