|
Vliv obalu a etikety na rozhodování spotřebitelů při nákupu produktů s obsahem hmyzího proteinu.
Joura, David
Joura, D. Vliv obalu a etikety na rozhodování spotřebitelů při nákupu produktů s obsahem hmyzího proteinu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá optimalizací návrhu obalu a etikety produktů určených pro psy s obsahem hmyzího proteinu. V práci je pozorováno spotřebitelské chování při nákupu těchto produktů se zaměřením na atraktivitu obalu a etikety. Hlavním cílem práce je tak identifikovat faktory obalu a etikety, které ovlivňují spotřebitelské nákupní rozhodování, při nákupu psích pamlsků s obsahem hmyzího proteinu. V úvodu diplomové práce je literární rešerše, která zkoumá základní principy designů obalů a etiket v marketingové komunikaci, vliv hmyzího proteinu na chování zákazníka a konkrétní výhody a nevýhody produktů s obsahem hmyzího proteinu. V druhé části práce se nachází praktická část zaměřená na pozorování spotřebitelů za pomocí předem stanovené metodiky.
|
| |
|
Role vzhledu obalu u biopotravin
Bocanová, Lucie
Bakalářská práce zkoumá roli vzhledu obalu u biopotravin, především se zaměřuje na identifikaci atraktivních prvků obalu bioproduktů. Teoretická část popisuje základní pojmy a poznatky z literatury týkající se dané problematiky. V části praktické byl formou dotazníkového šetření proveden marketingový výzkum, jehož úkolem bylo zjistit, jak velkou roli sehrává pro spotřebitele obal během jejich nákupního rozhodování. Dále se zabývá postojem českých spotřebitelů k bioproduktům, odhaluje povědomí spotřebitelů o těchto zdravých potravinách a také frekvenci a možnosti jejich nákupu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky provedeného výzkumu, který stanovuje klíčové faktory a konkrétní kritéria, jež by vedla k vyššímu zájmu spotřebitelů o tyto výrobky a kterými by se tak měli výrobci obalů biopotravin řídit. Tyto výsledky byly v diskuzi porovnány se sekundárními daty.
|
| |
|
Výklad pojmu packaging s využitím značky Apple jako příkladu
Ducháč, Aleš ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Výklad pojmu packaging s využitím značky Apple jako příkladu" je rozdělena do dvou částí, které jsou vzájemně úzce propojeny. První z nich, teoretická, pojednává o historii a vývoji obalů a balení výrobků od samého počátku až do současnosti. Obaly zprvu naplňovaly především svou původní, ochrannou funkci, jejímž cílem byla bezpečná přeprava zboží a uchování kvality potravin. V současnosti se však pole působnosti obalu, potažmo balení, rozšířilo a pro vystižení všech jeho aspektů se používá výrazu packaging. Při zachování vysokých nároků na ochrannou funkci musí balení již sloužit také jako nástroj pro propagaci a odlišení. Vzhledem k důležitosti tohoto fenoménu pro současný marketing je součástí prvního oddílu i jeho analýza a zařazení do marketingového mixu, který slouží jako souhrn základních marketingových zásad. Druhá část práce se zaměřuje na ilustraci komplexnosti a důležitosti packagingu v praxi jakožto plnohodnotného marketingového nástroje. Pro předvedení správného použití tohoto nástroje ve všech jeho významových rovinách jsem si vybral známou americkou společnost Apple Inc., jež vyvíjí a vyrábí softwarové aplikace a elektronické přístroje.
|
|
Právní regulace nakládání s obaly a odpady z obalů
Bílová, Petra ; Žákovská, Karolina (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
Tato práce si klade za cíl analyzovat právní úpravu v oblasti nakládání s obaly a odpady z obalů. Předmětem zkoumání je právní úprava evropská i z ní vycházející úprava česká, které jsou detailně rozebrány. Těžiště práce představuje kapitola zabývající se životním cyklem obalu. Práva a povinnosti povinných osob vztahujících se k jednotlivým fázím životního cyklu obalu jsou v zákoně č. 477/2001 Sb., o obalech a v souvisejících předpisech podrobně upraveny tak, aby byla naplněna jedna ze základních zásad obalové problematiky "Od kolébky do hrobu." Práce usiluje o systematické rozdělení těchto práv a povinností do jednotlivých fází. V poslední kapitole je zaměřena pozornost na nápojové obaly, konkrétně porovnání ekologických dopadů jednocestných a vratných nápojových obalů.
|
|
The effect of cosmetic products packaging on consumer choice
Štěchová, Pavlína
Diplomová práce zkoumá, jak mohou obaly kosmetických výrobků ovlivnit chování spotřebitele. Analyzuje chování žen ve věku 18 - 74 let, které používají kosmetické výrobky. Pro sběr dat byly využity kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučení pro obaly kosmetických výrobků.
|
|
Role obalu medu a výrobků z medu na nákupní rozhodovací proces
Chytil, Ondřej
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním s důrazem na vliv obalů a etiket u mladých spotřebitelů ve věku 20-35 let při výběru medu a výrobků z medu. V práci je využito technik marketingového výzkumu, zejména eyetrackingového pozorování a kvalitativních rozhovorů. Výstupem práce je model spotřebitelského chování a návrh doporučení pro tvorbu obalů a etiket v odvětví produkce medu.
|
|
Vliv obalů a etiket na nákupní chování spotřebitelů na trhu s jogurty
Doležalová, Markéta
DOLEŽALOVÁ, M. Vliv obalů a etiket na nákupní chování spotřebitelů na trhu s jogurty. 2017. 111 s. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce: Ing. Veronika Antošová, Ph.D. Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním mladých lidí (studentů ve věku 20 až 25 let) na trhu s jogurty. Důraz je kladen na vliv obalů a etiket při využití marketingového výzkumu, zejména eyetrackingového pozorování a hloubkových rozhovorů. Výstupem práce je návrh doporučení pro tvorbu obalů a etiket v tomto odvětví.
|
|
Obal ako spôsob marketingovej komunikácie
Bielokostolská, Barbara
Bielokostolská, B. Obal jako způsob marketingové komunikace. Bakalářská práce Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Bakalářská práce je zaměřená hlavně na charakteristiku obalu jako nástroje marketingové komunikace mezi prodávajícím a kupujícím. V teoretické části jsou definované pojmy produktové politiky, rozhodování o obalu, definice a funkce obalu. Ve vlastní práci je představený výrobce obalů a obalových materiálů z vlnité lepenky Smurfit Kappa Obaly Štúrovo, a.s. Dále je vykonaný hloubkový rozhovor s některými odběrateli společnosti se zaměřením hlavně na kartonové obaly této firmy (výroba, design, funkce) a dotazníkové šetření se spotřebiteli k získání jejich názorů a preferencí na obal jako způsob marketingové komunikace. Podle získaných informací jsou zformulovány návrhy pro firmu Smurfit Kappa Obaly Štúrovo, a.s. vyplývající z průzkumu.
|