Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání o politice. Co utváří vztah žáků k politice, demokracii a společnosti?
Doubková, Kateřina ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Stauber, Jakub (oponent)
Práce se zabývá problematikou občanského vzdělávání v hodinách výchovy k občanství na druhém stupni základní školy. Důraz je kladen na témata v oblasti politiky a fungování demokratické společnosti. V teoretické části práce je věnován prostor socializaci prostřednictvím sociálních aktérů a socializačních procesů. V práci je také kladen důraz na aktuální stav výchovy k občanství v České republice a jaké metody jsou v tomto předmětu používány. Praktickou rovinou práce je analytická část, která je založená na kurikulární analýze dat získaných z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) a školních vzdělávacích programů (ŠVP). Cílem této analýzy je zjistit, jaká politická témata dostávají v hodinách výchovy k občanství prostor a jaký je rozdíl mezi učivem stanoveným v RVP ZV a jednotlivými ŠVP. Analytická část je doplněna o data z polostrukturovaných rozhovorů s aktéry občanského vzdělávání. Mezi tyto aktéry patří učitelé výchovy k občanství, studenti pedagogických fakult oboru výchova k občanství a odborníci na občanské vzdělávání.
Subkultura extrémní pravice ve Svobodném státě Sasko
Lujcová, Drahomíra ; Emler, David (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá subkulturou krajní pravice ve Svobodném státě - pojednáno v multidisciplinárním kontextu, práce vysvětluje důvod také využívá politologické roviny, vymezuje pojem pravicového extremismu a ukazuje jeho rávní úrovni je rozvedena reakce státu ve formě legislativních a represivních opatření. V kontextu občanského vzdělávání jsou prezentovány instituce a aktéři, kteří v Sasku na tomto poli působí s cílem eliminovat pravicový extremismus ve společnosti. Text rovněž definuje, jak velké nebezpečí subkultura ve společnosti představuje. Vláda se snaží s pravicovým extremismem vypořádat, i když se žádná politická strana nedostává přímo do parlamentu. Jde především o hrozbu společenskou spočívající v páchání trestné činnosti, schopnosti mobilizace a tvoření chybných ideologických přesvědčení. Stát chce primárně svoje občany chránit před kriminální činností, vzdělávat je a rozvíjet demokratické uvědomění, přičemž systém občanského vzdělávání Spolkové republiky Německo je celosvětově považován za vzor, jelikož se obor po druhé světové válce stal díky specifickému vnímání pravicového extremismu součástí německé identity
Podpora občanské angažovanosti mladých lidí v ČR: Koncepce podpory mládeže na období 2014-2020
Znamenáčková, Alena ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je podpora participace mládeže a s tím související národní politika mládeže, jak je vymezena v Koncepci 2014-2020. V diplomové práci je analyzován a zhodnocen proces přípravy, implementace a vyhodnocování Koncepce 2014- 2020. Dále je zhodnoceno naplňování strategického cíle SC8, který se zaměřuje na podporu aktivního zapojování mládeže. Do diplomové práce je rovněž zahrnuta analýza klíčových aktérů, neformalizovaná analýza diskursů spojených s politikou mládeže a mezinárodní srovnání. Cíle Koncepce 2014-2020 byly naplňovány skrze několik implementačních nástrojů. Jednalo se především o programy státní podpory práce s dětmi a mládeží pro nestátní neziskové organizace, dotační programy na krajské úrovni, program Erasmus+ a spolupráci s MAS ČR. Jak vyplynulo z analýzy procesu vyhodnocování Koncepce, reálný proces se v některých aspektech lišil od původního plánu. Průběžný monitoring naplňování cílů Koncepce 2014-2020 měly zajišťovat tematické skupiny, které se ovšem v průběhu platnosti Koncepce rozpadly. Zároveň byl posunut termín pro celkové vyhodnocení Koncepce na červen roku 2021. Za největší problém Koncepce 2014-2020 byl označen systém vyhodnocování, především pak absence indikátorů dopadů. Některé aspekty byly naopak hodnoceny velmi pozitivně, například...
Občanské vzdělávání dospělých v Německu. Případová studie: Saská zemská centrála pro občanské vzdělávání
Doležalová, Anežka ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Husák, Jan (oponent)
Německo disponuje unikátní sítí státem zřizovaných institucí, zaměřujících se na občanské vzdělávání dospělých, které vznikly po druhé světové válce za účelem podpory demokratického smýšlení v zemi. Na principu nestrannosti zde působí Spolková centrála a Zemské centrály pro občanské vzdělávání. Tato práce si klade za cíl porozumět fenoménu institucí univerzálního občanského vzdělávání dospělých v Německu, a to na příkladu Saské centrály pro občanské vzdělávání. Cílem bude porozumění jejímu fungování a přínosu v kontextu současné společensko-politické situace. První část práce se bude zabývat historickými a koncepčními východisky občanského vzdělávání dospělých v Německu a jeho institucionálním rámcem. Druhá část bude případovou studií, která se zaměří na aktuální společensko-politickou situaci v Sasku, a na činnost Saské centrály pro občanské vzdělávání v souvislosti s výzvami vyvstávajícími ze současné situace. V práci budou využity převážně informace z elektronických i tištěných zdrojů v němčině; některé z nich poskytnuté Saskou centrálou. Doplňujícím zdrojem je přepis dvou rozhovorů, které autorka vedla s představiteli centrály.
Subkultura extrémní pravice ve Svobodném státě Sasko
Lujcová, Drahomíra ; Emler, David (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá subkulturou krajní pravice ve Svobodném státě - pojednáno v multidisciplinárním kontextu, práce vysvětluje důvod také využívá politologické roviny, vymezuje pojem pravicového extremismu a ukazuje jeho rávní úrovni je rozvedena reakce státu ve formě legislativních a represivních opatření. V kontextu občanského vzdělávání jsou prezentovány instituce a aktéři, kteří v Sasku na tomto poli působí s cílem eliminovat pravicový extremismus ve společnosti. Text rovněž definuje, jak velké nebezpečí subkultura ve společnosti představuje. Vláda se snaží s pravicovým extremismem vypořádat, i když se žádná politická strana nedostává přímo do parlamentu. Jde především o hrozbu společenskou spočívající v páchání trestné činnosti, schopnosti mobilizace a tvoření chybných ideologických přesvědčení. Stát chce primárně svoje občany chránit před kriminální činností, vzdělávat je a rozvíjet demokratické uvědomění, přičemž systém občanského vzdělávání Spolkové republiky Německo je celosvětově považován za vzor, jelikož se obor po druhé světové válce stal díky specifickému vnímání pravicového extremismu součástí německé identity
Aktivity neziskových organizací zaměřené na vzdělávání
Nedvědová, Michaela ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zmapovat pozici veřejných knihoven (jako významného zástupce neziskových organizací) a jejich aktivity v oblasti vzdělávání dospělých. Teoretická část se věnuje potřebě celoživotního učení v současné společnosti, seznamuje s dokumenty, které patří k východiskům pro práci knihoven a s koncepcí knihoven na nejbližší období. Přibližuje aktuální aktivity knihoven v oblasti vzdělávání dospělých, možnosti pro působení knihoven v této oblasti v současné společnosti. V praktické části se práce zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a na její vzdělávací aktivity pro dospělé. V Městské knihovně v Praze mi bylo umožněno konat praxi, účastnit se některých akcí a provést zde průzkum (dotazníkovým šetřením), na jehož základě byl vypracován návrh konkrétního vzdělávacího programu pro dospělé. Zdroje informací: Beneš, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 176 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5. Burke, Peter. Společnost a vědění. Od Gutenberga k Diderotovi. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2007. 304 s. Limes. ISBN 978-80-246-1319-2. Jarvis, Peter. Adult education and lifelong learning: theory and practice. 3rd ed. London: Routledge Falmer, 2004. xvii, 382 s. ISBN 0-415-31492-5. Knihovny současnosti 2011: sborník z 19. konference, konané ve dnech 13. - 15. září 2011 v Českých Budějovicích. 1. vyd. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2011. 154 s. ISBN 978-80-86249-62-9. Nakonečný, Milan. Motivace chování. 3., přepracované vydání. V Praze: Triton, 2014. 599 stran. ISBN 978-80-7387-830-6. Rabušicová, Milada, ed. a Rabušic, Ladislav, ed. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2. Šerák, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 207 s. ISBN 978-80-7367-551-6.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.