Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formation of Pro-Russian Sentiment in Belarus and Serbia during the Russian Invasion of Ukraine
Rjazanova, Julie ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Solovyeva, Anzhelika (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jak Rusko využívá propagandu k budování spojenectví se Srbskem a Běloruskem s cílem rozšířit svůj vliv a mobilizovat podporu. Studie zkoumá konkrétní narativy a zprávy používané online a zaměřuje se na to, jakým způsobem formují veřejné mínění a vytvářejí pozitivní obraz Ruska v cílových zemích. Pro získání praktického vhledu do tématu byla jako výzkumná metoda pro práci zvolena obsahová analýza, která se zaměřuje na obsah vybraných médií v každé ze zkoumaných zemí. V tomto kontextu je na formování proruských postojů nahlíženo jako na sociální hnutí usilující o společenskou změnu. Práce rovněž zahrnuje koncept hybridní války, který nabízí cenné poznatky o současném ruském strategickém myšlení a bezpečnostních výzvách.
One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class
Švorc, Ondřej ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.
Twitter as an additional battlefield? Analysis of Israel Defense Forces' social media campaign during the Great March of Return
Plíštilová, Tereza ; Záhora, Jakub (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Diplomová práce zkoumá vztah mezi narativy a rámováním událostí a do jaké míry s nimi rezonuje vizuální obsah v podobě snímků a videí. V této práci zkoumám, jak Izraelská armáda rámovala protesty v Gaze, také známy pod názvem Great March of Return, v období mezi 30. březnem 2018 až 30. březnem 2019 na sociální síti Twitter. Během analýzy jednotlivých tweetů aplikuji prvky rámování dle Entmana (1993) a zaměřuji se na strategické narativy, které Izrael v současné době využívá. Mezi tyto narativy se řadí zejména narativ Izrael jako jediné demokracie na blízkém východě, Izrael jako "startup nation" a centrum technologického pokroku, a nakonec Izrael jako vůdce v boji proti islámskému terorismu. V teoretické části se také zabývám předchozími výzkumy a studiemi zabývajícími se sociálními médii a jejich využíváním vojenskými silami. V analytické části identifikuji jednotlivé rámce (frames), které Izraelské armáda opakovaně používala během protestů v Gaze ve zkoumaném období. Každý identifikovaný rámec (frame) je doprovázen vizuálním obsahem ve formě fotky či videa a pokud jsou k dispozici, tak také strategickými narativy.
Transformace podoby trickstera v současném ruském dětském folkloru
Ruchkina, Irina ; Janeček, Petr (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tématem této diplomové práce je transformace postavy trickstera v současném ruském dětském folkloru. První část je věnována analýze triksteriády a tricksterských hrdinů. Tato část je založena především na klasických dílech předních etnologů, antropologů a folkloristů - jsou to především práce Clauda Lévi-Strausse, Vladimira Proppa, Jeleazara Meletinského a mnoha dalších. V této části jde především o systematizaci a analýzu klasických vlastností hrdiny-trickstera pro následnou analýzu a srovnání se současným hrdinou sadistických veršovánek - chlapečkem. Druhá část je úvodem do tematiky sadistických veršovánek - věnuje se historii jejich vzniku; historickým, kulturním a sociálním faktorům, které měly vliv na jejich vývoj; systemizaci sadistických veršovánek dle témat a směrů. Podkladem pro tuto část se stala díla ruských antropologů, folkloristů a psychologů. Třetí část mé práce je věnována samostatné srovnávací analýze charakteru hlavního hrdiny sadistických veršovánek - chlapečka jako tricksterské postavy. Analýza je založena na klasických etnografických studiích věnovaných tricksteriádě a také na pracích věnovaných fenoménu sadistických veršovánek. Během této analýzy, kde jsem srovnávala typické charakteristiky a vzory chování klasického trickstera a chlapečka, jsem se snažila dojít k závěru, zda...
Příběhy v marketingové komunikaci vybraných značek
Hnátová, Marie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce pojednává o využití příběhů v prostředcích marketingové komunikace. Konkrétně se věnuje narativům nejen v rámci jednotlivých komunikačních výstupů, ale i celkově na úrovně značky. Úvodní část je zaměřena na vymezení pojmů naratologie, které jsou stěžejní pro orientaci v této vědě. V další části jsou příběhy zachyceny z pohledu reklamní praxe, tedy jako storytelling, koncept procesu tvorby reklamních sdělení. V této části jsou taktéž vysvětleny pravděpodobné důvody efektivity příběhů jakožto propagačního prostředku. Poslední část je aplikací popsaných teoretických prvků do rozborů tří vybraných značek, které jsou význačné svou narativitou. Značky jsou přiblíženy pomocí příběhů jako celek, následně pak i v podobě konkrétních reklamních výstupů. Cílem práce je zmapovat narativy jako nástroj pro polidštění a zvýšení atraktivity značek.
One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class
Švorc, Ondřej ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.