Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Pepšovská, Patricie ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním a rozvojem zaměstnanců v podniku. V současné době je velice důležité pro každou firmu mít dostatečně vzdělané zaměstnance. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců je nedílnou součástí řízení lidských zdrojů v podniku. Zaměstnanci si zvyšují své znalosti, schopnosti a osvojují si nové dovednosti především kvůli tomu, že kvalitní lidské zdroje jsou bohatstvím podniku a mohou být velkou konkurenční výhodou na přesyceném trhu. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je zpracována literární rešerší, souhrnem ze studia odborné literatury. V této části je charakterizováno vzdělávání a proces vzdělávacích procesů. Dále se tato část zaměřuje na současné trendy v této oblasti a výběr externího dodavatele vzdělávacích služeb. V praktické části diplomové práce je představena konkrétní vzdělávací společnost, její nabídka veřejných seminářů a stručně popsán momentální stav externích agentur v České republice, které se zabývají manažerským vzděláváním. Jelikož je na trhu významný počet konkurentů, tak se tato diplomová práce věnuje především zhodnocení rolí externích agentur při vzdělávání a rozvoji manažerů a identifikování klíčových faktorů při vybírání externího dodavatele služeb.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Pavliková, Martina ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Šárka, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem a vzděláváním pracovníků ve vybraném podniku, přičemž cílem je definovat základní teoretické pojmy, které souvisí se vzděláváním, zhodnotit aktuální stav vzdělávání na zákaznickém centru vzdělávací společnosti a navrhnou vhodná doporučení. Pomocí dostupné odborné literatury, uvedené na konci této práce, je zpracována kapitola - Teoretická východiska. Kapitola obsahuje teoretické pojmy, související s celým vzdělávacím procesem, jež jsou použity pro konfrontaci se zjištěnými informacemi v části vlastního výzkumu. Praktická část se věnuje posouzení nastaveného procesu vzdělávání a rozvoje konzultantů zákaznického centra ve vzdělávací společnosti. Výzkum je zajištěn pomocí metody dotazování jakožto zdroje informací od osob zodpovědných za vzdělávání a pomocí elektronického dotazování u pracovníků zákaznického centra. Tato část se věnuje především aktuálnímu vzdělávacímu procesu, od identifikace vzdělávacích potřeb, přes plánování vzdělávání, metody vzdělávání, až po realizaci a hodnocení vzdělávání. Okrajově se věnuje efektivitě vzdělávání. Rozvoj a vzdělávání vlastních zaměstnanců představuje jednu z nejvýznamnějších konkurenčních výhod, kterou společnost může využívat. Pro obsazení předních míst na trhu je toto nezbytné.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Jechová, Lucie ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato práce je zaměřena na vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v neziskové organizaci Arcidiecézní charita Praha. Hlavním cílem práce je charakterizovat a zhodnotit současný stav vzdělávání zaměstnanců se zaměřením na sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách a navrhnout vhodná doporučení, která povedou ke zdokonalení systematického vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Práci tvoří dvě části. První část práce charakterizuje základní pojmy jako je učení lidí, vzdělávání a rozvoj pracovníků, vymezuje teoretické poznatky spojené s podnikovým vzděláváním a definuje jednotlivé kroky, které jsou potřeba k naplnění systematického vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Druhá část práce je věnována vlastnímu výzkumu v organizaci. Pro výzkum byla zvolena kombinace metod kvalitativních a kvantitativních. Informace byly získávány v první řadě z rozhovoru s metodičkou sociálních služeb, dále z rozhovorů s vedoucími jednotlivých úseků a pro upřesnění byly tyto údaje doplněny o dotazníkové šetření mezi samotnými zaměstnanci. Na základě syntézy získaných informací z rozhovorů a dotazníků byly vyvozeny závěry o současném systému vzdělávání a navržena doporučení ke zvýšení celkové efektivnosti vzdělávání v organizaci.
Podpora mobility osob a transferu znalostí v EU: Erasmus+ na příkladu projektu venkovského turismu v rámci mobility mládeže
Přibylová, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou možností transferu znalostí v krátkodobých projektech pod záštitou programu Erasmus+ platného pro období 2014--2020. V teoretické části jsou stručně vymezeny relevantní pojmy spojené s mobilitou, regionální politikou a transferem znalostí. Dále je nastíněn vývoj vzdělanostní politiky Evropské unie, dopady programů podporujících mobilitu a popis stěžejního programu Erasmus+. Hlavní důraz je kladen na zmapování procesních a administrativních záležitostí předcházejících před podáním žádosti o grant krátkodobých projektů výměny mládeže. Výsledkem práce je návrh modelového projektu výměny mládeže a jeho možnost implementace do praxe.
Neformální vzdělávání jako podpora formálního vzdělávání
OHRAZDOVÁ, Jiřina Sára
Práce se zabývá klíčovými pojmy formální vzdělávání, neformální vzdělávání a výchova mimo vyučování. Druhá část se zaměřuje na prostředky, které podporují formální vzdělávání. Jedná se o obsah vzdělávání, prostředí, metody, vztah pedagoga a dítěte a vztahy mezi dětmi navzájem. Důležitá je role pedagoga, který vybírá činnosti a ovlivňuje jejich průběh. Třetí kapitola je případovou studií kontaktního centra Maják, kde probíhá doučování dětí a další volnočasové aktivity pro romské děti. V této části práce je popis zařízení, aplikované teoretické poznatky, osobní zkušenosti s tímto zařízením a rozhovor se sociálním pracovníkem, dětmi navštěvující toto zařízení a paní učitelkou ze školy, kam děti chodí. Z rozhovorů vyplývá, že děti, které Maják navštěvují, jsou více motivovány učit se a ve škole se jejich výsledky zlepšují.
Analýza vzdělávacích portálů pro oblast ICT profesí
Vrbka, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá elektronickými vzdělávacími portály a jejich využitelnosti v oblasti ICT profesí. Práce má za cíl stanovit klíčové znalosti ICT odborníků a přiřadit k nim vzdělávací kurzy nabízené těmito portály. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se nacházejí definice jednotlivých problematik zpracovávaných v této práci. Jedná se zejména o problematiku vzdělávání a e-learningu. V praktické části je uvedeno přiřazení klíčových odborných znalostí jednotlivým ICT profesím. Také je zde uvedena hloubka znalostí a dovedností, které vyžadují zaměstnavatelé u nastupujících absolventů. Požadavky zaměstnavatelů jsou zpracovány za roky 2006 a 2010. Závěrem práce jsou uvedeny vzdělávací portály s nejširší nabídkou kurzů na českém trhu. Z nabídky portálů jsou vybrány kurzy, reflektující stanovené znalosti a dovednosti z předcházejících kapitol. Tyto portály jsou následně srovnány.
Průzkum produktu Informačního centra mládeže v Táboře a jejich návaznost na neformální vzdělávání
PFEIFEROVÁ, Jana
Tato práce se zaměřuje na možnosti evropského programu Mládež v Akci pro neformální vzdělávání mladých lidí. Hlavní cílovou skupinou programu jsou mladí lidé mezi 15 a 28 lety. Hlavním cílem programu je rozvíjet solidaritu a podporovat toleranci mezi mladými lidmi, zvláště za účelem podpory sociální soudržnosti v Evropské unii a podporovat vzájemné porozumění mezi mladými lidmi z různých zemí. Cílem mé práce je analyzovat činnosti Informačního centra mládeže v Táboře. Část této práce je tvořena výzkumem a návrhy dalšího vývoje činnosti Informačního centra mládeže. Výsledky dotazníkového šetření ukazují znalosti a zkušenosti mladých lidí, kteří se zúčastnili výměnných pobytů. Výsledky jsou velmi důležité k vytvoření kompletního přehledu o výměnách a preferencích mladých lidí.
Konkurenceschopnost lidského kapitálu. Vliv investic do lidského kapitálu na konkurenceschopnost firem
Čechová, Zuzana ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Pražská, Lenka (oponent) ; Filipová, Alena (oponent) ; Mannová, Martina (oponent)
Význam a role lidského kapitálu v rámci moderního ekonomického rozvoje směrem ke znalostní ekonomice a inovacím je nepopiratelná. Bez lidských zdrojů, které tvoří podstatu lidského kapitálu, by nevznikly inovované výrobky či služby, nové strategie a postupy, neexistovaly by firmy zaměřující se na tvorbu vysoké přidané hodnoty s cílem uspět dlouhodobě v konkurenčním boji. Jejich rozvoj a kontinuální zvyšování kvality je jedním z klíčů ekonomického růstu. Role firem v procesu rozvoje lidských zdrojů je nezanedbatelná a má vysoký potenciál. Zkoumání vztahu firem k rozvoji lidského kapitálu je předmětem této práce. Byla stanovena základní hypotéza o závislosti mezi podporou lidského kapitálu a konkurenceschopností, resp. ekonomickou výkonností podniků. Záměrem bylo prostřednictvím dotazníkového šetření mezi firmami prověřit předpokládanou významnou závislost mezi investicemi do lidského kapitálu a hospodářskou úspěšností podniku vyjádřenou pomocí přidané hodnoty na zaměstnance. Dotazníkové šetření bylo doplněno hloubkovými rozhovory s experty z oblasti rozvoje lidských zdrojů. Dílčím cílem bylo nalézt odpovědi na následující okruhy otázek týkajících se lidského kapitálu: Jaké jsou klíčové kompetence konkurenceschopného lidského kapitálu v českých firmách? Jak lze efektivně investovat do lidského kapitálu, aby zároveň došlo ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy? Jaká je v oblasti zefektivňování lidského kapitálu role firem jako iniciátorů a realizátorů dalšího rozvoje lidského kapitálu? Jak se projevuje ekonomická krize v přístupu firem k rozvoji lidského kapitálu? Součástí disertační práce byl i návrh efektivního systému plánování, realizace a kontroly investic do lidského kapitálu, který může sloužit jako vodítko pro firmy realizující tento typ investic. Tento návrh je doplněn o řadu případových studií, které na konkrétních situacích demonstrují vhodné postupy. Velká pozornost je v rámci této disertační práce věnována porovnání různých zdrojů, které měří a komparují objem lidského kapitálu v České republice.
Analýza vzdělávacích portálů na trhu České republiky.
Šejtka, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí elektronického vzdělávání v podobě vzdělávacích portálů. Cílem práce je provedení rešerše vzdělávacích portálů na trhu ČR a následná analýza portálů, které uživatelům nabízí služby pro podporu výuky. V teoretické části se práce zaměřuje na definici pojmů formální a neformální vzdělávání, popisuje příklady jeho využití. Dále se pak zabývá elektronickým vzděláváním v podobě e-learningu, definuje e-learning z různých úhlů pohledů, popisuje jeho historický vývoj, formy a prostředky e-learningové výuky. Diplomová práce se dále zabývá analýzou 17 portálů, z nichž dva jsou popsány detailně, jedná se o zástupce formálního a neformálního vzdělávání. Zpracovaná analýza nabízí informace o správcích portálů, dále pak rozsahu poskytovaných služeb a také obchodního modelu, který portály využívají.
Dělení zájmové činnosti dle cílového zaměření
TROJEK, Ondřej
Tématem této bakalářské práce je představit různé formy dělení zájmové činnosti. Na začátku je čtenář seznámen se základním a ústředním pojmem ?volný čas? a dále zájmovou činností jako volnočasovou aktivitou, které patří převážná část této práce. Jsou zde představeny různé charakteristické prvky zájmové činnosti, její základní dělení a formy. V dalších kapitolách jsou představeny rozdíly mezi formálním a neformálním vzděláváním. Na základě stanovení základních cílů vzdělávání jsou představeny nové teorie dělení zájmové činnosti, a to z pohledu jejich specifikace a způsobu naplňování. Závěr práce je věnován porovnání a analýze cílů zájmové činnosti několika volnočasových zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.